Ingen mønsterbeskyttelse på "kristen"-vare~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-04 09:20

Mon ikke de omfattende ordbøger beskriver "kristen" som både kirkeaktive og
os der er "kun" døbt og/eller hylder kristne værdier.

Copyrightlovene er ikke relevante, og der er ingen titelbeskyttelse som for
læger og advokater - jeg var i Vestre Fængsel (bødehefte) for at kalde mig
"sæd-læge" i Sædhjælpsfondets storhedstid.

Alle disse overflødige sprognævn - nærmer de sig at udstikke retningslinier
for brug af ord, der har flere betydninger?

Jeg mener, at hvis en muhamedaner, der ingen berøring har haft med vor
statsreligion, kalder sig kristen, uden at vise tegn på respekt for kristen
moral og værdier, så gør han sig blot til grin.

Men at Grosbøll kalder sig kristen, er uproblematisk provokation, der gavner
debatten - og ikke har meget at gøre med, om præstens arbejdsgiver finder
jobbeskrivelsen overholdt og derfor gør hans suspensation-nr-2 livsvarig.

Sten Ribers der blev smidt ud af folkekirken for at tro på reinkarnation på
en særlig måde,
som han - ligesom tusinder af andre folkekirkemedlemmer - finder forligelig
med folkekirkekristendom, HAN ER HELT KLART KRISTEN.
Han er kirketjener og spiller orgel og har fødderne i grundtvigsk muld,
trods sine rasmusmodsat særheder.Hans børn er døbt.
Folk der ynder "special-kristendom" kan som shorthand i indforståede kredse
bruge ordet "kristen" om egne særlige holdninger - fx m/u djævle.
Men i hovedsagen er danskerne et kristent folk
ligesom Mellemøsten er muhamedansk eller islamisk,
og Japan er 60% buddhistisk, 60% shinto og 10% kristen (mange har
tilhørsforhold registreret til flere trossamfund)
- dit til dåb og dat til begravelse og dut til bryllup. De er tolerante og
respekterer individuealisme - noget vi i vor sprogbrug bør lære af
..

Fra : N/A

Dato : 27-12-04 12:12

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-04 12:12

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message

Bo Warming wrote:

> [...]
kristen
> moral og værdier, så gør han sig blot til grin.

Skal man have 'kristen moral og værdier' for at være kristen?
Hvor finder du det? Kristendommen har som sådan ikke med
moral og værdier at gøre.

Nej man skal blot have lidt lighed med danskere - og afstandstagen overfor
Sharia

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-12-04 00:59

I news:L5Szd.24248$Fa6.7502@fe77.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Nej man skal blot have lidt lighed med danskere - og afstandstagen
> overfor Sharia

Er kristendommen opstået i Danmark på en dansk kulturbaggrund? - Den
er i al fald ny for mig! Og jeg tror ikke du kan finde noget som helst
seriøst historisk grundlag for den påstand!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-04 01:27

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in message
> [...]
> al fald ny for mig! Og jeg tror ikke du kan finde noget som helst seriøst

Afgørende er at muhamedanismen er mere gerningsretfærdig end katolicismen
var på Luthers tid.
Især med Grundtvig har vi i vort land udviklet en acceptabel
ikke-lovreligiøs tro.
Skellet mellem EU-kristendom og fx konfuzianerne i Fjernøsten er ikke nær så
stort som skellet mellem os og sharia-fans.
Københavnske præster , der ønsker deres tomme kirkebygninger foræret til
"nydanskerne til moske-brug" påstår at deres enguderi betyder at Muhamed er
"samme firma", men at det ikke gælder fremgår af imam Abu Labans
advents-budskab i Jyllandsposten om at når hans troende bliver 51% skal
hånds- og hoved-afhugning indføres her - hele sharia-pakken, ikke dele af
den. Ingen respekt for gammeldansk 49%-mindretal, som hylder tilgivelse og
milde straffe.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-12-04 08:57

I news:OL1Ad.24771$Fa6.23818@fe77.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Afgørende er at muhamedanismen er mere gerningsretfærdig end
> katolicismen var på Luthers tid.

Hvorfor svarer du ikke blot på det stillede spørgsmål?