Mozart=rig, Einstein=forvirret
Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-05 08:22

Einstein;:"En tom mave er ikke nogen god politisk rådgiver"

At en naturvidenskabs-professor påstår, at sult influerer politiske
afgørelser i ulande, er sært. Det peger mod en person med ultra-lav
intelligens. Eller med korruptions-styret løgne-ildhu.

De ti lande jeg har rejst i, som har millioner på sultegrænsen, har aldrig
een af disse stakler i politiker-klassen

Sultende masser havde vi i Europa i 1800-tallet og især tidligere.

Mon overhovedet nogensinde en stammeleder har haft svært ved at beskatte
taber-masserne så råt, at ikke alle lederens slægtninge og naboer levede i
luksus?
Jeg kaldte Mozart fattig, og straks blev jeg modsagt af et fjols der havde
læst at Mozart i et brev kaldte sig selv fattig. Alt er relativt men en
hvidpudret hofkomponist er blandt rigeste promille.

At påstå at der bliver mindre terror hvis de sultende massers størrelse
halveres i et uland, svarer til at påstå at vinder-bladlusene i mit
blommetræ bliver svagere eller stærkere, hvis rovinsekter æder færre af de
af sult døende bladlus. I ulande og hos dyr er de betydningsfulde individer
totalt ligeglade med de, der er uden håb om formering.De er affald.
Demokratiet ser anderledes på tingene og det har vi indrettet os efter og
hverken Glistrup eller jeg har gået imod det. Men se dog virkeligheden i
øjnene og erkendt at den forvirrede eller succes-beruste pop-star Einstein
skrev aldrig noget værdifuldt, hverken som politisk kandestøber eller som
fysikerfilosof eller teoretisk-fysiker

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 18-02-05 23:33

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
>eller succes-beruste pop-star Einstein
>skrev aldrig noget værdifuldt,
>hverken som politisk kandestøber eller som

Glimrende indlæg, Einstein!