MS Windows
briani 27239
Stop af synkronisering af brugerprofiler
Fra : Snurrberget

Dato : 15-02-05 21:57

Hej.

Jeg har et lidt irriterende problem.

På et netværk, anvendes en samba server som PDC op imod Windows 2000/XP
arbejdsstationer.
Serveren opbevarer en kopi af samtlige brugeres profiler.
Ved logon synkroniseres serverens profil med den profil der ligger på
arbejdsstationen, og det samme sker ved logoff.
Problemet er at efterhånden som de enkelte profiler optager mere og mere
plads (især grundet mail, nyhedgrupper etc.), forsinkes logon/logoff af
arbejdsstationerne grundet denne synkronisering.
Er der en enkel måde hvorpå man kan undgå at profiles synkroniseres ved
logon/logoff?
Specifikt efterlyser jeg det/de håndtag man kan skrue på, på
arbejdsstationerne.

- cep

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-05 08:33

Snurrberget wrote:
> Er der en enkel måde hvorpå man kan undgå at profiles synkroniseres ved
> logon/logoff?

Måske noget med roaming profiles?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Snurrberget

Dato : 16-02-05 13:49

Anders Lund wrote:

> Måske noget med roaming profiles?

Kunne du evt. blive endnu mere specifik uden at røbe hemmeligheder fra
den copyrightede manual?

- cep

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-05 14:09

Snurrberget wrote:

> Kunne du evt. blive endnu mere specifik uden at røbe hemmeligheder fra
> den copyrightede manual?

Det er skam ikke en hemmelig hvad roamin profiles er. Google ved det fx
også. Det er muligheden for at gemme sin profil på serveren, således at
lige meget hvilken computer man logger sig på, har man hele sin egen
opsætning med. Dette kræver selvfølgelig at profilen bliver
synkroniseret med serveren.

Jeg har ikke brugt det selv, så jeg kan ikke give dig nogen guide til
hvordan det sættes op eller fjernes igen - og slet ikke på en Samba
server, hvis det altså er der det sættes op.

Fra : Snurrberget

Dato : 16-02-05 15:08

Anders Lund wrote:

> [...]
> hvordan det sættes op eller fjernes igen - og slet ikke på en Samba
> server, hvis det altså er der det sættes op.

Du må så undskylde mit noget uforskammede svar.
Jeg har set på properties med gpedit.msc, men jeg syntes ikke at der er
nogen properties der ligner det jeg søger efter, men jeg er bestemt
heller ikke ikke windows vant.

- cep