apache og RH7.1 laaangsom
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 24-05-01 10:03

jeg har flere apache kørende på 486 og p133 maskiner under suse og rh 6.xx
som virker lynhurtigt.
Nu har jeg en apache på en 550mhz pent. under RH 7.1 som er ca 25 *
langsommere til at give siderne. Der er ikke fejl på net/netkort, så det må
være noget med apache eller lokalt på maskinen.
nogen ideer hvad jeg kan kigge efter?

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 25-05-01 23:02

Jeg har ikke fundet årsagen, men følgende linie opstår i ps -ef 10-15 gange
med forskellig id. hvad betyder -DHAVE_PROXY -DH og hvorfor står den mange
gange?
timefeltet viser 00:00:00 på alle processer. er det normalt?

ps -ef:
apache 1869 883 0 May24 ? 00:00:00
/usr/sbin/httpd -DHAVE_PROXY -DH

Fra : Kent Friis

Dato : 26-05-01 08:53

Den Sat, 26 May 2001 00:02:12 +0200 skrev CykelSmeden fra Aalborg:
> [...]
>gange?
>timefeltet viser 00:00:00 på alle processer. er det normalt?

Apache sørger altid for at have et par ekstra processer parat, hvis der
pludselig skulle komme masser af trafik på webserveren - så behøver man
ikke vente på at den først skal starte dem.

Antallet af processer der skal startes kan ændres i httpd.conf, og til
en alm. hjemme-PC, hvor man ikke bruger webserveren til andet end at
lege med, kan det sagtens sættes ned. (Er det til gengæld en server
med masser af trafik, bør man nok sætte den endnu højere op).

-DHAVE_PROXY er bare en måde din distribution bruger til at fortælle
apache hvilke ting der er installeret, så de kan bruge den samme
konfigurationsfil uanset om du installerer SSL, PROXY, ...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/