Joh 3.37, Alt gives, intet tages
Fra : Ole

Dato : 21-12-04 19:27

Joh 3.37, Alt gives, intet tages

John 3:27 27 Johannes svarede og sagde: "Et Menneske kan slet intet tage,
uden det er ham givet fra Himmelen.

Man kan slet inget uden at Gud giver ham det, er det fællesskab, lægedom,
ægteskab, godt ægteskab, alt andet som har med livet at gøre, jo siger du,
det kan jeg da selv gøre! Ja, men så går du også glip af at Gud er med i
alle de ting.

Matthew 18:2-5 2 Og han kaldte et lille Barn til sig og stillede det midt
iblandt dem
3 og sagde: "Sandelig, siger jeg eder, uden I omvende eder og blive som
Børn, komme I ingenlunde ind i Himmeriges Rige.
4 Derfor, den, som fornedrer sig selv som dette Barn, han er den største i
Himmeriges Rige.
5 Og den, som modtager et eneste sådant Barn for mit Navns Skyld, modtager
mig.

Hvis vi ikke omvender os og bliver afhængige af Gud kommer vi ingenlunde i
himmeriget fordi at vi står ivejen for at blive frelste, børn kan nemlig
ikke selv, de må lade deres forældre komme fuldt og helt til for at de kan
klare det. De bliver alt givet.

John 6:44 44 Ingen kan komme til mig, uden Faderen, som sendte mig, drager
ham; og jeg skal oprejse ham på den yderste Dag.

Du kan selv fuldføre listen af hvad der hører livet til, og Gud vil være med
i det hvis du giver ham lov.

Glædelig jul allesammen

Ole