Bly - av i ryggen
Fra : Anders Lybecker

Dato : 15-02-05 19:45

Hejsa

Jeg skal til at have mig en BCD. Når jeg dykker med normale blylodder og
et bælter får jeg ofte ondt i lænden. Jeg har derfor overvejet at købe
en BCD med integreret bly. Jeg dykker en del i udlandet og da man jo
ikke tager sin bly med i flyveren – skal man jo låne på destinationen.
Her har de jo normalt kun blylodder. Jeg har derfor tænkt på, om man kan
få en BCD med et stort ryg-skjold, som bly-bæltet kan hvile på?

Hvad gør i andre?

Anders

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 15-02-05 20:51

Jeg havde de samme problemer som blev løst ved at købe en BCD med integreret
bly, jeg har altid den samme mængde i blyposerne, nu dykker jeg med tørdragt
så når jeg har tykkere inderdragt på kommer jeg et ekstra lod i en lomme på
vesten.
Når jeg rejser til Rødehavet og lignende steder tager jeg de tomme blylommer
med og kommer blylodder i på stedet.

Sten

Fra : Anders Lybecker

Dato : 20-02-05 09:01

> [...]
> vesten.
> Når jeg rejser til Rødehavet og lignende steder tager jeg de tomme blylommer

Det lyder da som en meget god ide. Tak - det vil jeg kigge lidt på.

Mvh
Anders