Reinkarnation og biologi
Fra : Tor Vaa Raknes

Dato : 10-02-05 21:31

hvis du er interesseret i forbindelsen mellem reinkarnation og biologi, så
skriv til mig på falin@mail.tele.dk
venlig hilsen Tor Vaa Raknes - jeg har måske noget du kan bruge

Fra : Peter Holmgren

Dato : 11-02-05 18:59

"Tor Vaa Raknes" <falin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hvis du er interesseret i forbindelsen mellem reinkarnation og biologi, så
> skriv til mig på falin@mail.tele.dk
> venlig hilsen Tor Vaa Raknes - jeg har måske noget du kan bruge

Helt praktisk...Hvad skal man bruge reinkarnation til?

--
Metta

Peter Holmgren
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : skogstadNielsen(fjer~

Dato : 11-02-05 21:11

Peter Holmgren wrote:
> "Tor Vaa Raknes" <falin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Helt praktisk...Hvad skal man bruge reinkarnation til?

Hvis man er i tvivl om årsagerne til holdninger og handlinger
man selv har/udfører, så kan den model af reinkarnationsprocessen, jeg
har i hovedet i øjeblikket, give en mulighed for at få en oplevelse af
tidligere inkarnationer. Disse oplevelser kan give een en indsigt i
hvorfor ens holdninger/handlinger er som de er.

Reinkarnationsmodeller kan sikker også bruges til andet, men nu spurgte
du og jeg svarede.

Keep Smiling
Søren.

Fra : Harald Mossige

Dato : 11-02-05 21:20

"skogstadNielsen(fjern)" <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> wrote in message

> [...]
> hvorfor ens holdninger/handlinger er som de er.
>
> Reinkarnationsmodeller kan sikker også bruges til andet, men nu spurgte

Si oss, var du en gås i et av de tidligere liv?

HM

Fra : skogstadNielsen(fjer~

Dato : 12-02-05 20:10

Harald Mossige wrote:

> så

> Si oss, var du en gås i et av de tidligere liv?
>
> HM

nope - jae det vil sige ikke det jeg ved af.

Keep Smiling
Søren

Fra : Peter Holmgren

Dato : 11-02-05 22:37

"skogstadNielsen(fjern)" <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> skrev i en
meddelelse news:420d1159$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> hvorfor ens holdninger/handlinger er som de er.
>
> Reinkarnationsmodeller kan sikker også bruges til andet, men nu spurgte du

Så vores personlighed er bestemt af tidligere liv?

Fra : skogstadNielsen(fjer~

Dato : 12-02-05 20:14

Peter Holmgren wrote:

> "skogstadNielsen(fjern)" <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> skrev i en
> meddelelse news:420d1159$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Så vores personlighed er bestemt af tidligere liv?

Delvis, men også af din opvækst og dine gener og din sjæls hensigt med
at give dig denne tur i materien

Keep Smiling

Søren

Fra : Peter Holmgren

Dato : 12-02-05 22:31

"skogstadNielsen(fjern)" <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> skrev i en
meddelelse news:420e555b$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Delvis, men også af din opvækst og dine gener og din sjæls hensigt med at
> give dig denne tur i materien

Så grunden til at jeg er Buddhist idag, er fordi at jeg har været Buddhist i
et tidligere liv?
Ved at være buddhist har jeg så også udelukket reinkarnation fra min mentale
verden, hvilket så er fordi at jeg har haft en traumatisk
inkarnationsprocees, som jeg nu søger at fortrænge?

Som buddhist har jeg heller ikke nogen sjæl, hvilket så betyder
inkarnationsmæssigt, at... ehm...hvad?

Så i inkarnationsmæssig sammenhæng er det at være Buddhist blot en
fortrængning og fornøgtelse af reinkarnationsvirkeligheden?

Hvordan kan man fortrænge noget der ikke eksisterer?

--
Metta

Peter Holmgren
"May all beings be blessed with happiness..."

PS: Jeg er helt oprigtigt interesseret i hvordan reinkarnation virker. Man
har jo efterhånden hørt så meget, men ingen af forklaringerne har været
specielt tilfredstillende.

Fra : skogstadNielsen(fjer~

Dato : 13-02-05 01:25

Peter Holmgren wrote:
> [...]
>
> Så grunden til at jeg er Buddhist idag, er fordi at jeg har været Buddhist i
kanske - det kan også være du er er blevet påvirket af nogen buddhister.
> Ved at være buddhist har jeg så også udelukket reinkarnation fra min mentale
> verden, hvilket så er fordi at jeg har haft en traumatisk
> inkarnationsprocees, som jeg nu søger at fortrænge?
det er lissom der er to spørgsmål, måske kan du sige det klarere

> Som buddhist har jeg heller ikke nogen sjæl, hvilket så betyder
> inkarnationsmæssigt, at... ehm...hvad?
jae du tror åbenbart - som buddhist- at du ikke har det -
men hvad du tror har ikke nogen indflydelse på hvad du har.

> Så i inkarnationsmæssig sammenhæng er det at være Buddhist blot en
> fortrængning og fornøgtelse af reinkarnationsvirkeligheden?

det skal jeg ikke kunne sige dig
> Hvordan kan man fortrænge noget der ikke eksisterer?
> Du kan vel fortrænge enhver mental og følelsesmæssig konstruktion i dig selv
som du ikke kan lide. Den ydre virkelighed din fortrængende personlighed
eksisterer i er ikke synderlig påvirket af dinne fortængninger - men
selvfølgelig af de handlinger fortrængningen kan farve.

Keep Smiling
Søren