Beregning med Lambda værdi
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-01-05 12:52

Hej NG.

Er der nogen som kan hjælpe med hvordan man regner med ?-værdier
(Lambdaværdi). Jeg har brug for nogle praktiske eksempler.

F.eks.

Et isoleringsmateriale har ?-værdi 0,40 et andet har ?-værdi 0,37 - hvor
mange procent isolerer det ene materiale bedre end det andet ?

Det årlige varmetab igennem 10 cm. af et isoleringsmateriale med ?-værdi
0,41 svarer til 10/l olie pr. m2, hvad er varmetabet hvis ?-værdien for
materialet er 0,85

Takker mange gange for de indlæg som må komme.

Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-01-05 16:51

Kan se, at mit forsøg på at lave tegnet for lambda-værdien er blevet til et
spørgsmålstegn. Det må man så lige selv oversætte til lambda-tegnet.