Barnevogn: Hvilken og hvor ?
Fra : vmx

Dato : 14-02-05 22:10

Hvilken barnevogn skal man vælge,
og hvor købes den bedst ?
( og her tænkes ikke ubetinget
på laveste pris, men bedste pris
i samspænd med service )

Nåja, det skal være en "1-persons" udgave

Mvh
Robert
www.roberts.dk

Fra : Mus

Dato : 15-02-05 00:48

Hmm ja jeg ved endnu ikke hvor den købes bedst mht service, for det skal jeg
jo nok have problemer med vognen for at finde ud af.

Har hørt meget godt om Malle i Jylland, men nu ved jeg jo ikke hvor du
kommer fra.

Vi valgte selv bare at køre til den nærmeste BabySam. Det var det letteste
og meget af udvalget er jo det samme - omend jeg dog tror Malle har meget
meget ustort udvalg. Men vi skulle ikke have større. Vi synes endda det var
svært at beslutte os for vognen i Babysam. Endte med at købe en som vi
kendte flere der havde og som alle var glade for deres.

Vi stod til sidst mellem valget Odder og Emmaljunga. Har forhørt mig vedr.
andres erfarringer. Og ofte kom disse to op og de fleste var super tilfredse
med begge vogne. Der var dog flere der var utilfreds med Emmaljunga, pga tre
ting. Fjedrene bliver slappe, bøvl med hjul og at vognen hælder. De fleste
var dog glade for Emmaljungaen og den er også super flot. Jeg selv faldt for
Emmaljungaen, men valgte en Odder fordi det faktisk er den eneste vogn jeg
aldrig har hørt noget negativt om. Vi endte med at bestille en Odder til
5400 inkl lift og pusletaske. Måske en lidt kedelig og klassisk vogn, men
godt kram.

Men mht barenvogn afhænger det meget af hvad i er villige til at give og
hvad der er vigtigst for jer. Feks en let vogn, en der fylder lidt i bilen,
en den lille skal kunne sove længe ude i etc...
Så havd der er bedst afhænger af jeres ønsker og krav.

LN

Fra : vmx

Dato : 15-02-05 09:34

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Har hørt meget godt om Malle i Jylland, men nu ved jeg jo ikke hvor du
> kommer fra.

Tak for dit indlæg, jeg glemte selvfølgelig
at skrive Århus området

Robert

Fra : SHM

Dato : 15-02-05 11:50

Hej Mus

Sikke et fantastisk godt svar!
Det kunne have været mine ord.

SHM

Fra : Søren Lund

Dato : 21-02-05 10:50

Mus wrote:

> [...]
> i bilen, en den lille skal kunne sove længe ude i etc...
> Så havd der er bedst afhænger af jeres ønsker og krav.

Vi stod også overfor valget mellem Odder og Emmaljunga og valgte
Emmaljunga, fordi vi simpelthen fik mere for penge på den måde.

--
Med venlig hilsen,
Søren Lund

Fra : Kristine Gazel

Dato : 15-02-05 10:25

vmx wrote:

> Hvilken barnevogn skal man vælge,
> og hvor købes den bedst ?

> Mvh
> Robert
> www.roberts.dk

Som tidligere skrevet i denne gruppe, gik vi ud fra forbrugerinformations
test af barnevogne.

Du kan se den her, hvor der også er listet nogle gode råd (ude til højre i
boksen).

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/boern/barnevogne/.

Vi valgte en Trillefix.

mvh.
--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.

Fra : Mette & Jacob

Dato : 15-02-05 10:42

Hej med dig

Ja jeg vil helt klart anbefale Emmaljunga. Den har flere finesser som mange
af de andre mærker ikke har, f.eks alu-stel så den ikke ruster og ikke er så
tung at komme rundt med - også når den skal ind og ud af bilen. Desuden kan
kassen klappes helt sammen så den bliver flad og ikke fylder så meget i
bilen. Derudover kan affjedringen indstilles alt efter hvor tungt barnet er,
der er ventilation i bunden, store luftgummihjul med kuglelejer, håndtaget
kan højdejusteres så det både passer til mor og far, og så er kassen lidt
højere end de fleste andre mærker. Liggemålet er 97 cm, så barnet kan bruge
den rigtig længe. Det eneste minus jeg kan finde er madresserne, der ikke er
særlig gode. Jeg vil anbefale at skifte dem ud i både liften og vognen.

Og så lige en helt anden ting: Da vi købte vognen, valgte vi én med små
"tændstikmænd" på indersiden af kalechen. Mest bare fordi vi bedst kunne
lide farven på den model. Det viste sig så at de det blev de bedste venner i
hele verden. Vores søn kunne ligge og pludre med dem i evigheder, og det, at
de både var i liften og i vognen, gjorde at han var tryg fra første dag han
kom over i vognen.

Held og lykke

Med venlig hilsen Mette

-Mor til Peter, 9 mdr.

Fra : Anja

Dato : 15-02-05 11:31

Fra : karsten & Pia

Dato : 15-02-05 12:59

> [...]
> på laveste pris, men bedste pris
> i samspænd med service )
>
> Nåja, det skal være en "1-persons" udgave

Ja man kan kun give videre hvad man selv synes er godt.
Vi har gjort det at vi har købt en billig barnevogn (man kan også købe en
god brugt) da vi ikke har brug for vores barnevogn andre steder end haven og
dagplejen. F.eks er en wonderXL til 1700 kr fra babysam udemærket. Vi har så
i stedet brugt pengene på en god klapvogn, en sådan koster jo hurtigt 3000
kr, den har vi så med rundt i byen. De fleste gode klapvogne kan der sagtens
stå en lift i.

Men ellers er det man må gøre op med sig selv hvad man skal bruge en
barnevogn til og hvad man ønsker den skal kunne etc.
Skulle jeg anbefale en god dyrere barenevogn ville jeg selv vælge enten en
emmaljunga big star eller en trille dream, men det er mine personlige
forvoritter. Begge disse vogne har en pris omkring de 5000 kr.

MVH Pia, der altid har fået god service i ønskebørn.

links:
www.babysam.dk
www.onskeborn.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-02-05 20:23

vmx skrev:
> Hvilken barnevogn skal man vælge,
> og hvor købes den bedst ?
> ( og her tænkes ikke ubetinget
> på laveste pris, men bedste pris
> i samspænd med service )

Da i bor i Århus syntes jeg i skulle prøve at køre til
Bjerringbro og besøge Flemmings Hvidevarecenter.
De har et stort udvalg af barnevogne og de kan sagtens være med i
pris. Hvis du samligner med Babysam og Ønskebørn.
Hvilken model det skal være kommer an på om i har bil og om det
skal være den sidste nye model eller en model fra sidste år.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Jacob Ask

Dato : 16-02-05 12:38

vmx wrote:
> [...]
> på laveste pris, men bedste pris
> i samspænd med service )
>
> Nåja, det skal være en "1-persons" udgave

Kan det virkeligt passe at vi er de eneste der ikke lige havde 5-7000
til en barnevogn. Hvis man gerne vil spare lidt så er der rigtigt meget
at komme efter ved at købe brugt (man kan jo sagtens tage den store
"rundvisning" i babysam (eller lign.) for at finde ud af hvad man skal
kigge efter).
Vi fandt selv en 2 år gammel odder i meget god stand med lift, fluenet,
regnslag osv. for 2000 kr. Det kunne stort set ikke ses at den var
brugt, bortset fra at den ikke helt er med på "moden".

Mvh
Jacob Ask

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-02-05 14:48

> [...]
> regnslag osv. for 2000 kr. Det kunne stort set ikke ses at den var brugt,
> bortset fra at den ikke helt er med på "moden".

Næeh. Vi har også lige købt en ca 4 år gammel barnevogn inkl lift for kun
600 kr og en par flasker rødvin. Den skal lige have skiftet hjulene, ellers
er den fin nok. Synes også det er for voldsomt at bruge flere tusinde på en
barnevogn, men sådan er vi jo forskellige.

Mvh

Emil

Fra : Rasmussen

Dato : 16-02-05 15:32

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> barnevogn, men sådan er vi jo forskellige.

Nej I er ikke de eneste der bare lige har et par tusind til en barnevogn.

Vi fik vores af mine forældre, en SIMO, som vi har været utrolig glade for
OG passet godt på.
Det vil sige, at den også skal ud og rulle om et par uger, når den næste
kommer.

Vi købte, eller mine forældre købte barnevognen i Låsby, hvor der ligger en
babyforretning, med rigtig god service og hvis man kommer der ofte nok, for
man %, det gjore vi til sidst )

Venlig hilsen Jakobs mor

Fra : Mus

Dato : 16-02-05 19:24

Jacob Ask <jacob_ask@FJERNhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cuvb28$rq$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> regnslag osv. for 2000 kr. Det kunne stort set ikke ses at den var
> brugt, bortset fra at den ikke helt er med på "moden".

Nej men nu fornemmede jeg det var det spørgeren gik efter - derfor er det
nok også dem der har købt i butik der reagerer på indlægget.

Vi har fået vores af svigerforældrene - ellers var der heller ingen tvivl om
at vi havde købt brugt - men stadig en Odder.
Til gengæld har vi købt en masse andet brugt.

LN