Hvordan "Altid øverst"-funktion ?
Fra : Allan R.

Dato : 24-05-01 05:27

Hvordan laver man den der "Allways on Top"/"Altid øverst" mulighed, der er
i mange programmer?

Fra : preben nielsen

Dato : 24-05-01 06:19

"Allan R." <warlock@ostenfeld.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver man den der "Allways on Top"/"Altid øverst"
mulighed, der er
> i mange programmer?

Public Declare Function SetWindowPos Lib "user32" (ByVal hWnd As
Long,
ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long,
ByVal
cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long) As Long

Public Const HWND_TOPMOST = -1
Public Const HWND_NOTOPMOST = -2

Public Sub FormTopMost(hWnd As Long, blnTopMost As Boolean)

If blnTopMost Then
SetWindowPos hWnd, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0, SWP_NOSIZE +
SWP_NOMOVE
Else
SetWindowPos hWnd, HWND_NOTOPMOST, 0, 0, 0, 0, SWP_NOSIZE
+
SWP_NOMOVE
End If

End Sub

.....og derefter

FormTopMost Me.Hwnd, TRUE ' Form er altid forrest

FormTopMost Me.Hwnd, FALSE ' Form er almindelig igen

/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-05-01 13:24

preben nielsen <prel@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
>
> ....og derefter
>
> FormTopMost Me.Hwnd, TRUE ' Form er altid forrest
>
> FormTopMost Me.Hwnd, FALSE ' Form er almindelig igen

Jeg synes ikke rigtig du har defineret: SWP_NOMOVE og SWP_NOSIZE
.... men ellers ser det rigtig ud.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Allan R.

Dato : 25-05-01 02:30

øh.. hva'... aner ikke hvordan det der virker... eller sådan noget... er
det konstanter?
er der ikke én der vil rette evt. fejl....?

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 25-05-01 12:57

> øh.. hva'... aner ikke hvordan det der virker... eller sådan noget... er
> det konstanter?

Der er ikke en egentlig fejl - på en måde. Det eneste er bare at der ikke
står følgende:

Const SWP_NOMOVE = ???
Const SWP_NOSIZE = ???

Hvor ??? er et eller andet tal...
Men så længe det virker er der vil ikke nogen fejl...

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Allan R.

Dato : 25-05-01 16:39

Jamen, hvad betyder de... hvad gør de?

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 25-05-01 16:56

> Jamen, hvad betyder de... hvad gør de?

Hvis de havde fået tildelt nogle værdier (som jeg desværre ikke kender),
ville jeg gætte på at SWP_NOMOVE gør at formen ikke kan flyttes og
SWP_NOSIZE gør at størrelsen på formen ikke kan ændres.
Dvs. brugeren ikke kan gøre det - du kan godt stadigvæk gøre det fra
programmet.

Men de har ikke fået tildelt nogle værdier (i den kode der blev posted til
denne NG) og derved har de som standard værdien 0.
Hvis du vil undgå at der er variabler, som ikke er definerede (enten ved DIM
eller CONST) i et af dine programmer, kan du skrive Option Explicit aller
øverst i koden (ikke i en sub/function). Hvis du vil have det sådan
permanent, kan du gå op i menuen 'Tools' > Vælg 'Options' > Fanebladet
'Editor' > Afkryds 'Require Variable Declaration'.
Det har jeg sat på, fordi jeg derved, på en måde, kender alle mine
variabler.

Er der mere jeg skal forklare?

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 25-05-01 17:33

Bjarke Walling Petersen <bwp@bwp.dk> skrev i news:9elvb7$214i$1@news.cybercity.dk
> [...]
> 'Editor' > Afkryds 'Require Variable Declaration'.
> Det har jeg sat på, fordi jeg derved, på en måde, kender alle mine

Const SWP_NOSIZE = &H1
SWP_NOSIZE Retains the current size (ignores the cx and cy parameters).
Const SWP_NOMOVE = &H2
SWP_NOMOVE Retains the current position (ignores the X and Y parameters).

Se http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winui/windows_2blf.htm (c:

--
Snutten

Fra : Allan R.

Dato : 25-05-01 18:09

takker mange gange...

Fra : Allan R.

Dato : 25-05-01 18:09

takker mange gange...

Fra : preben nielsen

Dato : 25-05-01 17:58

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke rigtig du har defineret: SWP_NOMOVE og
SWP_NOSIZE
> ... men ellers ser det rigtig ud.

Public Const SWP_NOSIZE = &H1
Public Const SWP_NOMOVE = &H2