ødelagt x windows
Fra : jma

Dato : 07-02-05 11:26

Hej,
Jeg fik ødelagt mit X-windows, da jeg forsøgte mig med at installerere
XFREE86, som skulle bruges for at jeg kunne installerere et andet program...
Nu ved jeg ikke helt hvilke muligheder jeg har for at genentablere
x-windows. Håber at der er nogle som kan hjælpe mig videre...

Jeg kører en fedora Core III.

Kan jeg f.eks. blot køre en installation oveni, uden at jeg mister de filer
jeg har liggende.
Jeg kan godt starte op uden x-windows, så jeg kunne redde filer på den måde,
men det giver mig tilgengæld et plads problem.

Jeg har prøvet en rescue, men det hjælper ikke X-win. Derud over har jeg
prøvet med setup->X window, men det hjalp heller ikke. Tror nok at problemet
er at configurationsfiler mm. er flyttet/slettet...

Et tillægsspørgsmål:
Man kan da godt have 2 OS (begge linux) på samme disk (hver sin boot
partition, samme swap)?

Hilsen

Jan

Fra : Mads Jensen

Dato : 07-02-05 13:52

jma wrote:

> Jeg har prøvet en rescue, men det hjælper ikke X-win. Derud over har jeg
> prøvet med setup->X window, men det hjalp heller ikke. Tror nok at problemet
> er at configurationsfiler mm. er flyttet/slettet...

Hvis det blot er en konfigurationsfil, som du har fået forlagt et sted,
så prøv at gå ud i en konsol og skriv følgende:

$ su -
# updatedb
# locate xorg.conf
# ln -s (match) /etc/X11/xorg.conf

Jeg har selv et meget skummelt problem med X, som lyder:
Min "l"-tast stopper med at skrive "l" på skærmen, men bliver dog
"godkendt", når numlock er slået til.

mvh.
--
Mads Jensen - remove z's in email

If the code and the comments disagree, then both
are probably wrong. -- Norm Schryer

Fra : jma

Dato : 07-02-05 21:07

"Mads Jensen" <madsj@razptuzs.dk> wrote in message

> Hvis det blot er en konfigurationsfil, som du har fået forlagt et sted,
> så prøv at gå ud i en konsol og skriv følgende:

> [...]

Det er dog ikke det.
Har fundet frem til at der er noget galt med musen, men det hele virker lidt
fu... up, så jeg tror jeg vil overveje en ny installation - fra bunden.

Får bl.a. denne fejlmedd.:
[/var/log/messages]
Feb 7 18:52:00 localhost fstab-sync[5295]: added mount point /media/floppy
for /dev/fd0
Feb 7 18:52:02 localhost gdm[4968]: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal
X-fejl - genstarter :0
Feb 7 18:52:08 localhost gdm[5326]: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal
X-fejl - genstarter :0
Feb 7 18:52:14 localhost gdm[5421]: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal
X-fejl - genstarter :0
Feb 7 18:52:14 localhost gdm[4666]: deal_with_x_crashes: Kører
XKeepsCrashing-programmet
Feb 7 18:52:55 localhost gpm: gpm nedlukning succeeded
Feb 7 18:52:55 localhost gpm[5642]: *** info [startup.c(95)]:
Feb 7 18:52:55 localhost gpm[5642]: Started gpm successfully. Entered
daemon mode.
Feb 7 18:52:55 localhost gpm[5642]: *** info [mice.c(1766)]:
Feb 7 18:52:55 localhost gpm[5642]: imps2: Auto-detected intellimouse PS/2
Feb 7 18:52:56 localhost gpm: gpm opstart succeeded
Feb 7 18:53:02 localhost gdm[5647]: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal
X-fejl - genstarter :0
Feb 7 18:53:08 localhost gdm[5698]: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal
X-fejl - genstarter :0
Feb 7 18:53:14 localhost gdm[5749]: gdm_slave_xioerror_handler: Fatal
X-fejl - genstarter :0
Feb 7 18:53:14 localhost gdm[4666]: deal_with_x_crashes: Kører
XKeepsCrashing-programmet
Feb 7 18:53:29 localhost gdm[4666]: Kunne ikke starte X-server adskillige
gange inden for en kort tidsperiode; deaktiverer terminalen :0
Feb 7 18:53:33 localhost login(pam_unix)[4590]: session opened for user
root by (uid=0)

og:
[/var/log/XFree86.0.log]
(WW) <default pointer>: No Device specified, looking for one...
(EE) <default pointer>: Cannot find which device to use.
(==) <default pointer>: Protocol: "Auto"
(**) Option "CorePointer"
(**) <default pointer>: Core Pointer
(EE) xf86OpenSerial: No Device specified.
(EE) <default pointer>: cannot open input device
(EE) PreInit failed for input device "<default pointer>"
(II) UnloadModule: "mouse"
(II) Keyboard "<default keyboard>" handled by legacy driver
(WW) No core pointer registered
No core pointer

Fatal server error:
failed to initialize core devices

Og der er så noget galt med musen....

Fra : Mads Jensen

Dato : 08-02-05 08:07

jma wrote:
> Det er dog ikke det.
> Har fundet frem til at der er noget galt med musen, men det hele virker lidt
> fu... up, så jeg tror jeg vil overveje en ny installation - fra bunden.

Hvis det *kun* er X, som har lidt last, så prøv evt. at køre
"xorgconfig", så du får dig en ny konfigurationsfil. At ominstallere
pga. et mærkeligt problem er i mit hoved overkill, men det er din
beslutning

Fra : jma

Dato : 08-02-05 10:11

"Mads Jensen" <madsj@razptuzs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det *kun* er X, som har lidt last, så prøv evt. at køre
> "xorgconfig", så du får dig en ny konfigurationsfil.

Det vil jeg prøve.

> At ominstallere
> pga. et mærkeligt problem er i mit hoved overkill, men det er din
> beslutning

Tja - det har du jo egentlig ret i. Men det gør ikke så meget, da det er en
ny installation allerede - og da jeg fik installeret Fedora Core 3, 32 bit -
selv om jeg har 64 bit processor. Så det giver mig lejlighed til at
installere den. Jeg har faktisk førsøgt at installere 64-bit versionen, men
under boot dukker den ikke op... Så jeg vælger nok at installere 64-bit'en
som den eneste version.

Mvh Jan

Fra : jma

Dato : 08-02-05 20:27

"jma" <jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> wrote in message
> lidt

> Det vil jeg prøve.

Desværre har jeg ikke noget som hedder xorgconfig. Har søgt efter alt med
xorg, men der er ikke noget som kan bruges, ser det ud til.
/Jan

Fra : Mads Jensen

Dato : 08-02-05 23:05

jma wrote:

> Desværre har jeg ikke noget som hedder xorgconfig. Har søgt efter alt med
> xorg, men der er ikke noget som kan bruges, ser det ud til.

Så prøv xf86config (enten har du xorgconfig (hvilket du ikke har) eller
også har den).

Undskyld forvirringen, men jeg selv har xorgconfig

Fra : jma

Dato : 10-02-05 19:53

> Så prøv xf86config (enten har du xorgconfig (hvilket du ikke har) eller
> også har den).
>
> Undskyld forvirringen, men jeg selv har xorgconfig

Det er bare i orden

xf86config var der - Desværre hjalp det ikke at køre den, så jeg tror jeg er
nået dertil at genstallation kommer på tale...
/Jan