Børnespil til 2,5 årig
Fra : Jakobsen

Dato : 14-02-05 20:06

Er der nogen her som har anbefalinger til børnespil til en 2,5 årig dreng ?

Der må ikke være voldsom billed eller lyd i spillet.

--ingermarie

Fra : Nille

Dato : 14-02-05 20:34

"Jakobsen" <news@brunsgaard.dk> wrote in message
> Er der nogen her som har anbefalinger til børnespil til en 2,5 årig dreng
?

> Der må ikke være voldsom billed eller lyd i spillet.
>
> --ingermarie

Billedlotteri

Nille

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 14-02-05 21:25

Min lille dreng på 1½ har meget glæde af www.pegebogen.dk

--
Jan Selchau-Hansen
Man har et standpunkt, til man tager et nyt.

Fra : Jakobsen

Dato : 16-02-05 10:06

"Jan Selchau-Hansen" <jan@selchau-hansen.invalid> wrote in message news:<42110938$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Min lille dreng på 1½ har meget glæde af www.pegebogen.dk

Modig dreng du har. Da min var 1½ år var han ræveræd for pegebogen.
Han er stadig meget skeptisk fordi den pludselig siger "MOOOOOH!" og
lignende efter ham

Men jeg tænkte mere på spil i retning af magnus og myggen, rasmus
klumb eller andre spil på dansk.

--ingermarie

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 16-02-05 13:29

"Jakobsen" <news@brunsgaard.dk> wrote in message >
> Men jeg tænkte mere på spil i retning af magnus og myggen, rasmus
> klumb eller andre spil på dansk.
>
> --ingermarie

Prøv evt.:
Bamse & Kylling's allerskøreste spillerom
Kaj & Andrea, - skal vi lege
Teletubbies
Byggemand Bob

Dem havde vores store dreng megen glæde af da han var på din drengs alder.
Han er nu 5½, og de kommer stadig frem en gang imellem (af ren nostalgi tror
jeg).
Men den lille kigger meget nysgerrigt med, og vil hjertens gerne hjælpe med
musen.

Rasmus Klump og Magnus & Myggen er jeg sikker på er for svære for din søn
endnu.
(vi har selv flere af dem)

Fra : Katja Andersen

Dato : 16-02-05 14:37

"Jan Selchau-Hansen" <jan@selchau-hansen.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Byggemand Bob
>

> Rasmus Klump og Magnus & Myggen er jeg sikker på er for svære for din søn

Byggemand bob brugte vores nu 5 årige søn for et par år siden.
Et rigtigt godt spil hvis han endnu ikke har helt styr på det med musen.
Vores søn lærte hurtigt at bruge musen ved at spille byggemand bob.
Må give Jan ret i at M & M og Rasmus Klump nok er lidt for svære til din søn
endnu.
Der er jo også DR´s hjemmeside for børn.
Alle de gode kendte figurer fra tv er vores søn på 2½ år enormt glad for.

Hilsen Katja

Fra : Ivar

Dato : 16-02-05 20:49

Jan Selchau-Hansen skrev:

> Teletubbies

Teletubbies er forsøgt lavet til de aller mindste, men er efter min mening
mislykket. Der skal ikke trykkes på musen, man skal blot pege på tingene.
Det er fin nok. Men har man sat en ting i gang fx en guitar, kan man
ikke vælge en anden ting før end den er færdig - og sådan tænker små
børn ikke, de vil prøve det hele. Når en Teletubby har lavet noget, råber
den "igen, igen" og så længe den råber er der intet andet de kan vælges, så
derfor vælger barnet den igen og igen, og blokerer derfor for at prøve
noget andet.

Foruden Byggemand Bob vil jeg som gode småbørnespil nævne
Bananer i Pyjamas (2 forskellige), den første Pixiline evt Pixilines Lillebror

Ivar Magnusson

Fra : karsten & Pia

Dato : 16-02-05 16:17

> Der må ikke være voldsom billed eller lyd i spillet.

I pixeline afdelingen er der også et spil der hedder pixeline´s lillebror,
som henvender sig til de yngre børn, det havde min søn stor glæde af da han
var 2½ år. Det giver god erfaring med musen.

MVH Pia

www.pixeline.dk

Fra : Mads

Dato : 17-02-05 10:33

Hej Ingermarie,
Prøv at kigge på http://www.happychild.dk/Items.aspx?category=72 der
er mange gode spil udvikler barnet.
Hilsen Mads

Fra : Jakobsen

Dato : 17-02-05 12:18

> [...]
> Er der nogen her som har anbefalinger til børnespil til en 2,5 årig dreng ?
>
> Der må ikke være voldsom billed eller lyd i spillet.

Tak for alle jeres svar.

Jeg har gået spillene igennem og har i første omgang købt Bamse Og
Kylling-spillet (han kender jo figurerne - tænk efter børnetimen i går
så viste TV en reklame for Bamse Og Kylling, og så vrælede han fordi
han ville se mere bamseogkylling. Jeg måtte forklare ham at det jo
bare var en reklame og derfor snyd det hele .

Nu får vi se, om spillet er noget for ham.

--ingermarie