Octave og gnuplot zoom-funktion?
Fra : Preben Holm

Dato : 08-02-05 22:24

Hej

Er der nogen måder hvorpå det er muligt at zoome på enten x-aksen eller
y-aksen!!! Lad os antage at jeg plotter en funktion på intervallet x:1:1000
kan jeg så på nogen måder se hvordan dette ser ud (uden at plotte en ny
graf) ved at zoome som f.eks. i matlab?

Med venlig hilsen
Preben Holm

Fra : Mads Jensen

Dato : 08-02-05 22:52

Preben Holm wrote:
> [...]
> kan jeg så på nogen måder se hvordan dette ser ud (uden at plotte en ny

Jeg kan zoome ved at højreklikke og så lave en passende "firkant".
Ellers ved jeg ikke rigtig hvordan man skal gøre det. Efter en søgning
på "zoom" i manualen, så er der faktisk en ganske god beskrivelse til
hvordan man gør dette. Manualen er, hvis man får lidt starthjælp til
hvad man skal kigge efter, ganske god. Kig i afsnit 4.1 og 36.36 (også
andre 36.x underafsnit)

For noget tid siden fandt jeg følgende link, som egentlig har nogle gode
tips og tricks til dette vidunderlige program
http://t16web.lanl.gov/Kawano/gnuplot/index-e.html

Mads
--
Mads Jensen - remove z's in email

If the code and the comments disagree, then both
are probably wrong. -- Norm Schryer

Fra : Preben Holm

Dato : 10-02-05 19:38

Mads Jensen wrote:

> [...]
>
> For noget tid siden fandt jeg følgende link, som egentlig har nogle gode
> tips og tricks til dette vidunderlige program

I Gnuplot - når jeg starter den manuelt og beder om et plot, kan jeg
sagtens zoome ved hjælp af midterknappen på musen, men ikke når den
kører fra octave!
Det virker heller ikke at højreklikke og trække en "firkant"

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 10-02-05 22:21

Preben Holm <64bitNOnoSPAMno@mailme.dk> writes:

> [...]
> kan jeg så på nogen måder se hvordan dette ser ud (uden at plotte
> en ny graf) ved at zoome som f.eks. i matlab?

Jeg kan ikke lige umiddelbart få det til at virke, men "gzoom" (i
octave-forge) skulle kunne noget i den stil.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Preben Holm

Dato : 11-02-05 23:56

> Jeg kan ikke lige umiddelbart få det til at virke, men "gzoom" (i
> octave-forge) skulle kunne noget i den stil.

Ja, men jeg kan heller ikke få gzoom til at virke!