Kan ikke logge på windows netværk i suse 9~
Fra : Sebastian

Dato : 03-02-05 18:51

Først skal det siges at jeg temmelig ny i linux. Jeg har lige installeret
Suse 9.2 via ftp. Mit problem er at jeg ikke kan se Windows netværket på mit
arbejde. Jeg har prøvet med "Windows Network" som ligger i Netværksøgningen
på skrivebordet, og med LinNeighborhood. men ingen af dem kan se
filserveren. Jeg har ingen problemer med at komme på Internettet. Jeg har
prøvet med Yast at konfigurer mit netkort både med fast ip og aoutomatisk
ip. Og jeg har med Yast konfigureret samba client til samme domain som
filserveren på netværket.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh. Sebastian.

Fra : oso

Dato : 04-02-05 10:23

"Sebastian" <balledude@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> filserveren på netværket.
>

> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Det gør jeg også!
På min PC hjemme har jeg installeret Suse 9.2 via ftp og har helt samme
problemer.
PCen har fin forbindelse til internettet gennem routeren, men de andre
Windows PCer på hjemmenetværket kan ikke ses.
Har også forsøgt forskelligt med Yast - uden held.

mvh Ole

Fra : Sebastian

Dato : 05-02-05 22:07

Jeg har skrevet samme post på alt.linux.suse og der fik jeg to svar. Jeg har
ikke haft tid til at præve det endnu. Her er de.

Hy

Look at
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/en/2003/03/fhassel_smb.html

That part of SuSE's installation seems pretty broken. The only way I
have been able to hook op with our Windows DS is to use
smb://domain_server from Konqueror.

'Fish' does not seem to function either.

This is about the last issue that Linux needs to make work
(transparently) to push Windows aside on the Desktop. IMHO.

Fra : OSO

Dato : 06-02-05 21:35

> "Sebastian" <balledude@hotmail.com> wrote in message
> mit
> Netværksøgningen

Her er løsningen
I Yast kontrolcenter valgte jeg system og
herefter kørselsniveau værktøj. Her deaktiverede jeg (så vidt jeg
husker)smb (Samba SMB) og nogle af firewalltjenesterne.

Mvh Ole