MS Windows
briani 27239
nogen der bruger XP 64bit edition?
Fra : michael bs

Dato : 14-02-05 15:03

Hvis ja, hvor henter man drivere og opdateringer til dette?

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 14-02-05 16:08

michael bs wrote:
> Hvis ja, hvor henter man drivere og opdateringer til dette?

Det er ikke anderledes end de forrige udgaver af Windows. Driverne hentes
hos hardwareproducenten og opdateringerne hos MS.

Hvis du ikke kan finde de drivere du skal bruge til din hardware hos
producenten, eller du ikke selv kan programmere dem, så er 64-bit edition
ikke noget for dig i dens nuværende udvikling.

Hans

Fra : michael bs

Dato : 15-02-05 10:55

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> producenten, eller du ikke selv kan programmere dem, så er 64-bit edition
> ikke noget for dig i dens nuværende udvikling.

MS laver ikke opdateringer til 64bit udgaven og der findes heller ikke
drivere til de forskellige hardware, fordi producenterne ikke endnu er
sikker om XP 64-bit bliver til noget.

Jeg var ude efter noget konkret hjælp.

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 15-02-05 12:50

michael bs wrote:

> MS laver ikke opdateringer til 64bit udgaven og der findes heller ikke
> drivere til de forskellige hardware, fordi producenterne ikke endnu er
> sikker om XP 64-bit bliver til noget.

Så har du jo faktisk allerede svaret på dit eget spørgsmål.

> Jeg var ude efter noget konkret hjælp.

Det bliver nok svært hvis du ikke spørger konkret efter den hardware du
mangler drivere til. Både ATI, VIA og nVidia har X-64 drivere til nogle af
deres produkter, men situationen er ikke spor anderledes end dengang hvor XP
og 2000 blev lanceret. Her var der heller ikke adgang til 3. parts drivere
før den endelige release kom på gaden.

XP-64 skal nok blive til noget, men man afventer helt klart Intels modspil
til Athlon 64. Det bliver så spændende om de kan udvikle en 64-bit CPU hvor
der ikke medfølger en skumslukker og tøris til køling.

Hans