Newsreader - Fedora
Fra : freyja@worldonline.d~

Dato : 09-02-05 21:39

Hej

Har installeret Fedora core 3, men mangler en newsreader.
Husk nu, jeg er totalt nybegynder, så skriv svaret langsomt.

Jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-02-05 21:47

freyja@worldonline.dk wrote:

>Har installeret Fedora core 3, men mangler en newsreader.
>Husk nu, jeg er totalt nybegynder, så skriv svaret langsomt.

Prøv at åbne et terminal vindue og kør en af følgende linier

up2date --nox pan

eller

yum install pan

Det burde installere newsreaderen PAN

<mlr>

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-02-05 22:33

Den Wed, 09 Feb 2005 21:47:17 +0100. skrev Michael Rasmussen:

> Prøv at åbne et terminal vindue og kør en af følgende linier

> [...]

Jeg brugte godt nok "Tilføj program" og min Fedora DVD,
men det var fordi jeg åbenbart manglede en gpg key ??
at jeg ikke kunne køre yum install pan

Jan

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 09-02-05 22:06

freyja@worldonline.dk wrote:
> Hej
>
> Har installeret Fedora core 3, men mangler en newsreader.
> Husk nu, jeg er totalt nybegynder, så skriv svaret langsomt.

hvad er der galt med Mozilla Firefox :)

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-02-05 22:31

Den Wed, 09 Feb 2005 22:05:58 +0100. skrev Ulrik Nielsen:

> hvad er der galt med Mozilla Firefox :)

Er det ikke en browser, hvodden bruges den til news ?

Jan

Fra : Mads Jensen

Dato : 09-02-05 23:03

Ulrik Nielsen wrote:
> hvad er der galt med Mozilla Firefox :)

Mon ikke du tænker på Thunderbird ? Personligt bruger jeg bare
Mozilla Mail/News programmet, og er fint tilfreds med det.

mvh.
--
Mads Jensen - remove z's in email

If the code and the comments disagree, then both
are probably wrong. -- Norm Schryer

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-02-05 23:02

On Wed, 09 Feb 2005 22:31:14 +0100, Jan wrote:

> Er det ikke en browser, hvodden bruges den til news ?

Jo, det er det og det gør den ikke. Men dens kompagnon Mozilla
Thunderbird kan fungere som newsklient.

Mvh.

--
"I gotta go right now; someone is videotaping me in my Adam Sjøgren
spaceship" asjo@koldfront.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 09-02-05 23:10

freyja@worldonline.dk wrote :

> Har installeret Fedora core 3, men mangler en newsreader.

Hvis du har installeret KDE så tag et kik på KNode.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Claus

Dato : 09-02-05 23:35

Thomas Overgaard wrote:

> Hvis du har installeret KDE så tag et kik på KNode.
apropo, hvad vælger du at fonte i knode?

Min knode giver underlige tegn i visse indlæg.

Hilsen Claus

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 10-02-05 22:21

Claus wrote :

> apropo, hvad vælger du at fonte i knode?

Jeg bryder sammen og tilstår at jeg har rippet en M$-box for truetype
fonte og brændt dem ned på en CD, og dem installerer jeg så i KDE.

> Min knode giver underlige tegn i visse indlæg.

Det behøver altså ikke være KNodes skyld, hvis afsenderens newsreader er
sat op til at bruge et forkert tegnsæt fx. ISO-8859-2 så skal det gå galt.