Hvad er det for en æske ?
Fra : Per Kyhn

Dato : 21-01-05 17:45

Se venligst billede af æsken i dk.binaer.historie

Æsken er ca 8,5 x 3,4 x 2,5 cm
Den er lavet af et træmateriale ( barklignende )
På låget er præget noget der ligner rigsvåbnet.
Jeg har den fra min mormor, og mit eget gæt er at den er ca 100 år gammel.
Men hvad er den beregnet til ?

Med venlig hilsen
Per Kyhn

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-01-05 23:37

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På låget er præget noget der ligner rigsvåbnet.
> Jeg har den fra min mormor, og mit eget gæt er at den er ca 100 år gammel.

Et gæt: smykkeskrin?

Mvh.Bodil.

Fra : Tom H Petersen

Dato : 26-01-05 17:35

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41f18426$0$17509$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Et gæt: smykkeskrin?
>
> Mvh.Bodil.

Min umidelbare tanke var et det er en kopi af en snus-tobaks dåse,
(mål og motiv kunne tyde på det)---men efter at du har oplyst at den
er ren indvendig kan det ikke passe, eller den har ikke været anvendt
til det den egentligt var lavet til-- Snus-tobaks dåser var egentligt lavet
i rent sølv--det var naturligvis temmeligt kostbart, og man lavede dem
også i tin som blev forsølvet det var en billigere løsning for snuserne.
Jeg kan godt forestille mig at en dygtig træskærer har tænkt sådan en
kan jeg også lave --men det er spekulation og jeg er tilbøjelig til at
give Bodil ret med hensyn til anvendelsen.

mvh
Tom

Fra : Svend Haakon Jensen

Dato : 26-01-05 23:29

Kan det være en pilleæske?
Hilsen
Svend Haakon

Fra : Per Kyhn

Dato : 27-01-05 17:01

Tjaee - pilleæske er da også en mulighed.
Jeg har haft næsen helt nede i æsken, men desværre er der ingen som helst
lugt som kan bringe mig på sporet.
mvh
Per

Fra : Tom H Petersen

Dato : 22-01-05 00:34

> [...]
> På låget er præget noget der ligner rigsvåbnet.
> Jeg har den fra min mormor, og mit eget gæt er at den er ca 100 år gammel.

Er den ren indvendig?

mvh
Tom

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 24-01-05 18:21

> [...]
> På låget er præget noget der ligner rigsvåbnet.
> Jeg har den fra min mormor, og mit eget gæt er at den er ca 100 år gammel.

Det kommer sådan set ikke lige denne sag ved; men hvad gør man når ens
udbyder ikke stiller nogen .binaer til rådighed?
/Kurt

Fra : aafe

Dato : 24-01-05 18:48

On Mon, 24 Jan 2005 18:21:00 +0100, "Kurt Guldbæk" wrote:

>Det kommer sådan set ikke lige denne sag ved; men hvad gør man når ens
>udbyder ikke stiller nogen .binaer til rådighed?

Der er to forskellige muligheder i den situation:

Enten skifter man udbyder, eller også affinder man sig blot med
manglen.

med venlig hilsen
Arne