Tro gør god - men humor&debat har indbygge~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-05 11:58

Den anti-gerningsretfærdige ønsketænkning (som jeg TROR ret meget på) er at
vi i troen på påskemiraklet for overskud så MORAL KOMMER INDEFRA

Men at selv religiøse debatter ofte er hvæsende og aggressive viser, at vi
er fulde af had og vil vise vor hellighed ved at nedgøre vore trosfæller (ja
A Falck vil slet ikke anerkende kulturkristne som trosfæller!)

Hvor sadistisk er Humor&Usenet.....
......tt's a jungle out there - rotteræset er alles kamp mod alle. Vi
foregiver
kærlighed til menneskeheden i vore internetdebatter, men som en psykologisk
klog digterfilosof siger om konversation, så vil vi gerne hakke i partnerens
selvtillid:

" I samtaler mellem mennesker bliver de trefjerdedel af
spørgsmålene stillede
og de trefjerdedele af svarende givne
for at gøre den samtalende en ganske lille smule _ondt_.
Derfor tørster mange mennesker så stærkt efter selskaber,
Det yder dem en følelse af deres kraft." (Nietzsche)

Helt klart er det, at humor er om at hæve sig og sine på bekostning af dem,
der lees af.
Da ord ikke kan såre fysisk, er vore aggressive verbal-snedigheder det
mindste af onderne - muslimers knivstik som svar på blasfemi , injurier,
racisme, tøjmode osv. er alternativet.

Parti-politik er om at få dig til at føle dig god, og gøre konkurenterne
til "dårlig smag".
Vi bliver kloge af ord-duel, og "lykken er at være på vej" - men
selvfølgelig er der anderledes bæredygtig trivsel i handling -

- fx pislort-eksperimenter eller bygning af et Silvan-skur i
baghaven og allerbedst

- Den produktion af salgbare varer, som Kina og Indonesien mm snart
har narret fra os, fordi ord er vor fetish, er nok det bedste af alt, og
derfor stiger konfuzianernes levealder og vor stagnerer (eller daler for
visse grupper af godheds-sindsyge dansker).

" Galskab er den ensommes drøm. Fornuften er uden tvivl
alles galskab. André Suarès

". We are effectively destroying ourselves by violence masquerading
as love. R.D. Laing

" Man kan ikke leve for alle, især ikke for den, som man ikke ville bryde
sig om at leve sammen med.Goethe

"Når vi lærer os ikke at holde af andre mennesker, slutter vi med ikke at
holde af os selv". Nietzsche (Morgenrøde 1880)

Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-05 12:13

> [...]
> Derfor tørster mange mennesker så stærkt efter selskaber,
> Det yder dem en følelse af deres kraft." (Nietzsche)

It is a curious fact that of all the illusions that beset mankind none is
quite so curious as that tendency to suppose that we are mentally and
morally superior to those who differ from us in opinion
Elbert Hubbard 1859-1915

Fra : Ole

Dato : 06-01-05 13:10

> [...]
> vi er fulde af had og vil vise vor hellighed ved at nedgøre vore
> trosfæller (ja A Falck vil slet ikke anerkende kulturkristne som

der er kun en slags kristne, det er dem som Gud gør sin gerning i, hvor
meget Gud gør i kultur kristne er nok et spørgsmål

Ole

Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-05 19:09

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse der er kun en slags
> kristne, det er dem som Gud gør sin gerning i, hvor meget Gud gør i kultur
> kristne er nok et spørgsmål

Vis os nu den copyright lov hvormed du og Falck tager patent på at I og ikke
andre er kristne

Fra : Lyrik

Dato : 07-01-05 11:10

Bo Warming wrote:
> "Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> wrote in message
>
> Vis os nu den copyright lov hvormed du og Falck tager patent på at I
> og ikke andre er kristne
Ja den vil jeg også gerne se!

Hilsen
Jens