Dimensionering af strøer i etageadskillels~
Fra : Klaus Eriksen @aigis~

Dato : 14-02-05 16:13

Jeg er ved at planlægge opførelsen af et udhus, som skal bygges ind i en
skrænt. Udhuset skal bygges i 2 plan med 25 kvm. i grundplan. Fra syd kan
jeg komme ind i underetagen hvor der vil blive plads til alt muligt
skrammel, fra nord (som er en lille gårdsplads) skal det være muligt at gå
ind i overetagen hvor der skal være et værksted. Grundplanet er 5 x 5
meter,
i etageadskillelsen skal der være nogle strøer der bærer overetagens gulv,
men hvor kraftige skal disse strøer være? Er 6 tommer strøer kraftige nok?
Eller skal jeg op i 8 tommer?

mvh.
Klaus Eriksen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-05 17:20

Klaus Eriksen skrev:

men hvor kraftige skal disse strøer være? Er 6 tommer strøer
> kraftige nok? Eller skal jeg op i 8 tommer?

Det kommer an på, hvor tæt du lægger dem og hvor kraftigt du belaster dem.
Fortæl noget mere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Klaus Eriksen @aigis~

Dato : 14-02-05 19:59

Der skal være ca. 65 cm mellem strøerne, gulvet der skal ligge på strøerne
er høvlede brædder der er 32 mm tykke. Værkstedet skal indeholde
arbejdsbord
og forskellige lettere hobby-værktøjer. Det skal ikke være muligt at lave
bil derinde, den laver udenfor i vores carport.

mvh.
Klaus

Fra : John Smith

Dato : 15-02-05 10:54

Klaus Eriksen @aigis.dk> <ke wrote:
> [...]
> og forskellige lettere hobby-værktøjer. Det skal ikke være muligt at lave
> bil derinde, den laver udenfor i vores carport.

Hej Klaus.

Hvis jeg har forstået det korrekt, så kommer der til at blive et spænd
på 5 meter. Det er temmeligt langt.
Derfor ville jeg ikke lade hus-og-have gruppen afgøre sagen med mindre
der popper en konstruktør op

Der er en bog der hedder Byggeståbi, som indeholder tabeller man kan slå
op i og dimmensionere gulve efter forskellige lastklasser. Biblioteket
har den.

Eller ring til en tømmermester der laver totalenterpriser og spørg der,
jeg er sikker på at du kan få et kvalificeret gratis råd hos de fleste
eller betale for en times arbejde og få det beregnet.

John Smith

Fra : Klaus Eriksen @aigis~

Dato : 15-02-05 20:27

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Der er en bog der hedder Byggeståbi, som indeholder tabeller man kan slå
> op i og dimmensionere gulve efter forskellige lastklasser. Biblioteket

Tak for svaret - den prøver jeg.

mvh.
Klaus

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk