[CSS] Validering af background-color
Fra : Martin Poulsen

Dato : 24-05-01 14:31

Forsøger at få mit CSS valideret med W3C's validator, men får følgende
fejl (URL'en knækker nok desværre):

<http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fhome.worldonline.
dk%2F%7Emartinp%2Fstyle.css&warning=2&profile=css2>

Jeg kan ikke lige gennemskue fejlen - den begrunder den med "You have
no color with your background-color", men jeg skulle da mene, at den er
defineret - eller hvad?

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-05-01 15:22

"Martin Poulsen" <martinp@nospam.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke lige gennemskue fejlen - den begrunder den med "You have
> no color with your background-color", men jeg skulle da mene, at den er
> defineret - eller hvad?

Du har ikke defineret en tekstfarve med color attributten i de to nævnte
klasser. Derfor fejlen.

dvs. du skal hver gang du bruger background-color skal du også specifere
color.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Martin Poulsen

Dato : 24-05-01 15:45

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote:

> Du har ikke defineret en tekstfarve med color attributten i de to nævnte
> klasser. Derfor fejlen.
>
> dvs. du skal hver gang du bruger background-color skal du også specifere
> color.

"Same colors for background-color and color". Nu er jeg helt på bar bund igen.
Har forsøgt at sætte color til transparent, men det ville den heller ikke.

Stadig samme URL.

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-05-01 16:16

On Thu, 24 May 2001 16:44:48 +0200, Martin Poulsen wrote:

> "Same colors for background-color and color".

Hvis du sætter baggrundsfarven til at være samme farve som
forgrundsfarven kan man ikke læse teksten (hvid på hvid,
f.ex.). Derfor får du en warning.

Mvh.

--
"Well, what do you feel about The Beatles then?" Adam Sjøgren
"Oh, The Beatles are great but they don't rock'n'roll." asjo@koldfront.dk

Fra : Martin Poulsen

Dato : 24-05-01 16:30

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Hvis du sætter baggrundsfarven til at være samme farve som
> forgrundsfarven kan man ikke læse teksten (hvid på hvid,
> f.ex.). Derfor får du en warning.

Klart - mange tak I to.

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk