valgprognose
Fra : Martin Bak

Dato : 07-02-05 23:19

Der er vel næppe meget videnskab i dr.dk´s seneste påfund:

Spørgsmål:

Har du besluttet dig for, hvor du vil sætte dit kryds?

Svarmuligheder:

Ja
Nej
Ved ikke
Jeg er i tvivl

-Gad vide hvad de vil udlede af de svar..

--
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-02-05 23:44

Martin Bak skrev:

> Svarmuligheder:

> Ja
> Nej
> Ved ikke
> Jeg er i tvivl

De mangler da én:

   Har ikke besluttet mig endnu.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-02-05 02:19

Bertel Lund Hansen skrev:

> De mangler da én:
>
>    Har ikke besluttet mig endnu.

Der mangler mange:

Måske
Det tror jeg
Sandsynligvis
Nixen-bixen
Jepsen

Ja, jeg forstår heller ikke rigtigt hvor de vil hen. Hvordan kan man
ikke vide om man har besluttet sig?
Og hvis man ikke ønsker at stemme, hvad skal man så svare?

-Rune

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-05 06:56

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]

De to er ens

Det er også synonymt med ved-ikke

> Og hvis man ikke ønsker at stemme, hvad skal man så svare?

Det er eneste mulighed, der mangler - at man af protest eller i dovenskab
vælger at stemme blankt eller ikke møde op.
-------------------
Ser man lidt på landets problemer, bør DF stemme være indlysende eneste gode
moral. Evt VK.

Andre er handlelammede, hjernevaskede, forvirrede, vildledte,
gruppepresstyrede, konforme, individualisme-fobiske, evt
forræderiske/selvhadende

Fra : Karl Kaas Laursen

Dato : 08-02-05 20:18

Bo Warming wrote:
[...]

> De to er ens

Skarpt set, Bo.

[...]

> Det er også synonymt med ved-ikke

Lige så skarpt.

[...]
> Andre er handlelammede, hjernevaskede, forvirrede, vildledte,
> gruppepresstyrede, konforme, individualisme-fobiske, evt
> forræderiske/selvhadende

Kender du til dk.snak.mudderkastning, hvor den slags udtalelser hører til?

--
Karl Kaas Laursen
Aalborg

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-05 20:22

"Karl Kaas Laursen" <kkla01@space.aau.dk> wrote in message

> Kender du til dk.snak.mudderkastning, hvor den slags udtalelser hører til?

Hvis enkeltpersoner udpegedes, kunne du tale om mudderkast

Jeg begår aldrig sådant, men de stærke ord er berettiget vedr generalisering
og saglig analyse, efter bold ej mand

Fra : Martin Bak

Dato : 08-02-05 20:42

> [...]
>
> Det er eneste mulighed, der mangler - at man af protest eller i dovenskab
> vælger at stemme blankt eller ikke møde op.

Når du vælger at belære om sproglige sager, bør du sørge for selv at
formulere dig korrekt. Jeg vil hævde, at det hedder "i protest"

> Ser man lidt på landets problemer, bør DF stemme være indlysende eneste
> gode moral. Evt VK.

Det var dog en enormt enøjet betragtning. DF har måske opmærksomheden rettet
mod enkelte af landets problemer, men landet har sandelig mange andre
problemer, og visse af dem virker DF direkte som katalysator for.

Martin

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-02-05 02:28

Martin Bak skrev:
> Der er vel næppe meget videnskab i dr.dk´s seneste påfund:

Hehe, nej, og på grafen ved siden af kan man f.eks. se at de radikale i
1980 havde ni et halvt mandat. Sejt.

( http://www.dr.dk/nyheder/folketingsvalg/ - vælg "mandater siden 1971"
i flash-tingen i bunden af siden)

-Rune