E: Information om et seminarium i Jelling
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 04-02-05 15:29

Jeg søger information om et seminarium i Jelling.

Dér skulle en af mine forfædre, Mathuas Nielsen Falkenberg, have slået
sine folder efter ca. 1850, som "seminarieoppasser" men han er også
andetsteds benævnt "plantør"

Venligst
John

PS! Hvis der er nogle, der ved, hvad der blev af hans mange børn
(hvoraf en udvandrede til Australien, hører jeg da gerne om det )

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-02-05 20:27

"John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dér skulle en af mine forfædre, Mathuas Nielsen Falkenberg, have slået
> sine folder efter ca. 1850, som "seminarieoppasser" men han er også

Seminariet i Jelling eksisterer stadig væk,
det kan du slå op i telefonbogen.
Og at manden siden benævnes plantør, det handler
om, at han sammen med alle de andre bønder i Midtjylland
var i gang med at plante heden til med fyrre- og grantræer.
Du kan læse mere om dette ved at søge efter Enrico Mylius Dalgas.

Mvh.Bodil.