Rationel håndtering af afdøde
Fra : Bo Warming

Dato : 07-01-05 18:36

Højtciviliserede WW1-soldater måtte ofte se en kammerat, der var faldet i
ingenmandsland, ligge og forgå ved at rotter, krager og maddiker åd ham. Det
var ikke krigens værste problem - selve dødsfaldene var.

"Lad de døde begrave de døde", siger Jesus - for den overtroiske
forfaderdyrkelse med ceremonier og jordfæstelse er ikke gavnlig for noget.

Et godt lovforslag om disse bagatel-problemer ville være, at man må ikke
genere naboer med lugt eller at ræve slæber knogler hen hvor det sk(r)æmmer.
Lægestuderende(/yngre kirurger) bør kunne købe lig og lægge i fryser og tage
op og dissekere og lære anatomi på den måde.
Dør din far om vinteren og din have er stor, så burde det være tilladt at
fæste til stamme i buskads med metalkæde og lade naturen fjerne kødet - dyr
og insekter og forrådnelsesbakterier. Hvis han havde infektion, bør det ikke
ske nær brønd
Er det varm, varm sommer (lugt kan så nå 50 m med vinden), bør der være
område på nærliggende losseplads, hvor man placerer dette affald.
Vil man bekoste forbrænding eller nedgravning på kirkegaard - eller i
have - så er det folks egen sag.Lovgivning bør være minimal.
Vil man have asken spredt , skal man søge tilladelse - idag. Dog kan man let
narre vore urimelige myndigheder ved at meddele at begravelse sker i
naboland - så kontrollerer de ikke. At smide liget med sten kædet fast fra
båd, er også acceptabel måde.
Jeg tror det er fremmedgørende og psykisk usundt, at man ikke tager tingene
så naturligt som her foreslået - sorg- og krise-terapi er gjort videnskab,
men en god traditionel udleven og bearbejdning af minder, kan være at man
opfører sig så stenaldermandsagtigt som her, eller som anbefales i
nedenstående citat:

"Hellig grusomhed; En mand gik med et nyfødt barn i sine hænder hen til en
hellig mand og spurgte: Hvad skal jeg gøre med dette barn? Det er sølle og
misdannet og har ikke nok liv i sig til at dø af". "Slå det ihjel" råbte den
hellige med en skrækkelig stemme, "Slå det ihjel og hold det derpå gennem
tre dage og tre nætter i dine arme , så at du gør dig et minde derom, da
skal du aldrig igen avle et barn, hvis ikke tiden er inde for dig til at
avle". Da manden havde hørt dette, gik han skuffet bort, men mange
bebrejdede den hellige, at han havde rådet til en grusomhed, for han havde
rådet til at slå barnet ihjel! "Men er det ikke mere grusomt at lade det
leve?" sagde den hellige". Nietzsche

Fra : Bo Warming

Dato : 08-01-05 04:56

> Lægestuderende(/yngre kirurger) bør kunne købe lig og lægge i fryser og
> tage op og dissekere og lære anatomi på den måde.

Håndtering af ligbrænding.
Pårørendes egoistiske ritualer om hurtig ligbrænding bør dæmpes hvis der på
nogen måde kan tænkes at være sket mord. Så må spor ikke slettes. Riget
fattes penge, så læg afgift på øjeblikkelig krematorie-destruktion af
bevismateriale. Folk kan afholde begravelsesceremonier selvom liget reelt
ligger i retmedicinsk fryser et par måneder før nedgravning eller
foraskning.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-01-05 05:10

> Lægestuderende(/yngre kirurger) bør kunne købe lig og lægge i fryser og
> tage op og dissekere og lære anatomi på den måde.

Rationel retsmedicin.
En fornuftig lig-reform burde politikerne overveje i forbindelse med
anstændig retspleje vedr brug af retsmedicin.
Idag priviligeres anklagemyndigheden.
Der bør ske privatisering af retsmedicin - men ikke retspsykiatri, der jo er
smagsdommeri vedr behandlingsstraffe.

Anklager og forsvarer bør hver især gå ud på det fri marked og købe sig
service hos et retsmedisinsk laboratorie. Der er for mange justitsmord,
fordi politiet har monopol på efterforskning og sætter et monopoliseret
Retsmidicinsk Institut på bestemte undersøgelser, som vil bekræfte deres
fordomme. Modparten skal have præcis samme rettigheder, og hvis det så i
retten står påstand mod påstand vedr visse biokemiske undersøgelser, så skal
der kunne ankes til fx udenlandsk "højesteretsmedicinsk" institut.

Når lægen har skrevet dødsattest, skal liget opbevares forseglet,
nedfrosset, hvis der er mindste sansynlighed for mord. Opstår en sag, skal
anklager og forsvarer kunne forlange video-overvågning, når prøver udtages
eller obduktion sker.
Den skræmmende pådutning af dioxin-forgiftning vedr en ukraine-politikers
urene hud, er et grotesk eksempel på, at alt flyder,
Der er få ting, der er vigtigere end at undgå justitsmord, og dette er et
enkelt, billigt og tiltrængt lovforslag.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-01-05 08:39

> Rationel retsmedicin.
snip
> Den skræmmende pådutning af dioxin-forgiftning vedr en ukraine-politikers
> urene hud, er et grotesk eksempel på, at alt flyder,

Tydeligvis er justitsministeren BEVIDST passiv mht at stoppe, at vort
retsvæsen lader venner slippe for straf ved, at andre soner for dem i
fængslet.
Dan Lynge sagen, hvis dækning netop er blevet Cavling-priset, viser
værre-end-mafia korruption hos dansk retsvæsen.
Artiklen jeg svarer på om partiske retsmedicinere gør det også - læs som
dokumentation Finn Buxboms bog "Den sorte messe" fra 1979
Nedenstående SÆRLIG GROTESKE SKANDALE har ministeren lovet at gøre noget
ved, men hun har i ½ år været totalt, formodentlig-bevidst _passiv_ -
- i stedet lader hun en mand straffe, som idealistisk afslører
Fængselsdirektoratets bevidste grove korruption

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=275709

Selv har jeg haft berøring med vort systems "indbyggede svagheder" som er
designet til at politimestrenes venner slipper for retfærdighed - det er
nemt at undgå faderskabssag ved at lade en anden mand aflevere blodprøve.
Fotolegitimation afkræves ikke.
"Storebror ser dig", har vi for lidt af.
DNA-fingeraftryk bruges for lidt, og generelt er bedrage-mulighederne så
store som ladeporte, for de der har mod til at bruge dem, og det har
systemets venner, som jo er forsikret om nul-risiko. Andre tør sjældent gøre
det.
At man forsinker brug af elektroniske chips som erstatning for linievogtere
ved fodboldskampe, og her ser justitsmord som sund romantik(Jens Bruun
igår), er en paralel skandale.

Dommeren i den aktuelle sag svarede mindsandten på,
_at den dømte havde ønsket at påvirke systemet til det bedre_,
iat "Så kan han bare gå ind i en vælgerforening". Hvad hjælper det?

De fleste aviser fortier den for systemet pinlige sag - EBs solonyhed får
dog en mikroskopisk notits langt inde i moderavisen Politiken.d.d.
Det er ikke dyrt at få en anden til at afsone for dig - formodentlig
formidler justitsministeriet de ulovlige kontakter for vennerne. Mange
befinder sig fremragende i vore luksusfængsler. Lighed for loven foragtes -
og det er flot at hr. Per Thorbjørn Lonka, agent for EB, nu går i fængsel 2
mdr som straf for at have afsløret systemets bedrag.