Linke to computere sammen herhjemme, til a~
Fra : cogco

Dato : 28-01-05 22:13

Min bror kigger forbi en af de kommende dage.
Vi regner med at skulle spille computer.
Han tager sin med. Jeg har en switch, men ved ellers ikke hvad der skal til
for at de to computere ser hinanden ved direkte link mellem dem.
Man behøver vel ikke at skulle tilslutte sig Morbærhavens net, vel?

Hvad skal jeg ind og stille på, og hvilket kabel skal jeg bruge osv. ...

Claus

Fra : Diablo

Dato : 28-01-05 22:46

Hej claus, nej du behøver ikke at tilslutte dig havens net, for at kunne
linke.

Har selv boet i haven.

/diablo

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-01-05 22:49

cogco wrote:
> [...]
> vel?
>
> Hvad skal jeg ind og stille på, og hvilket kabel skal jeg bruge osv.

Kører i Windows XP? Kør network setup wizard fra en af maskinerne.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Diablo

Dato : 28-01-05 23:00

Glemte at svare på dit spørgsmål, det nemmeste må være at hvis i begge har
netkort(lankort) RJ45 stik,
skal du bare bruge 2 kabler, så kører svinet.

Men du skal nok lige sætte din brors comp op til netværket hvis det er.

Nu kan jeg ikke huske, hvad havens netværk kører på, men mener at det er

IP: 10.0.9.3

hvor 9 er bloknr. og 3 er lejlighedsnr. det giver sig, hvis du bor i 8-12
hedder din IP 10.0.8.12

Hvis din bror så skal spille med dig, bør hans IP sættes til 10.1.9.3, altså
1 istedet for 0

Jeres DNS og WINS, plus gateway skal også være ens, i jeres tilfælde hvis
nok 10.0.0.1 for gateway og
255.255.255.0 er undernetsmaske

Men god vind med det.

PS: du har mulighed for at få netværksgruppen til at åbne din IP for mere en
en comp, således at du har alle 9 numre i
din IPadr. til rådighed altså i dette tilfælde 10.0.8.12-10.9.8.12

Mvh. Diablo

Fra : cogco

Dato : 28-01-05 23:58

> [...]
> en en comp, således at du har alle 9 numre i
> din IPadr. til rådighed altså i dette tilfælde 10.0.8.12-10.9.8.12

Tusind tak for hjælpen.
Det var da morsomt at man skulle støde på en tideligere "Morbavian".
Ja, teksten var egentlig skrevet til de interne nyhedsgrupper, men da ingen
rigtig svarede, så tog jeg og copy/pastede den herind. Glemte at slette
"Morbærhaven", men det viste sig jo at være en fordel.
Så endnu engang tak for hjælpen. Jeg prøver det når lillebror dukker op her
på søndag.

Claus