lovende fremtid?
Fra : Ole

Dato : 05-01-05 10:07

http://www.pmw.org.il/asx/PMW_AFD_Mudayris_stone_9.asx

ja jeg syntes det video klip taler for sig selv, selv om at det ikke er alle
muslimer der er sådan

Ole

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 05-01-05 18:19

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> mælte sligt:

>http://www.pmw.org.il/asx/PMW_AFD_Mudayris_stone_9.asx
>
>ja jeg syntes det video klip taler for sig selv

Hvad med <http://www.godhatessweden.com/pdf/050102.pdf>? Taler den også
for sig selv?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»Hørte engang en levende og engageret taler hævde at Slangen i Paradis
var den første teolog, for den sagde: "Har Gud virkelig sagt....?"«

Fra : Ole

Dato : 05-01-05 18:32

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:oa8ot0hcg2t23ec21arbci9s78ebh6p862@4ax.com...

> Hvad med <http://www.godhatessweden.com/pdf/050102.pdf>? Taler den også
> for sig selv?

jeg læste kun hjemmeside forsiden, pyha, ja det gør det vist, hvor vil du
hend?

Ole

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 05-01-05 18:46

>jeg læste kun hjemmeside forsiden, pyha, ja det gør det vist, hvor vil du
>hend?

Derhen, hvor man holder sig for øje, at alle religiøse retninger kan
fremvise endda særdeles usympatiske elementer og man derfor er varsom
med at dæmonisere folk unødigt, bare fordi de tilhører en fremmed
religion.

Hvor ville du hen med dit oprindelige indlæg?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"And we laugh legitimately. There's a mathematician, a different kind of
mathematician, and a statistician."

Fra : Ole

Dato : 05-01-05 19:04

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:as9ot0p97f57rsmr5u064agfnhqpa58r3b@4ax.com...

> [...]
> fremvise endda særdeles usympatiske elementer og man derfor er varsom
> med at dæmonisere folk unødigt, bare fordi de tilhører en fremmed

jeg gjorde mig også umage med at s ige at det ikke er alle muslimer der er
sådan

> Hvor ville du hen med dit oprindelige indlæg?

det almindelig viden den han sagde, men jeg syntes bare at folk skulle have
en chance for selv at høre det, jeg har set statestikker på hvordan europa
vil se ud om 50 år, det ser ikke lovende ud, måske ikke populært at sige,
men ikke desto mindre....

Ole

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 05-01-05 19:31

>det almindelig viden den han sagde, men jeg syntes bare at folk skulle have
>en chance for selv at høre det,

Hvorfor - hvis det er almindelig viden? Det er almindelig viden, at der
findes tusindvis af rabiate kristne i USA, men hvis jeg ganske
umotiveret postede en række indlæg her i gruppen, der fokuserede på dét
og forsøgte at demonstrere, hvor usympatiske disse kristne var, så ville
folk være hurtige til at bemærke, at jeg forsøgte at piske en hadsk
stemning op mod kristne.

>jeg har set statestikker på hvordan europa vil se ud om 50 år, det ser
>ikke lovende ud, måske ikke populært at sige, men ikke desto mindre....

Hvem har produceret de statistikker? Dansk Folkeparti? Det er nemt at
lade sig skræmme.

Men hvorom alting er: hører indvandringspolitik eller fanatiske muslimer
til i denne gruppe?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ride the Walrus!"

Fra : Ole

Dato : 05-01-05 21:23

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:8ccot0d3mr0vg6m6bsavqdl3t1jhqq97at@4ax.com...

> [...]
> og forsøgte at demonstrere, hvor usympatiske disse kristne var, så ville
> folk være hurtige til at bemærke, at jeg forsøgte at piske en hadsk

nu syntes jeg ikke at jeg har givet udtryk for at ville gå den retning,

> Hvem har produceret de statistikker? Dansk Folkeparti? Det er nemt at
> lade sig skræmme.
>
> Men hvorom alting er: hører indvandringspolitik eller fanatiske muslimer
> til i denne gruppe?

du puster lidt en stemning op, ifølge bibelen er vi i endetiden, og der vil
på et tidspunkt komme forfølgelser, jeg er lidt at den forståelse at de vil
komme fra de ekstreme muslimer, derfor er det relevant

Ole

Fra : Søren Kongstad

Dato : 06-01-05 11:39

"Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> wrote in message

> du puster lidt en stemning op, ifølge bibelen er vi i endetiden, og der
vil
> på et tidspunkt komme forfølgelser

Men har vi ikke været i endetiden i de sidste 2000 år?

Lovede en eller anden ikke at dommedag skulle komme inden den sidste af de
tilstedeværende var død?

Vi har skam set mange forfølgelser. F.eks jødeforfølgelserne, stærkt støttet
af f.eks Martin Luther, hvilke forfølgelser tænker du specifikt på?

/Søren

Fra : Ole

Dato : 06-01-05 13:10

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> støttet
> af f.eks Martin Luther, hvilke forfølgelser tænker du specifikt på?

jeg tænker på trængselstiden hvor mange vil gå i døden for sin tro

Ole

Fra : Søren Kongstad

Dato : 07-01-05 12:56

> jeg tænker på trængselstiden hvor mange vil gå i døden for sin tro

Igen tænker du på holocaust, på korstogene, på reformationskrigene, på
krigen i Irak? På de muslimer som Thailansk politi dræbte i Oktober?

Har de sidste dage ikke varet i over 2000 år nu?

/Søren

Fra : Ole

Dato : 07-01-05 14:15

> "Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> wrote in message

> Igen tænker du på holocaust, på korstogene, på reformationskrigene, på
> krigen i Irak? På de muslimer som Thailansk politi dræbte i Oktober?

nej, jeg tænker på jacobs trængsel som er en dom over Israel på 7 år hvor de
udvalgte vil blive skilt fra

> Har de sidste dage ikke varet i over 2000 år nu?

de sidste tider startede helt sikkert med Jesu korsfæstelse eller sådan, men
der er meget i bibelen som ikke kunne ske før Israel fik deres eget land
igen

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-01-05 13:29

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> Hvem har produceret de statistikker? Dansk Folkeparti? Det er nemt at
> lade sig skræmme.

Det er det altså, når man ser på forplantningsraterne for indvandrere.
Selv rosenrøde socialdemokrater kan se problemet, så lad nu være med at
forsøge at bortforklare det med "DF-propaganda": Dèn er for billig.

> Men hvorom alting er: hører indvandringspolitik eller fanatiske muslimer
> til i denne gruppe?

Jeg kan egentlig ikke se noget problem i at man er sig sin Kristendom
bevidst i et tvangsmultietnificieret samfund, hvor nogle, herunder de
fleste muslimer, (som altså bare principielt ikke KAN tage afstand til
Sharia, uanset hvor "moderate" de ellers prøver at bilde andre ind, at
de selv skulle være) faktisk ikke vil kunne modsætte sig en
samfundsstyring af dèn type, vi som kristne har oplevet i forbindelse
med fejlagtige forsøg på genindførelse af Moseloven i perverse
historiske parodier på "kristen samfundsstyring".

Jeg synes det lugter fælt af politisk korrekthed ikke at ville tage
dettte kulturelle opgør OGSÅ den religiøse front, når det NETOP er
lovreligionen Islam i forhold til en ellers temmelig apolitisk
Kristendom, der er selve kerneproblemet?

Det ER ikke "bare politik", det drejer sig om, men derimod helt
afgørende fundamentale mentalitetsforskelle på to direkte inkompatible
religiøse samfundssyn, hvor lovreligionen Islam gør krav på at topstyre
samfundet med indførsel stening og Sharia, mens Kristendommen
oprindeligt skulle forestilles at være decideret antipolitisk ("Giv
Kejserens...") og i øvrigt bygger på et frontalopgør med lovreligion
(med indførelsen af "Lad den som aldrig har syndet..."-princippet.)

Disse to opfattelser vi aldrig kunne fungere side om side og det er en
fæl løgn, hvis man forsøger at bilde sig det ind: Enten har man et
sækulært samfund, der direkte og aktivt kæmper for individets
rettigheder imod enhver form for påduttet LOVRELIGION (det være sig både
Islam med dens integrerede Sharia og visse GT-dyrkende kristne sekter
samt yderligtgående ortodokse jøder), eller også har man et samfund, som
af misforstået "tolerance" tillader "en smule" lovreligion praktiseret
"i lukkede kredse" og derved begår politisk knæfald for
fundamentalistiske religioners krav om politisk magt. I samme proces
ofres individets principielle frihedsrettigheder nemlig til diverse
afguder..

Det er enten - eller.

Folk kan have nok så mange religiøse opfattelser, men det er når de
prøver at påtvinge andre en given "religiøs sandhed" at det bliver
problematisk. Især når det drejer sig om religiøse forældres ret til
faktisk at hjernevaske og mentalt ødelægge deres egne børn.

Og paradokset er så at nogen sikkert i sig selv vil se en
"(anti)religiøs samfundsopfattelse" i denne "(tvangs)sækularisering",
jeg faktisk taler for her, ligesom jeg da omvendt selv mener at man
selvfølgelig skal have sin udmærkede religionsfrihed til rent faktisk at
tro på en Gud og kunne søge sammen i fællesskaber med andre ligesindede,
hvor der så uvilkårligt vil være visse fundamentale og letforståelige
"klubregler", så man ikke absolut behøver at spilde for meget tid på at
trækkes med alt for forvirrede typer, der ikke selv kan finde ud af,
hvad de overhovedet tror på, om de i det hele taget tror eller om der
overhovedet er noget at tro på, altimens de stiller krav om at det er
dem, der skal sætte dagsordenen...

Men det vigtige er at religion så vidt muligt holdes ude af politik og
gøres til et privat anliggende. Og det ER det bare ikke, som Verden er idag.

Anders Peter Johnsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-01-05 18:59

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:oa8ot0hcg2t23ec21arbci9s78ebh6p862@4ax.com...
> "Ole" <o-madsen@tele2adsl.INVALID> mælte sligt:

> Hvad med <http://www.godhatessweden.com/pdf/050102.pdf>? Taler den også
> for sig selv?

Hvad mener du den taler for?

Går ud fra at førstnævnte klip er fra en stening, - er der ikke fanden til
forskel på noget flere stater faktisk udfører for "moral-forbrydelser", og
så hvad en fuldstændig gakket pastor, som også håber at hele USA bliver ramt
af en tsunami, rabler om?

Men det er da rigtigt, at et steningsklip ikke siger noget om, hvad
muslimske lande vil inkludere i sharia i praksis i fremtiden. Selv om mange
muslimer - vel langt de fleste - har meget svært ved at tage afstand fra
det lovlige i straffen.

Men vi kan da blive enige om, at religioner kan bruges til meget som er
fuldstændig umenneskeligt.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 05-01-05 21:26

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> mælte sligt:

>Hvad mener du den taler for?

Jeg mener sådan set ikke, den taler for ret meget andet en snæversyn og
idioti.

> [...]
>så hvad en fuldstændig gakket pastor, som også håber at hele USA bliver ramt

Om der ikke er forskel på en stening og så en pastors mening om en
tsunami? Jo, det må man sige. Men i begge tilfælde er det ifølge normal
dansk målestok fælt usympatisk.

>Men vi kan da blive enige om, at religioner kan bruges til meget som er
>fuldstændig umenneskeligt.

Genau.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I morgen skal jeg forelæse om Noas drukkenskab.
Derfor vil jeg i aften drikke så meget,