"Holdingselskabet De Fire Ryttere A/S"?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-01-05 23:33

Tilgiv mig min slet skjulte sarkasme, men i forbindelse med den nok så
omdiskuterede naturkatastrofe fandt jeg følgende spændende database over
naturkatastrofer (vel at mærke dem, som vi har historisk kendskab til!),
som nok måtte kunne sætte tingene lidt i perspektiv.

http://ndrd.gsfc.nasa.gov/

(De evt. krigsinteresserede kan tjekke:
http://directory.google.com/Top/Society/History/By_Topic/Wars_and_Conflicts/)

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr. D

Dato : 09-01-05 13:53

meddelelse news:41df0df6$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Tilgiv mig min slet skjulte sarkasme,

Du er ikke tilgivet

> [...]
> vi har historisk kendskab til!), som nok måtte kunne sætte tingene lidt i

Jeg har svært ved at danne mig et overblik. Hvad er det, du vil med
databasen

> (De evt. krigsinteresserede kan tjekke:
> http://directory.google.com/Top/Society/History/By_Topic/Wars_and_Conflicts/)

Jeg håbede lige et øjeblik på, at det var en oversigt over antal dræbte i
krigene i historisk tid. Sådan en har jeg været på udkig efter. Men det var
det ikke. Hvad vil du med sådan et link?

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-01-05 16:52

Mr. D wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:41df0df6$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Du er ikke tilgivet

Nå.

> Jeg har svært ved at danne mig et overblik. Hvad er det, du vil med
> databasen

Jeg ønsker blot at gøre opmærksom på nogle af de mange andre
naturkatastrofer, der er sket i Verdenshistorien, for at berolige visse
personer, som tilsyndeladende er ved at gå i apokalyptisk panik over
jordskælvet og flodbølgen i Sydøstasien.

> Jeg håbede lige et øjeblik på, at det var en oversigt over antal dræbte i
> krigene i historisk tid. Sådan en har jeg været på udkig efter. Men det var
> det ikke. Hvad vil du med sådan et link?

Sætte tingene i et retmæssigt historisk perspektiv i forlængelse af min
tråd om "bedstemodersyndromet": Jeg er nemlig lidt træt af at
sekterikere straks begynder at tale om "Guds Straf" og/eller Dommedag,
hver gang een eller anden tragedie sker. Og det er sådan set dèt, jeg så
ironiserer over i overskriften.

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 09-01-05 19:50

Anders Peter Johnsen wrote:

> Jeg er nemlig lidt træt af at
> sekterikere straks begynder at tale om "Guds Straf" og/eller Dommedag,
> hver gang een eller anden tragedie sker. Og det er sådan set dèt, jeg så
> ironiserer over i overskriften.

Ja, der dør jo tusinder af mennesker hver dag, og
normalt har man svært ved at finde nogen mening
med døden.

Men når der dør (lidt?) ekstra, skal der straks
lægges masser af mening i det.

Vi så det jo også ved 11/9 terrorhandlingen, hvor
folk straks hev Johs Åb. frem og begyndte at lede
efter mening.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-01-05 22:43

Vidal wrote:

> [...]
> lægges masser af mening i det.
>
> Vi så det jo også ved 11/9 terrorhandlingen, hvor
> folk straks hev Johs Åb. frem og begyndte at lede

Det gjorde jeg desværre sådan set også selv, da jeg synes at World Trade
Centers kollaps til uhyggelig forveksling lignende et veritabelt
Dommedagsscenarie (nærmere betegnet Johannes' Åbenbaringens ultra-dystre
kapitel 18 om "Babylons Fald", hvor "Jordens købmænd" begræder denne bys
endeligt, "mens de skuer røgen af dens brand"...)

Netop derfor er det også jeg prøver at mane til at man - pardon the sad
pun - "slår koldt vand i blodet", når den slags sker...

Anders Peter Johnsen