menu i tray...?
Fra : Allan R.

Dato : 24-05-01 05:26

hvordan laves en menu i tray via DCsystray.ocx?
og hvordan forskel på højreklik og ventreklik i trayikonet (..for
programmet..)

Fra : preben nielsen

Dato : 24-05-01 06:25

"Allan R." <warlock@ostenfeld.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan laves en menu i tray via DCsystray.ocx?
> og hvordan forskel på højreklik og ventreklik i trayikonet
(..for
> programmet..)

Hvorfor bruge en udokumenteret .ocx ??? Der er tonsvis af
programeksempler derude på nettet.

(bruger aldrig selv andet end "standard" controls, og dertil egne
UserControls)

--

/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Allan R.

Dato : 24-05-01 06:52

Jeg troede faktisk at det Var en standard.. den ligger i mit system
(WinME...).. har du da ikke den liggende? (plz check det..)
Hvordan får man ellers et trayikon og tilhørende menu (og allways on top
funktion)?

Fra : Niels Henriksen

Dato : 24-05-01 08:37

Prøv at søge på www.planetsourcecode.com

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Allan R.

Dato : 25-05-01 18:10

takker, godt sted.. fandt en masse...

Fra : preben nielsen

Dato : 25-05-01 18:18

"Allan R." <warlock@ostenfeld.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg troede faktisk at det Var en standard.. den ligger i mit
system
> (WinME...).. har du da ikke den liggende? (plz check det..)

Jeg har også WinMe, og jeg har den ikke.

> Hvordan får man ellers et trayikon og tilhørende menu

Jeg har sendt dig en email med det Class modul, som jeg selv
bruger.

Du bruger det ved at:

<globalt>
Dim m_objTray As New clsSysTray

<Form_Load>
' Opsæt et ikon i SysTray
m_objTray.hWnd = Me
m_objTray.AddIcon 1, "Huhej, her er jeg", Me.Icon

<Form_Unload>
' Fjern ikon fra SysTray
m_objTray.RemIcon 1

<Form_MouseMove>
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As
Integer, X As Single, Y As Single)
' Er dette en event, som har med ikonet i SysTray at
gøre?
Select Case m_objTray.GetMouseAction(X, True)
Case maLeftDblClick:
' Dobbeltklik
Case maRightUp:
' Højreklik
' Case etc.
End Select
End Sub

Nemmere kan det næsten ikke blive.....

> (og allways on top funktion)?

Hov, den del er blevet besvaret.

--

/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Frost

Dato : 24-05-01 10:49

Hej Allan

Jeg kender ikke DCsystray.ocx, men med funnyform fra MoonTown følger et
eksempel
på menu i systray. Du kan jo se om det kan bruges med DCsystray.ocx.
www.moontown.net/download

Med venlig hilsen
Frost