hvor søger jeg?
Fra : Anne Thomsen

Dato : 14-02-05 14:21

Hej alle
Dette emne er måske ikke til denne gruppe, men nu prøver jeg
alligevel.

vores søn fik, få dage efter fødslen, fjernet begge sine testikler. vi
har været meget åbne over for ham, om det faktum at han ikke kan få
børn, og at han ikke har sine tekstikler, som andre drenge. Nu er han
imidlertid begyndt at spørge om hvor der findes andre som ham.
Heldigvis er der vist ikke ret mange i Danmark med det samme problem,
måske derfor har vi ikke kunnet finde én på nogenlunde hans alder, som
han kunne mødes og snakke med. Vi ville også gerne finde en voksen
mand, der har det samme problem, og som har en kone og har adopteret
nogle børn, der kan fortælle vores søn hvad han kan forvente af
fremtiden.

Er der nogle i dette forum der ved hvor jeg skal søge?

Venlig hilsen
Anne Thomsen

Fra : Mette

Dato : 14-02-05 15:22

"Anne Thomsen" <annthoms2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremtiden.
>
> Er der nogle i dette forum der ved hvor jeg skal søge?

Hvis det er pga. en bestemt sygdom de er fjernet, kan du søge på sygdommen
på google...så kan det være der dukker nogle erfaringer op.
Ellers prøv netdoktors debatfora...

Fra : Anne Thomsen

Dato : 15-02-05 21:20

Hej Mette
Tak for svaret. Jeg har prøvet google, men det er lidt svært for det
skete ikke pga en bestemt sygdom. testiklerne havde drejet sig ved
fødslen, og der gik 4 dage før lægerne tog sig sammen og gjorde noget
- og så var det jo alt for sent at redde noget som helst. Men jeg vil
prøve netdoktor, forhåbenlig dukker der noget op.

Igen, tak for svaret.

Venlig hilsen
Anne Thomsen

Fra : Holst

Dato : 15-02-05 22:31

Anne Thomsen wrote:

> Er der nogle i dette forum der ved hvor jeg skal søge?

Jeg synes helt klart, at du skulle tage en snak med jeres læge om din
søns behov for at snakke om det. Lægen vil måske kunne have en idé om,
hvordan det kan gribes an.

Jeg har ingen idé om, hvor I kan finde nogen, som har samme problem som
jeres søn. Derfor tror jeg, at jeres læge kunne være en god vej at gå,
selvom lægen jo nok heller ikke lige kan ryste en lille fyr med samme
problem ud af ærmet.

Fra : Anne Thomsen

Dato : 16-02-05 11:13

Hej
Vi har kontakt til Rigshospitalet, og de har lovet at prøve at
hjælpe.....men det ser ud til at det er meget tabu, at være
kastereret, for indtil nu har det ikke givet resultat - og måske
derfor er der åbenbart heller ingen patientforening. Men vi søger
vidre og håber.

Fra : lillespir

Dato : 21-02-05 23:52

"Anne Thomsen" skrev d. 16-02-05 11:13 dette indlæg :
> [...]
> kastereret, for indtil nu har det ikke givet resultat - og måske
> derfor er der åbenbart heller ingen patientforening. Men vi søger

Hej Anne Thomsen
Jeg vil foreslå at du prøver at kikke / søge på denne side
www.csh.dk
Den hedder center for små handicap
Håber du kan finde det du søger.
Hilsen Rita

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne Thomsen

Dato : 23-02-05 22:15

Hej Rita
Tusind tak for tippet. Det ser ud til at det var lige nøjagtigt det
forum jeg søgte efter. vi har ikke fundet lige nøjagtigt hvad vi
søgte, men vi er godt på vej.
Så igen, tusind tak dit svar.

Venlig hilsen
Anne Thomsen

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 17-02-05 23:10

> [...]
> fremtiden.
>
> Er der nogle i dette forum der ved hvor jeg skal søge?

Hej Anne,

Det gør mig ondt at høre.
Inde på Netbaby.dk er der også et stort debatforum meed div. emner. (alt fra
vuggedød til modermælkserstatning), der kan du også prøve.
Ellers ville jeg ringe til det pågældende hospital og høre, om de evt. kunne
henvise til noget, om de kendte til et netværk af en slags.
Held og lykke med det,

Hilsen Pernille