Installation af Office 2000/97 - Access dr~
Fra : Iceman

Dato : 24-05-01 05:06

Hej

Jeg har for nylig formatteret min hdd. for at rense ud i den. Og i samme
omgang opgraderede jeg til Office 2000 Pro. Men jeg kan ikke forliges med
Access i denne udgave (synes ikke den er så overskuelig som Access 97, og så
giver det problemer, når jeg flytter databaser fra maskinen til andre med
Access 97 installeret).

Jeg slettede så Office 2000 Pro og installerede Office 97 Pro, men ak ak
ak... Nu kommer en meddelse om, at jeg ikke har licens til at åbne Access.
Det øvrige programmer kan jeg godt åbne (jo, access er installeret og med i
programpakken).

Skal jeg virkelig gennem det mareridt at formattere hdd, igen?

Iceman

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 24-05-01 09:25

Iceman <remove_private.bs@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]

> programpakken).
>
> Skal jeg virkelig gennem det mareridt at formattere hdd, igen?

Hej Iceman

Prøv at se hos Microsoft på
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q141/3/73.asp
Q141373 - ACC There Is No License Error Message Starting Microsoft Access
Det burde kunne løse dine problemer.

--
Mvh.
Mikkel Bundgaard

Fra : Lars Klintholm

Dato : 24-05-01 09:55

> [...]
> giver det problemer, når jeg flytter databaser fra maskinen til andre med

Sakset fra www.winhelp.dk:

(klip)
Hvis du ved opstart af Microsoft Access får fejlmeddelelsen
"Microsoft Access kan ikke starte, der er ingen licens på denne maskine"
på trods af, at du har en original Access og måske endda netop har
geninstalleret den, så kommer løsningen her:

Bruger du Windows 95, ligger problemet sandsynligvis i, at Access
af en eller anden grund ikke kan finde
\\HKEY_CLASSES_ROOT\Licenses\8CC49940-3146-11CF-97A1-00AA00424A9F
i registreringsdatabasen...

Her kan du løse det ved at køre setup fra Access med parametren /y (altså "D:\SETUP /Y")

Bruger du Windows 98 kan det være en konflikt fordi du også har installeret
Microsoft Publisher. Publisher installerer en skrifttype med filnavnet "hatten.ttf".
Hvis du omdøber filen til "hatten.nogetandet", geninstallerer Access og bagefter
giver "hatten.ttf" sit rigtige navn igen, så skulle det køre...
(klip)

--
mvh Lars