Misundelsen mod den ny skabelses-myte
Fra : Bo Warming

Dato : 16-01-05 14:08

Misundelsen mod den ny skabelses-myte

"Al flid og al dygtigt arbejde udspringer af den enes misundelse mod den
anden". Bibelen, prædikers eller ordsprogs bog?

Old-rabbierne var gudbenådede historie-fortællere og Genesis1 kan da godt
begejstre og konkurere med Vedaer, især når den suppleres med Johs Evang kap
1

Men Darwin-forskerne bidrog til ny attraktiv kulturkristendom

" Den, der har kunst og videnskab, han har religion; den, der
ikke har kunst og videnskab, lad ham have religion. Goethe

Ophavsmanden til "enhver salig i sin tro" tolerancen, viser sig ikke særlig
respektfuld for de troende i følgende - og det er også problemet med
darwinisterne, at de er forfængelige og vil stå over fundamentalisterne.

"Religion is the idol of the mob; it adores everything it does not
understand Frederick the Great

UDDYBNING

"Når man respekterer religionen skal man holde den ude fra så mange ting
som muligt. Sean O'Casey

" Lev i helheden. Når du længst er borte, vil den beståGoethe og
Schiller

Der findes intet overnaturligt, siger man. Og dog er naturen
helt igennem overnaturlig. Johannes Hohlenberg

Hvilken religion jeg bekender mig til? Ingen af alle dem, du
nævner mig. "Og hvorfor ingen" Af religion. Goethe

We talk little, when vanity does not make us. La
Rochefoucauld

For religionen er kun der hellige sandt, for filosofien kun det sande
helligt. Ludwig Feuerbach

Universet er et monster af energi, uden begyndelse
eller ende, sindet koger.Nietzsche

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-01-05 19:32

I news:qVtGd.327$7g5.227@fe33.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Misundelsen mod den ny skabelses-myte
>

> "Al flid og al dygtigt arbejde udspringer af den enes misundelse
> mod den anden". Bibelen, prædikers eller ordsprogs bog?

citatfusker

Fra : Bo Warming

Dato : 17-01-05 04:19

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in message
>I news:qVtGd.327$7g5.227@fe33.usenetserver.com skrev
> Bo Warming følgende:

> citatfusker

Vær rar at oplys mig hvad er en mere korrekt citering fra GT

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 20-01-05 22:16

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> mælte sligt:

>Vær rar at oplys mig hvad er en mere korrekt citering fra GT

Det er da meget korrekt:

Prædikerens Bog 4:4
Og jeg så, at al Flid og alt dygtigt Arbejde udspringer af den enes
Misundelse mod den anden. Også det er Tomhed og Jag efter Vind.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Klap da i sektfidus og giv dit liv til Jesus"

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-01-05 22:48

I news:7q70v05i0qvjfo21m1cdoodh6urbufvd3m@4ax.com skrev
Rasmus Underbjerg Pinnerup følgende:

> Prædikerens Bog 4:4
> Og jeg så, at al Flid og alt dygtigt Arbejde udspringer af den enes
> Misundelse mod den anden. Også det er Tomhed og Jag efter Vind.

Andre oversættelser siger:
"Igen betragtede jeg alt slidet og ret gerning, at på grund af dette
bliver en mand misundt af sin næste. Dette er også tomhed og til plage
for ånden"

Det er altså misundelsen der avler flid og dygtigt arbejde, men det er
flid og dygtigt arbejde der giver anledning til at nogle bliver
misundelig.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-01-05 22:27

> "Klap da i sektfidus og giv dit liv til Jesus"

Hmm... Det var da vist godt jeg blev ateist i tide. Det lyder ikke særlig
positiv, mere selvofrende. Som den uskyldigt dømte, der kysser sin bøddels
tæer, før han mister hovedet.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-01-05 00:18

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> mælte sligt:

http://groups-beta.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/a77197262fea05fa

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Alle ved da at retrofleksivitet bedst angives med noget forskelligt
fra <h>."