MS Windows
briani 27239
Firewall
Fra : KS

Dato : 14-02-05 22:23

Jeg har lagt XP Prof ned oven i en W2K og det kører efterfølgende fint nok,
men
hvordan får jeg den indbyggede firewall fra XP konfigureret ?

Jeg synes slet ikke jeg kan finde noget om firewall.

Mvh KS

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-05 23:23

Den 14-02-05 22.23 skrev KS følgende:

> [...]
> hvordan får jeg den indbyggede firewall fra XP konfigureret ?
>
> Jeg synes slet ikke jeg kan finde noget om firewall.

Installér Service Pack 2, så kommer den, og gør opmærksom på sig selv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : KS

Dato : 15-02-05 16:57

Ja, den er go' med dig - med det jeg har set her inde
med fold, der har problemer med SP2 skal jeg IKKE
have noget lagt ind - så hellere undvære firewall.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-02-05 17:25

KS skrev:
> Ja, den er go' med dig - med det jeg har set her inde
> med fold, der har problemer med SP2

Det er jo lige det typiske, dem der har problemer skriver om det, alle
dem som ikke har problemer med det, skriver heller ikke om det.

Jeg hører til sidste gruppe :)
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : emj

Dato : 15-02-05 18:27

On Tue, 15 Feb 2005 16:57:06 +0100, "KS"
<keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote:

>Ja, den er go' med dig - med det jeg har set her inde
>med fold, der har problemer med SP2 skal jeg IKKE
>have noget lagt ind - så hellere undvære firewall.

der er da også firewall i SP1
Hilsen emj

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-02-05 19:19

"KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote in news:42121bd3$0$33715
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Ja, den er go' med dig - med det jeg har set her inde
> med fold, der har problemer med SP2 skal jeg IKKE
> have noget lagt ind - så hellere undvære firewall.

Jeg læste lige om at der var nogen der havde fået virus
efter at have brugt pc+internet. Det vil jeg ikke risikere
så jeg logger af nu og sælger maskinen. Nej seriøst! Det
er jo kun en lille brøkdel der har probs med det. I hele
min bekendtskabskreds er der _ingen_ der har haft bøvl med
SP2 - efter min mening bør man altid have sin software
opdateret til seneste version - netop af sikkerhedshensyn.

Undvære firewall... tja hvorfor ikke? Se evt.:
http://sikkerhed-faq.dk/start under punkt 5.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : jda^fx

Dato : 15-02-05 20:36

> [...]

>med fold, der har problemer med SP2 skal jeg IKKE
>have noget lagt ind - så hellere undvære firewall.

MS har altså ikke lavet SP2 for at være irriterende. SP2 indeholder en
lang række sikkerhedsmæssige forbedringer og bugfixes og det er langt
de fleste der ikke har problemer med den. Og en hel del af dem der har
fået problemer, de har haft nogle problemer til at ligge i forvejen
men efter SP2 er de bare dukket op til overfladen fordi Windows på
nogle punkter er blevet mindre fejltolerant. Så den bedste måde at
installere den på er nok med en frisk installation helt fra bunden. Og
download den fulde pakke og installer fra harddisk. Så kan du nemlig
hive stikket til internettet ud og så slukke for antivirus og firewall
mens du laver din opdatering. Så er risikoen for at du får problemer
meget lille

--
jda^fx

Fra : Calle.

Dato : 17-02-05 00:44

KS wrote:
> Ja, den er go' med dig - med det jeg har set her inde
> med fold, der har problemer med SP2 skal jeg IKKE
> have noget lagt ind - så hellere undvære firewall.

Det er da kun fejl folk selv har været skyld i, Jeg har endnu ikke haft
problemer på EN computer ud af adskillige

--
Calle.

Fra : emj

Dato : 15-02-05 18:31

On Mon, 14 Feb 2005 22:23:07 +0100, "KS"
<keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> wrote:

>Jeg synes slet ikke jeg kan finde noget om firewall.

Højreklik på din netværksforbindelse og vælg egenskaber
Fanebladet Avancerer - sæt flueben i " Beskyt computeren go mit
netværks osv.
Hilsen emj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-02-05 18:41