CSS og framesæt .. ?
Fra : Rangerman

Dato : 24-05-01 03:09

Jeg har et framesæt med 2 sider..

i venstre side sidder mine knapper, de skal aktivere min højre side <base
target="hovedramme">

jeg har f.lg. css..

<form name="tom">
<input type="button" value=" Start "
onClick="window.location='start.htm' ">
<input type="button" value=" Billeder "
onClick="window.location='billeder.htm' ">
</form>

Hvordan får jeg mine knapper samlet i en form og stadigvæk
for dem til at henvise til hver deres side (over i højreside) og ikke som
her i "deres egen side (venstre)" ?

Fra : Ronni

Dato : 24-05-01 07:23

For det første har det intet overhovedet at gøre med CSS, men javascript.

Men problemet, mener jeg kan løses ved at sætte en target="hovedramme" ind
i dit form tag, men jeg er lidt ? ? i tvivl :)

Det er et forsøg værd!

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Andreas Clausen

Dato : 24-05-01 11:16

> [...]
> onClick="window.location='start.htm' ">
> <input type="button" value=" Billeder "
> onClick="window.location='billeder.htm' ">

Du skal bruge "parent.hovedramme.location='start.htm'" istedet.

--
Venlig Hilsen

Andreas Clausen
http://website.gjk.dk/snagg

Fra : Rangerman

Dato : 24-05-01 14:39

"Andreas Clausen" <ad@gjk.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bruge "parent.hovedramme.location='start.htm'" istedet.
>
> --
> Venlig Hilsen
>
> Andreas Clausen
> http://website.gjk.dk/snagg

Det virker stadigvæk ikke...øv

<form name="tom">
<input type="button" value=" Start "
onClick="parent.hovedramme.location='start.htm' ">
<input type="button" value=" Billeder "
onClick="parent.hovedramme.location='billeder.htm' ">
</form>

Nu melder den scriptfejl...

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-05-01 15:32

"Rangerman" <rangerman@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> onClick="parent.hovedramme.location='start.htm' ">
> <input type="button" value=" Billeder "
> onClick="parent.hovedramme.location='billeder.htm' ">
Prøv top.hovedramme.location='start.htm'

--
Regards
Martin Petersen

Fra : Rangerman

Dato : 24-05-01 19:18

"Martin Petersen" <martin@fyrreklitten.dk> skrev i en meddelelse
> "Rangerman" <rangerman@ofir.dk> wrote in message
> Prøv top.hovedramme.location='start.htm'

> [...]
Øv det virker stadigvæk ikke.. jeg har ellers gået ud fra eksemplet i "Style
sheets-lær det selv" s.56 programeksempel 16.2, det virker i samme ramme
(frame), men jeg skal have mine kanpper til at påvirke hovedramme....
hvad gør jeg forkert ?

Fra : Andreas Clausen

Dato : 24-05-01 20:04

> [...]
> sheets-lær det selv" s.56 programeksempel 16.2, det virker i samme ramme
> (frame), men jeg skal have mine kanpper til at påvirke hovedramme....

Forstår ikke rigtig hvad du vil...

Hvis jeg har forstået det korrekt er følgende måden at gøre det på:

Du laver et frameset hvor du har en frame i venstre side til din menu
og en i højre side hvori der skal vises en ny side alt efter brugervalg.
Din venstre frame kalder du name="menu" og den højre kalder du
name="main" (kan kalde dem hvad du vil, er bare et eksempel)
Nu refererer du så til en fil der hedder menu.htm i venstre frame, og
i højre frame kalder du f.eks. velkommen.htm.

I menu.htm laver du dine knapper:

onClick="parent.main.location='start.htm'"
og
onClick="parent.main.location='billeder.htm'"

(dette skal selvfølgelig sættes ind i din form, men jeg er doven
af natur)

Nu har du en side der virker.

Husk på at parent.main.location skal matche rammenavnet
på din højre frame (main).

--
Venlig Hilsen

Andreas Clausen
http://website.gjk.dk/snagg

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 24-05-01 20:58

Rangerman wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> jeg har ellers gået ud fra eksemplet i
> "Style sheets-lær det selv"

For god ordens skyld: Dette har INTET med CSS og stylesheets at gøre.

Men prøv lige at uploade dine sider, og send os en URL - det går meget lettere

Mvh
Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 21:21

Thu, 24 May 2001 20:17:59 +0200, skrev "Rangerman"
<rangerman@ofir.dk>:

>Øv det virker stadigvæk ikke..

<form name="tom" target="hovedramme">
<input type="button" value=" Start "
onClick="window.location='start.htm' ">
<input type="button" value=" Billeder "
onClick="window.location='billeder.htm' ">
</form>

Bør virke.

med venlig hilsen
Knud