Flodbølgekatastrofen i Asien
Fra : jørgen

Dato : 30-12-04 16:18

Måske skulle man holde et minuts stilhed for de mange ofre for flodbølgen,
eller bedre, bede en bøn og hjælpe økonomisk. Vi mindes om at vore liv her
på jorden er så skrøbeligt og til hver tid kan rende ud. De ramte mennesker
fik ingen advarsel før tragedien var et faktum, og vi får måske heller ingen
advarsel når vor tid her på jorden er slut. Døden kan komme så brat. Vi
stilles nu på prøve om vi har medfølelse og om vores kærlighed rækker så
langt som til Asien hvor så mange nu er døde eller lider og har mistet alt
bare fordi de er så uheldige at bo i et område med seismisk aktivitet. Men
vi er alle mennesker og vi må bede for dem og hjælpe så godt vi nu synes vi
kan.

mvh jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-12-04 23:14

I news:41d41c42$0$45974$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
jørgen følgende:

[ om katastorfen i Asien ]

Tak for et godt indlæg. Jørgen.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-04 08:02

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> Måske skulle man holde et minuts stilhed for de mange ofre for flodbølgen,

Hvem gavnes af stilhed?

> [...]
> mistet alt bare fordi de er så uheldige at bo i et område med seismisk
> aktivitet. Men vi er alle mennesker og vi må bede for dem og hjælpe så

Sket er sket, og ingen hjælp gør gavn nu. Men gerningsretfærdige
vesterlændinge nyder sig selv.

Trist at Falck, der roser aflad, ikke svarer på mit indlæg om
kulturkristendom -
- der er så kristen som hans tro.

" Ved de fleste velgerninger, der udvises mod ulykkelige, ligger der
noget oprørende i den intellektuelle letfærdighed, hvormed den medlidende
spiller skæbne; han ved intet om hele den indre følgerække, som hedder
ulykke for mig og for dig". Nietzsche

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-12-04 14:48

I news:4V6Bd.88858$EH5.46724@fe70.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Sket er sket, og ingen hjælp gør gavn nu. Men gerningsretfærdige
> vesterlændinge nyder sig selv.

Nå så hr. Warming mener ikke at nødhjælp til de katastroferamte gør
nogen gavn??

> Trist at Falck, der roser aflad,

Ak ja, hvor du dog kan finde på hjemmelavede fabelfantasier om hvad
andre mener og tror.

> ikke svarer på mit indlæg om kulturkristendom -

Fordi du er en håbløs ignorant der ikke lytter til andre end dig selv.

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-01-05 19:20

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in message

> Nå så hr. Warming mener ikke at nødhjælp til de katastroferamte gør
> nogen gavn??

Det har hr. Warming slet ikke udtalt sig om. Derimod har han - ganske
rigtigt - påpeget, at ingen, bortset fra gerningsretfærdige, hykleriske (min
tilføjelse) vesterlændinge, gavnes med to minutters stilhed.

> Fordi du er en håbløs ignorant der ikke lytter til andre end dig selv.

Hvornår svarer du på, om du mener, syndfloden oversvømmede hele jorden og
alle dens bjerge?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/02/04)

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-01-05 04:50

> [...]
> mistet alt bare fordi de er så uheldige at bo i et område med seismisk
> aktivitet. Men vi er alle mennesker og vi må bede for dem og hjælpe så

Er det ikke Gud som har anbragt dem i områder med seismisk aktivitet?
Naturligvis, og når børn får amputeret benene efter at have hørt at hele
familien er døde, så er det Gud-Jesus som virker på jorden. Jesus og Gud har
i Bibelen fortalt hvordan det normalt er nok at blive født som menneske -
efter Guds plan naturligvis - til at blive pint og plaget i al evighed,
indtil år 0004 hvor Jesus lod sig hænge op på et kors.

Gud lod sig skabe som menneske for at blive hængt på et kors - som han havde
forudsagt fra skabelsens begyndelse - for at holde menneskene fra han egen
afsindige vrede over at de som planlagt syndede, som han havde vidst hele
tiden?

Og det er den rene fornuft?

Det er faktisk endnu mere gakkelak end jeg lige kan huske i farten!

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-01-05 14:03

I news:cr56la$1o0p$1@news.cybercity.dk skrev
Knud Larsen følgende:

> Er det ikke Gud som har anbragt dem i områder med seismisk
> aktivitet?

Nej.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-01-05 15:47

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in message
>I news:cr56la$1o0p$1@news.cybercity.dk skrev
> Knud Larsen følgende:

> Nej.

Så Gud ER ikke almægtig, jeg tænkte det nok, - og det glæder mig da lidt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-01-05 01:11

I news:cr6d4m$2opq$1@news.cybercity.dk skrev
Knud Larsen følgende:

> Så Gud ER ikke almægtig, jeg tænkte det nok, - og det glæder mig da
> lidt.

Hvad vrøvler du nu rundt i?

Fra : Boerge

Dato : 01-01-05 13:34

jørgen wrote:

> Måske skulle man holde et minuts stilhed for de mange ofre for flodbølgen,
> eller bedre, bede en bøn og hjælpe økonomisk.

Det første har statsministeren foreslået, og mange gør allerede det andet.

> Vi mindes om at vore liv her på jorden er så skrøbeligt og til hver tid kan rende ud.

Det burde være velkendt for alle mennesker, hvis de turde acceptere det.

> Men
> vi er alle mennesker og vi må bede for dem og hjælpe så godt vi nu synes vi
> kan.

Jeg må indrømme, at jeg er blevet så kynisk, at jeg ikke giver meget for
den medfølelse, der følger med en stemning skabt af nyhedsmedierne, mens
de vestlige statsborgere i området og deres pårørende tænker mest på
sig selv. Efter min mening kan turisterne ikke forvente bedre behandling
end lokalbefolkningen i en sådan situation, og det bør være regeringerne
i området, der beder det internationale samfund om den hjælp, de ønsker.

Når det danske forsvar stiller et transportfly til rådighed, burde det
nok udstationeres i området som hjælp til det lokale hjælpearbejde, da
det næppe er egnet til passagertransport over længere strækninger.

Min kynisme skyldes nok mest, at mange organisationer, der kalder sig
humanitære, tiltrækker sig opmærksomhed med de samme stærke vendinger,
som taler mest til vore følelser, uanset katastrofernes omfang og type.
Ordvalg og billeder er næsten ens om der er 100 eller 100.000 ofre, og
der tages overhovedet ikke stilling til, hvorvidt penge er den bedste
hjælp. I det katastroferamte område i Asien er det store problem vist at
få fjernet ligene og ryddet op, og det besværliggøres åbenbart af de
vestlige krav om, at ligene skal identificeres og ikke bare kan lægges i
massegrave på linie med lokalbefolkningens lig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-01-05 14:46

"jørgen" skrev

> [...]
> vi er alle mennesker og vi må bede for dem og hjælpe så godt vi nu synes

Kristeligt Dagblad skrev i går 31. dec. 2004:

=== citat start ===

Verdenshistoriens 10 mest dødbringende jordskælv

ca. 856: Iran, Damghan, døde: 200.000, styrke: ikke tilgængelig
ca. 893: Iran, Ardabil, døde: 150.000, styrke: ikke tilgængelig
__1138: Syrien, Aleppo, døde: 230.000, styrke: ikke tilgængelig
__1556: Kina, Shansi-provinsen, døde: 830.000, styrke: ikke tilgængelig
__1920: Kina: Gansu-provinsen, døde: 200.000, styrke: 8,6
__1923: Japan, Kanto, døde:143.000, styrke: ikke tilgængelig
__1927: Kina, nær Xining, døde: 200.000, styrke: ikke tilgængelig
__1948: Turkmenistan, døde: 110.000, styrke, 7,3
__1976: Kina, Tangshan-provinsen, døde: 255.000, styrke: 7,5
__2004: Ud for Sumatra, døde: mindst 118.000, styrke: 9,0

=== citat slut ====

Det ser ud som om jordskælvskatastroferne er blevet intensiveret i det
20'ende århundrede.

Et af tegnene på Jesu Genkomst (Matt.24,7. Luk. 21,11) ?

Flodbølgekatastrofen i Asien minder lidt om syndflodsberetningen fra Noa's
dage.

Jesus siger:

"Thi ligesom i Noas dage, således
skal det gå ved Menneskesønnens
komme ... [syndfloden] ..."

(Matt. 24,37-39)

Det er et *uhyggeligt* tegn ...

3510 news:yKwzd.77532$Vf.3640687@news000.worldonline.dk

.... men Jesus sagde til os, at skønt disse tegn er forfærdelige, da vidner
de dog om noget glædeligt: at vores forløsning nærmer sig (Luk. 21,28).

Og hvad der end måtte ske, da står Jesu ord ved magt:

"Jeg er opstandelsen og livet;
den, som tror på Mig, skal leve, om han end dør."

(John 11,25 see also Psalm 49,15; 73,24)

Heaven-Break:
(2005-01-01, CET 14:35)
- "Amen."

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.3624746@news000.worldonline.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-05 14:54

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message
> [...]
> __2004: Ud for Sumatra, døde: mindst 118.000, styrke: 9,0

> Det ser ud som om jordskælvskatastroferne er blevet intensiveret i det

Bemærk at Kina 1976 var mere end dobbelt så slemt som det nuværende.
Men det ignorerede vi....

Intensivering er ikke statistisk signifikant og oplysningerne er generelt
upålidelige - når holocaust-antal er usikkert med margin på millioiner, så
tror jeg ikke at syrisk folketælling i år 1138 giver grund til at gætte på
netop 230000 døde.

De fleste jordskævl rammer ikke storbyer og bliver derfor ikke rapporteret i
historiebøgerne - der er flere storbyer nu end før - kun derfor er der
tendens til forværring.

Fra : Croc®

Dato : 01-01-05 18:13

Det er da fordi du ikke tager hele listen med.

Store jordskælv gennem tiderne
År   Sted            Anslået antal dræbte
365   Kreta, Grækenland      50.000
526   Syrien            250.000
844   Damaskus, Syrien      50.000
847   Mosul, Iraq         50.000
847   Damaskus, Syrien      70.000
856   Iran            200.000
893   Kaukasus         82.000
893   Jaipur, Japan         180.000
893   Ardabil, Aserbajdsjan      150.000
1042   Syrien og Libanon      50.000
1138   Aleppo, Syrien         230.000
1201   Mellemøsten         1.000.000
1268   Tyrkiet            60.000
1290   Jixi-provinsen, Kina      100.000
1556   Shaanxi-provinsen, Kina   830.000
1667   Aserbajdsjan         80.000
1668   Shandong-provinsen, Kina   50.000
1693   Catania, Italien         60.000
1703   Tokyo, Japan         200.000
1727   Tabriz, Iran         77.000
1730   Hokkaido, Japan      137.000
1731   Beijing, Kina         100.000
1737   Calcutta, Indien         300.000
1755   Lissabon, Portugal      60.000
1780   Tabriz, Iran         100.000
1868   Ecuador         70.000
1883   Java, Indonesien      100.000
1908   Messina, Italien         100.000
1920   Gansu, Kina         200.000
1923   Kwanto, Kina         143.000
1927   Xining, Kina         200.000
1976   Tangshan, Kina         255.000

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-01-05 19:23

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det er da fordi du ikke tager hele listen med.

> [...]

Og altså de fleste før TV.

Fra : Croc®

Dato : 01-01-05 19:41

On Sat, 1 Jan 2005 19:23:24 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Og altså de fleste før TV.

Det er nok derfra den manglende bevidsthed stammer i disse multimedie
tider.

Regards Croc®

Fra : Harald Mossige

Dato : 01-01-05 20:13

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det er da fordi du ikke tager hele listen med.

> [...]

Du fusker. Du legger fram saklige fakta.

HM

Fra : kvaerulant

Dato : 01-01-05 20:23

Harald Mossige wrote:

>"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

>Du fusker. Du legger fram saklige fakta.

Hvad betyder: Saklige?

Fra : Joakim von And

Dato : 01-01-05 20:27

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder: Saklige?

www.free2read.com

Saklig =saglig

JvA

Fra : Croc®

Dato : 02-01-05 01:11

On 1 Jan 2005 20:13:19 +0100, "Harald Mossige"
<haraldmnospam@hkabel.no> wrote:

>Du fusker. Du legger fram saklige fakta.
>
>HM

Undskyld.

Regards Croc®

Fra : Hr. Petersen

Dato : 02-01-05 05:26

"Anslået antal dræbte"

Det behøver da ikke at være sagligt, der kan være mange årsager til at
forhøje eller formindske tallet.

Holocaustindustrien holder stædigt fast på 6.000.000.

Røde Krone, ups Røde Kors vil ha' flere døde og flere grusomme billeder, så
de kan få fyldt deres slunkne kasser og betale deres dyre huslejer.

Kina vil nedspille tallet for ikke at se ud som om de ikke har check på en
skid.

Det er altid en god idé at have en sund lille skepsis overfor bogholderen,
ellers løber han med kassen...

Fra : Boerge

Dato : 01-01-05 15:11

Jesus-loves-you wrote:

> Det ser ud som om jordskælvskatastroferne er blevet intensiveret i det
> 20'ende århundrede.

Alt er ikke, som det ser ud til at være.

> Et af tegnene på Jesu Genkomst (Matt.24,7. Luk. 21,11) ?

Det er nok mere tegn på udbredelse af det vestlige interesseområde og
informationsteknologien.

Tidligere hørte Persien og Syrien til verdens økonomiske og kulturelle
centre, mens Kina var en vigtig handelspartner for kolonimagterne i
Europa. F.eks. Turkmenistan kom nok først ind i den vestlige bevidsthed
efter anden verdenskrig.

Med venlig hilsen
Børge