Køb af kemikalier
Fra : LR

Dato : 16-01-05 11:21

Hvor kan man købe kemikalier som svovl, salpeter og lign. i små mængder?

Matas har for længst afskaffet disse kemikalier og er blevet rene
kosmetikforhandlere. Jeg var i 4 fililaler før jeg fandt kaliumpermanganat,
og det er 2 år siden.

Mvh,

Lasse

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-01-05 11:47

LR wrote:

> Hvor kan man købe kemikalier som svovl, salpeter og lign. i små
> mængder?
Har du da trækul på lager?

mvh
Henning

Fra : Aage Andersen

Dato : 16-01-05 16:06

"Henning Præstegaard"
> Har du da trækul på lager?

Trækul kan man faa i brugsen.

Aage

Fra : Brian Lund

Dato : 17-01-05 15:24

> [...]
>
> Matas har for længst afskaffet disse kemikalier og er blevet rene
> kosmetikforhandlere. Jeg var i 4 fililaler før jeg fandt

A-ha, sortkrudt...

Svovl fik jeg noget af i Matas for 4-5 år siden, og salpeter har jeg set så
sent som for 2 år siden! - Men du skal ind i "den rigtige" af butikkerne, i
den lokale købstad er der to eller tre Matas butikker, men kun én af dem har
diverse kemikalier...

Brian

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 18-01-05 08:38

"LR" <lar@ladsadasd.dk> wrote in message
> [...]
>
> Matas har for længst afskaffet disse kemikalier og er blevet rene
> kosmetikforhandlere. Jeg var i 4 fililaler før jeg fandt

Jeg mener stadig at Hans i Matas Hedehusene har sagerne. i hvertfald svovl,
karbid og kaliumpermanganat.
Køber det ikke regelmæssigt, men af og til..

mvh
Søren