/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
Sportsskader.
Fra : Sverre Stokke


Dato : 24-05-01 04:32

Jeg prøver at finde ud af, hvilke sportsgrene, der giver flest
personskader - og har en idé om at ridning hører til de farligste. Findes
der links, hvor man kan finde relevante informationer

Hilsen Sverre, som nu dyrker en af de mest ufarlige sportsgrene - i gætter
aldrig hvilken



 
 
Jon Larsen (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 24-05-01 08:01

Svømning?......Det skulle da i hvertfald være en af de mest ufarlige pga.
vandets bæreevne. Det er også godt ved genoptræning jo!

V.H Ann-Rikka

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b00442fa80073fb6b00442fa8.32d62fe@net.dialog.dk...
> Jeg prøver at finde ud af, hvilke sportsgrene, der giver flest
> personskader - og har en idé om at ridning hører til de farligste. Findes
> der links, hvor man kan finde relevante informationer
>
> Hilsen Sverre, som nu dyrker en af de mest ufarlige sportsgrene - i gætter
> aldrig hvilken
>
>



Anne Berit Nyland (24-05-2001)
Kommentar
Fra : Anne Berit Nyland


Dato : 24-05-01 11:54

Sverre Stokke skrev i meldingen ...
> Hilsen Sverre, som nu dyrker en af de mest ufarlige sportsgrene - i
> gætter aldrig hvilken
Sjakk!

Anne Berit



Trond Øyvind Hermans~ (27-05-2001)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 27-05-01 02:06

Nej, nej - skak er da een af de ALLER-farligste sportsgrene overhovedet!!

Næh, jeg gætter på vandpolo. En sport der er så kedelig, at Sverre er den
eneste deltager og derfor ej kommer til skade!?


mvh
Trond Øyvind Hermansen

P.S. I øvrigt er ridning vel ikke specielt præget af sportsskader? Man
passer jo på og har respekt for store dyr, ikke!?

"Anne Berit Nyland" <b-nyland@online.no> skrev i en meddelelse
news:cO5P6.765$vu4.70081@news3.oke.nextra.no...
> Sverre Stokke skrev i meldingen ...
> > Hilsen Sverre, som nu dyrker en af de mest ufarlige sportsgrene - i
> > gætter aldrig hvilken
> Sjakk!
>
> Anne Berit
>
>



Sverre Stokke (27-05-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 27-05-01 02:24

oyvind.hermansen@iname.com,Ny-Internet writes:
>Nej, nej - skak er da een af de ALLER-farligste sportsgrene overhovedet!!
Den sport, jeg dyrker ligger faktisk i forsikringsklasse med skak - men
opleves af de fleste noget mere dramatisk. Det er Danmarks fjerde største
sportsgren. Tag jer nu sammen

>
>Næh, jeg gætter på vandpolo. En sport der er så kedelig, at Sverre er den
>eneste deltager og derfor ej kommer til skade!?
Man kan drukne, knalde hovedet ind i bassinkanten, få krampe og
klorforgiftning ved aktiviteter i svømmebassinner - det er for farligt for
mig
Men jeg færdes dog gerne på havet i en motorbåd - hvilket intet har med
den sportsgren, som I ikke kan gætte, at gøre.
>
>
>mvh
>Trond Øyvind Hermansen
>
>P.S. I øvrigt er ridning vel ikke specielt præget af sportsskader? Man
>passer jo på og har respekt for store dyr, ikke!?
Jo, det tror jeg. Et eller andet sted for længe siden så jeg en slags
statistik over forskellige sportsgrenes farlighed - og ridning lå ret
højt. Men problemet må være at der vel ikke føres nogen systematisk
statistik over skaderne.
For en 7 - 8 år siden havde jeg en lille konflikt med min hest. Hesten
vandt, og jeg smuttede hen til det lokale lægehus og fik 12 sting i
panden. Dette er næppe registreret andre steder i min journal hos egen
læge - og det tvivler jeg enda på.

Hilsen Sverre.



Trond Øyvind Hermans~ (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 28-05-01 00:03

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b004433660073fb6b00442fa8.32efe7c@net.dialog.dk...
> oyvind.hermansen@iname.com,Ny-Internet writes:
> >Nej, nej - skak er da een af de ALLER-farligste sportsgrene overhovedet!!
> Den sport, jeg dyrker ligger faktisk i forsikringsklasse med skak - men
> opleves af de fleste noget mere dramatisk. Det er Danmarks fjerde største
> sportsgren. Tag jer nu sammen

Hmmm.... petanque/boule???

> >P.S. I øvrigt er ridning vel ikke specielt præget af sportsskader? Man
> >passer jo på og har respekt for store dyr, ikke!?
> Jo, det tror jeg. Et eller andet sted for længe siden så jeg en slags
> statistik over forskellige sportsgrenes farlighed - og ridning lå ret
> højt. Men problemet må være at der vel ikke føres nogen systematisk
> statistik over skaderne.
> For en 7 - 8 år siden havde jeg en lille konflikt med min hest. Hesten
> vandt, og jeg smuttede hen til det lokale lægehus og fik 12 sting i
> panden. Dette er næppe registreret andre steder i min journal hos egen
> læge - og det tvivler jeg enda på.

Ok. jeg æder mine ord i mig igen. Ikke mindst fordi hesten, jeg red på i går
stak af med mig - den ville gerne mægtigt hurtigt hjem. Jeg faldt dog ikke
af eller noget i denne omgang.


mvh
Trond Øyvind Hermansen



Sverre Stokke (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 28-05-01 06:07

oyvind.hermansen@iname.com,Ny-Internet writes:
>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
>news:fc.0073fb6b004433660073fb6b00442fa8.32efe7c@net.dialog.dk...
>> oyvind.hermansen@iname.com,Ny-Internet writes:
>> >Nej, nej - skak er da een af de ALLER-farligste sportsgrene
>overhovedet!!
>> Den sport, jeg dyrker ligger faktisk i forsikringsklasse med skak - men
>> opleves af de fleste noget mere dramatisk. Det er Danmarks fjerde
>største
>> sportsgren. Tag jer nu sammen
>
>Hmmm.... petanque/boule???
Nej, ved du nu hvad Fjerde største sportsgren. Men der er et - meget
lille - gran af noget rigtigt i dit forslag - og så er det selvfølgelig en
olympisk disciplin.

>
>> >P.S. I øvrigt er ridning vel ikke specielt præget af sportsskader? Man
>> >passer jo på og har respekt for store dyr, ikke!?
>> Jo, det tror jeg. Et eller andet sted for længe siden så jeg en slags
>> statistik over forskellige sportsgrenes farlighed - og ridning lå ret
>> højt. Men problemet må være at der vel ikke føres nogen systematisk
>> statistik over skaderne.
>> For en 7 - 8 år siden havde jeg en lille konflikt med min hest. Hesten
>> vandt, og jeg smuttede hen til det lokale lægehus og fik 12 sting i
>> panden. Dette er næppe registreret andre steder i min journal hos egen
>> læge - og det tvivler jeg enda på.
>
>Ok. jeg æder mine ord i mig igen. Ikke mindst fordi hesten, jeg red på i
>går
>stak af med mig - den ville gerne mægtigt hurtigt hjem. Jeg faldt dog ikke
>af eller noget i denne omgang.
>
Det MÅ den altså ikke. Det kan være livsfarligt for dig, andre og hesten,
så med mindre den har været i panik, har den altså valgt at være ulydig. I
øvrigt synes jeg at det er en fornuftig regel at skridte for lange tøjler
den sidste del af skovturen. Det er ikke svært at lære hesten.
>

Hilsen Sverre.



Trond Øyvind Hermans~ (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 28-05-01 13:55

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b0044352d0073fb6b00442fa8.32f78d4@net.dialog.dk...

[snip]

> >> >P.S. I øvrigt er ridning vel ikke specielt præget af sportsskader? Man
> >> >passer jo på og har respekt for store dyr, ikke!?
> >> Jo, det tror jeg. Et eller andet sted for længe siden så jeg en slags
> >> statistik over forskellige sportsgrenes farlighed - og ridning lå ret
> >> højt. Men problemet må være at der vel ikke føres nogen systematisk
> >> statistik over skaderne.
> >> For en 7 - 8 år siden havde jeg en lille konflikt med min hest. Hesten
> >> vandt, og jeg smuttede hen til det lokale lægehus og fik 12 sting i
> >> panden. Dette er næppe registreret andre steder i min journal hos egen
> >> læge - og det tvivler jeg enda på.
> >
> >Ok. jeg æder mine ord i mig igen. Ikke mindst fordi hesten, jeg red på i
> >går
> >stak af med mig - den ville gerne mægtigt hurtigt hjem. Jeg faldt dog
ikke
> >af eller noget i denne omgang.
> >
> Det MÅ den altså ikke. Det kan være livsfarligt for dig, andre og hesten,
> så med mindre den har været i panik, har den altså valgt at være ulydig. I
> øvrigt synes jeg at det er en fornuftig regel at skridte for lange tøjler
> den sidste del af skovturen. Det er ikke svært at lære hesten.

Tjah... nu er det en lidt ældre (23 år), lidt ivrig islandshest, som normalt
opfører sig yderst pænt. Jeg forstår da godt at den gerne vil hjem - desuden
fulgte den bare efter en jogger, der tilfældigvis kom forbi.

Og der skete jo helelr ikke noget.


mvh
Trond Øyvind Hermansen



N/A (28-05-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-05-01 13:56



Sverre Stokke (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 28-05-01 10:57

lenevang@get2net.dk,Ny-Internet writes:
>Kan det være øldrikning, for det er da en olympisk disciplin her i
>landet??
Næh, en hver form for stimulans er bandlyst ved udøvelsen af sporten. En
udøver er enda blevet udelukket ved dopingkontrol, fordi han havde drukket
for meget kaffe. Ret besynderligt egentlig - for det ville nok have
forringet hans resultat. I hvert fald hvis han havde drukket så meget at
han var kommet til at ryste på hånden. Det er nemlig en sportsgren, hvor
man skal være 100 % ubevægelig i nogle afgørende øjeblikke. Min personlige
doping består i trancendental meditation.
Man kan godt sige at sporten har lidt med ridning at gøre. En bestemt
slags ryttere har nemlig altid været kendte for at udøve sporten med stor
dygtighed.

Nu er det da nemt

Hilsen Sverre.



Trond Øyvind Hermans~ (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 28-05-01 13:56

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b004435750073fb6b00442fa8.32fb7e9@net.dialog.dk...
> lenevang@get2net.dk,Ny-Internet writes:
> >Kan det være øldrikning, for det er da en olympisk disciplin her i
> >landet??
> Næh, en hver form for stimulans er bandlyst ved udøvelsen af sporten. En
> udøver er enda blevet udelukket ved dopingkontrol, fordi han havde drukket
> for meget kaffe. Ret besynderligt egentlig - for det ville nok have
> forringet hans resultat. I hvert fald hvis han havde drukket så meget at
> han var kommet til at ryste på hånden. Det er nemlig en sportsgren, hvor
> man skal være 100 % ubevægelig i nogle afgørende øjeblikke. Min personlige
> doping består i trancendental meditation.
> Man kan godt sige at sporten har lidt med ridning at gøre. En bestemt
> slags ryttere har nemlig altid været kendte for at udøve sporten med stor
> dygtighed.
>
> Nu er det da nemt
>
> Hilsen Sverre.

Buseskydning?


mvh
Trond Øyvind Hermansen



Pernille Lauridsen (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Pernille Lauridsen


Dato : 28-05-01 17:41

Bridge???

--
Venlig hilsen Praxis©



Sverre Stokke (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 28-05-01 15:50

oyvind.hermansen@iname.com,Ny-Internet writes:
>Buseskydning?

Næsten - men ikke helt. Dirty Harry og jeg har samme favoritmærke.

Hilsen Sverre.



Heidi Lindstroem Fal~ (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Heidi Lindstroem Fal~


Dato : 28-05-01 22:12

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote these strange words:


> Næsten - men ikke helt. Dirty Harry og jeg har samme favoritmærke.

/me gætter på pistol- eller riffelskydning

(Har selv en skytte i huset)

--
Trolden

Sverre Stokke (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 28-05-01 20:42

oyvind.hermansen@iname.com,Ny-Internet writes:
>
>Tjah... nu er det en lidt ældre (23 år), lidt ivrig islandshest, som
>normalt
>opfører sig yderst pænt. Jeg forstår da godt at den gerne vil hjem -
>desuden
>fulgte den bare efter en jogger, der tilfældigvis kom forbi.
>
>Og der skete jo helelr ikke noget.

Næh, men en hest ude af kontrol er jo farlig. Men en islænder med god
vilje er ikke nem at kontrollere - det ved jeg godt. Har selv haft et par
stykker af dem. Den 'værste' var temmelig længe om at lære at skridte den
sidste kilometer. Hver gang han satte farten op, parrerede jeg ham og
vendte tilbage til det sted, hvor han begyndte at øge tempoet. Jeg havde
lært ham et lille cirkusnummer - nemlig at stejle på kommando. Så det
gjorde han så i stedet for. Det vakte en del opmærksomhed, hvis der var
fodgængere i skoven - især fordi han var så rutineret at han kunne komme
meget høt op og blive stående et øjeblik. Men det endte med at han
skridtede - selv om der var andre ryttere, der var redet i forvejen. Man
kan måske sige at der var tale om et kompromis, for han måtte jo heller
ikke stejle i den situation

Hilsen Sverre.



Ole Braad-Sorensen (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sorensen


Dato : 29-05-01 20:32

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote:

>Jeg havde lært ham et lille cirkusnummer - nemlig at stejle på kommando. Så det

Det gad jeg godt lære... (atså hesten)...

Min første oplevelse på hest var at den stejlede. Så fik den lært at
det måtte den ikke, men faktisk savner jeg det...!

Skør kugle ikk' ?


Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

"Trine Stubbe Teglbj~ (30-05-2001)
Kommentar
Fra : "Trine Stubbe Teglbj~


Dato : 30-05-01 07:36

In article <k5j6ht8bej08jq25oloaa8fakls8fja1qq@4ax.com>, "Ole
Braad-Sorensen" <obsdata@get2net.dk> wrote:


>>Jeg havde lært ham et lille cirkusnummer - nemlig at stejle på kommando.
>>Så det
>
> Det gad jeg godt lære... (atså hesten)...
>
> Min første oplevelse på hest var at den stejlede. Så fik den lært at det
> måtte den ikke, men faktisk savner jeg det...!
>
> Skør kugle ikk' ?

   Det er jo den slags tendenser hestetrænere i cirkus benytter sig af.
Simpelthen fordi en hest der fx. bider har behov for det (Er teorien så
:) og så kan man jo lisså godt lære den at hente ting - eller gå rundt
med en hat mellem tænderne :) I cirkus hedder den slags ikke dårlige
vaner - der hedder det talent ;)

/Trine.What We Do in Life Echoes in Eternity.

Sverre Stokke (28-05-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 28-05-01 22:58

trold@troldepus.dk,Ny-Internet writes:
>/me gætter på pistol- eller riffelskydning
>
>(Har selv en skytte i huset)

Pistolskydning, og mit første våben var en Smith & Wesson seksløber
(revolver). Jeg har den endnu og vil under ingen omstændigheder af med
den. Det er en kaliber .22, som kan bruges på 15 meter indendørs baner.
Den næste blev en Taurus .357 magnum, som er noget af det kraftigste, man
kan få tilladelse til i Danmark. Og for en uge siden købte jeg min drøm af
en præcisionspistol - en Hämmerli SP20.

Undskyld at det hele er blevet lidt off topic

Hilsen Sverre.



Heidi Lindstroem Fal~ (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Heidi Lindstroem Fal~


Dato : 29-05-01 15:51

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote these strange words:

> Pistolskydning, og mit første våben var en Smith & Wesson seksløber
> (revolver). Jeg har den endnu og vil under ingen omstændigheder af
> med
> den. Det er en kaliber .22, som kan bruges på 15 meter indendørs
> baner. Den næste blev en Taurus .357 magnum, som er noget af det
> kraftigste, man kan få tilladelse til i Danmark. Og for en uge siden
> købte jeg min drøm af en præcisionspistol - en Hämmerli SP20.

Hva har jeg vundet så?

--
Trolden

Trond Øyvind Hermans~ (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 29-05-01 22:29

Nåååh... det ku' du jo bare ha' sagt! *G*

mvh
Trond Øyvind Hermansen

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b004436b20073fb6b00442fa8.3305170@net.dialog.dk...
> trold@troldepus.dk,Ny-Internet writes:
> >/me gætter på pistol- eller riffelskydning
> >
> >(Har selv en skytte i huset)
>
> Pistolskydning, og mit første våben var en Smith & Wesson seksløber
> (revolver). Jeg har den endnu og vil under ingen omstændigheder af med
> den. Det er en kaliber .22, som kan bruges på 15 meter indendørs baner.
> Den næste blev en Taurus .357 magnum, som er noget af det kraftigste, man
> kan få tilladelse til i Danmark. Og for en uge siden købte jeg min drøm af
> en præcisionspistol - en Hämmerli SP20.
>
> Undskyld at det hele er blevet lidt off topic
>
> Hilsen Sverre.
>
>



Sverre Stokke (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 30-05-01 10:18

braadso@soholm.com,Ny-Internet writes:
>"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote:
>
>>Jeg havde lært ham et lille cirkusnummer - nemlig at stejle på kommando.
>Så det
>
>Det gad jeg godt lære... (atså hesten)...
>
>Min første oplevelse på hest var at den stejlede. Så fik den lært at
>det måtte den ikke, men faktisk savner jeg det...!

Jeg har kun lært én hest det, og det skyldes nok mest sådan en generel
modvilje mod at lære heste noget, som i givet fald kan være farligt og /
eller meget uheldigt.
(Hvilket dog ikke har hindret mig i at lære min Schæferhund at bide folk i
armen, når de siger ’Gi’ pote’. Han ved at det kun er for sjov, så han
markerer kun med hjørnetænderne.)
Men bemeldte hest Ørni fra Vornæs købte jeg, da han som 4-årig
islænderhingst var blevet kasseret ved kåringen. Han var kun lige
ryttervant - af professionel berider. I kåringspapirerne stor der bl.a.
under gangarten pas : ’Han kan godt, men han gider ikke’. Og så havde han
fået en relativ høj karakter i vilje, som for islændere betyder noget i
retning af lysten til at løbe.
Det gik helt galt, da jeg red ham, for han var jo kun vant til berideren -
og en enkelt eller to kåringsdommere i få minutter. Hvis han havde kunnet
snakke, havde han sagt : ’Det er skægt det her - hvad skal vi lege ?’
Den hest måtte jeg bare eje. Så der blev aftalt kastrering og forhandlet
pris.
Det viste sig hurtigt at hesten havde en arbejdsmoral på NUL, så den
eneste måde at læren ham noget på, var at lege med ham. I samme øjeblik
han begyndte at kede sig, gik alt galt. I en undervisningssituation, hvor
vi - siddende på hestene skulle have en instruktion, der højst varede et
minut, vendte Ørni hovedet som en klapperslange, bed fast i venstre
stigbøjle, flåede den væk fra min fod og stod med stigbøjlen i munden.
Vild jubel hos alle tilstedeværende
At lære ham at stejle - for vores begges underholdnings skyld - var
egentlig bare at give ham alle signaler om at gå frem - og samtidig alle
signaler om at blive stående. Så regnede han hurtigt ud, at OP var den
rigtige retning. Derefter masser af ros og en indlæring af at min ene fods
berøring på en bestemt måde på hans skulder / forben betød STEJL. Som ved
al anden ridning blev signalet efterhånden forfinet til at man ikke kunne
se at jeg gav ham ordre til at stejle.
Kun en enkelt gang gik det galt for os, og det var til en fotografering,
hvor jeg red ham og havde to håndheste. I mit forsøg på at få de to - ikke
særligt ivrige - håndheste i gang glemte jeg at Ørni samtidig faktisk
samtidig fik besked på at stejle. Jeg opdagede først min fejltagelse, da
jeg lå nede på jorden. Fotografen nåede desværre ikke at forevige
situationen.
Et eller andet sted har jeg muligvis stadig det nummer af Dansk
Islandshesteforenings blad Tölt, hvor der er et helsides billede af en
stejlende Ørni med mig i nogenlunde balance. Eller så forsvandt det under
en flytning sammen med min dåbsattest og alle mine eksamensbeviser.

Hilsen Sverre.



Trond Øyvind Hermans~ (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 30-05-01 15:37

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b00443ffc0073fb6b00442fa8.331a343@net.dialog.dk...
> braadso@soholm.com,Ny-Internet writes:
> >"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote:
> >
> >>Jeg havde lært ham et lille cirkusnummer - nemlig at stejle på kommando.
> >Så det
> >
> >Det gad jeg godt lære... (atså hesten)...
> >
> >Min første oplevelse på hest var at den stejlede. Så fik den lært at
> >det måtte den ikke, men faktisk savner jeg det...!
>
> Jeg har kun lært én hest det, og det skyldes nok mest sådan en generel
> modvilje mod at lære heste noget, som i givet fald kan være farligt og /
> eller meget uheldigt.
> (Hvilket dog ikke har hindret mig i at lære min Schæferhund at bide folk i
> armen, når de siger 'Gi' pote'. Han ved at det kun er for sjov, så han
> markerer kun med hjørnetænderne.)
> Men bemeldte hest Ørni fra Vornæs købte jeg, da han som 4-årig
> islænderhingst var blevet kasseret ved kåringen. Han var kun lige
> ryttervant - af professionel berider. I kåringspapirerne stor der bl.a.
> under gangarten pas : 'Han kan godt, men han gider ikke'. Og så havde han
> fået en relativ høj karakter i vilje, som for islændere betyder noget i
> retning af lysten til at løbe.
> Det gik helt galt, da jeg red ham, for han var jo kun vant til berideren -
> og en enkelt eller to kåringsdommere i få minutter. Hvis han havde kunnet
> snakke, havde han sagt : 'Det er skægt det her - hvad skal vi lege ?'
> Den hest måtte jeg bare eje. Så der blev aftalt kastrering og forhandlet
> pris.
> Det viste sig hurtigt at hesten havde en arbejdsmoral på NUL, så den
> eneste måde at læren ham noget på, var at lege med ham. I samme øjeblik
> han begyndte at kede sig, gik alt galt. I en undervisningssituation, hvor
> vi - siddende på hestene skulle have en instruktion, der højst varede et
> minut, vendte Ørni hovedet som en klapperslange, bed fast i venstre
> stigbøjle, flåede den væk fra min fod og stod med stigbøjlen i munden.
> Vild jubel hos alle tilstedeværende

Cool!

> At lære ham at stejle - for vores begges underholdnings skyld - var
> egentlig bare at give ham alle signaler om at gå frem - og samtidig alle
> signaler om at blive stående. Så regnede han hurtigt ud, at OP var den
> rigtige retning. Derefter masser af ros og en indlæring af at min ene fods
> berøring på en bestemt måde på hans skulder / forben betød STEJL. Som ved
> al anden ridning blev signalet efterhånden forfinet til at man ikke kunne
> se at jeg gav ham ordre til at stejle.
> Kun en enkelt gang gik det galt for os, og det var til en fotografering,
> hvor jeg red ham og havde to håndheste. I mit forsøg på at få de to - ikke
> særligt ivrige - håndheste i gang glemte jeg at Ørni samtidig faktisk
> samtidig fik besked på at stejle. Jeg opdagede først min fejltagelse, da
> jeg lå nede på jorden. Fotografen nåede desværre ikke at forevige
> situationen.
> Et eller andet sted har jeg muligvis stadig det nummer af Dansk
> Islandshesteforenings blad Tölt, hvor der er et helsides billede af en
> stejlende Ørni med mig i nogenlunde balance. Eller så forsvandt det under
> en flytning sammen med min dåbsattest og alle mine eksamensbeviser.

Tjah... jeg har kun redet siden sidste sommer, så jeg har forhåbentlig
(også) en masse spændende oplevelser til gode.


mvh
Trond Øyvind Hermansen



Jon Bendtsen (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 30-05-01 15:57

*suk*

Så lær dog at klippe i texten, hvorfor skulle du tage alt den
text med og dermed spilde plads og båndbredde, bare for dine 3
linier's skyld ??

Se:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html


ion++


Trond Øyvind Hermans~ (02-06-2001)
Kommentar
Fra : Trond Øyvind Hermans~


Dato : 02-06-01 12:10

[snip] Fordi det nogle gange er lettere bare at 'nappe' den sidste besked
der er kommet i stedet for at skulle gennemlæse 117 poster. mvh Trond Øyvind
Hermansen P.S. Er denne post kort nok til dig?



Sverre Stokke (30-05-2001)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 30-05-01 09:28

trold@troldepus.dk,Ny-Internet writes:
>Hva har jeg vundet så?

Et gratis medlemskab af Enterpol Pistolero Outlaws www.pistolero.dk

Det forudsætter dog et medlemskab af foreningen Enterpol www.enterpol.dk

Hilsen Sverre.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste