Bør man hjælpe HIV positive
Fra : Peter Svendsen

Dato : 16-12-04 20:05

Bør man hjælpe HIV positive, fordi gud straffer de homoseksuelle for deres
ugudelige livsstil og hvis man hjælper dem blander man sig så ikke i guds
arbejde. Det er jo guds vilje der sker fyldest eller er det ? hvad mener i.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 16-12-04 20:20

"Peter Svendsen" <Peter@fk.dk> wrote in message
> [...]
> arbejde. Det er jo guds vilje der sker fyldest eller er det ? hvad mener

LOL

OK, men hvad så med de der bliver smittet fordi deres mor var narkomaner?
Eller fordi de selv er? Eller igennem heteroseksuelt samleje?

/Jacob

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-12-04 20:31

I news:41c1dc5d$0$74689$14726298@news.sunsite.dk skrev
Peter Svendsen følgende:

> Bør man hjælpe HIV positive, fordi gud straffer de homoseksuelle
> for deres ugudelige livsstil og hvis man hjælper dem blander man
> sig så ikke i guds arbejde.

Jeg håber da sandelig ikke at du selv har den opfattelse du ovenfor
refererer, for den er da på ingen måde en kristen opfattelse, og
harmonerer slet ikke med det kristne budskab.

Jeg ved godt at der er visse såkaldte kristne grupper der har en sådan
opfattelse, men de har jo så heller ikke forstået en dyt af hvad den
kristne tro drejer sig om.

Naturligvis skal vi hjælpe de HIV-smittede og de AIDS-ramte, og det
uden skelen til om de lever en homoseksuel praksis eller ej.De er
*mennesker* der har hjælp behov, og den hjælp skal de have uanset. Og
de skal have hjælpen på en kærlig og omsorgsfuld måde.

>Det er jo guds vilje der sker fyldest
> eller er det ?

Det mener jeg er noget vrøvl. Det er ikke Guds vilje at nogen skal
være syge eller rammes af sygdom. Mange bliver jo da også smittet med
HIV selv om de ikke er homoseksuelle!!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 16-12-04 21:22

Andreas Falck wrote:
> [...]
>

> Det mener jeg er noget vrøvl. Det er ikke Guds vilje at nogen skal være
> syge eller rammes af sygdom. Mange bliver jo da også smittet med HIV

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv!

Fra : jørgen

Dato : 16-12-04 20:55

"Peter Svendsen" <Peter@fk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejde. Det er jo guds vilje der sker fyldest eller er det ? hvad mener

Selvfølgelig bør man hjælpe HIV positive hvis man har mulighed for det.
Budet om næstekærlighed gælder stadig. Prøv at læse lignelsen om den
barmhjertige samaritaner (Luk 10:25-37) og indsæt så i stedet for "en mand
der blev overfaldet af røvere" "en mand der fik AIDS" og i stedet for "en
samaritaner" "en kristen". Så har du nogenlunde det som Jesus ønsker vi skal
gøre i dag. Han har kaldet os til at vise næste-kærlighed og barmhjertighed,
og man må sige at det især gælder for nødstedte syge mennesker der har
særligt behov for at opleve at Gud elsker dem.

Og mht. Guds straf. Hvis Gud virkelig straffede vores synder ved at give os
en sygdom ville der ikke være en eneste rask person på jorden, for bibelen
siger at vi alle har syndet. (Rom 3:23)

mvh jørgen

Fra : Jensen

Dato : 16-12-04 23:16

> [...]
> i.
>
>ja det skal man da . Jesus gik og hjalp dem der var udstødt.

Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Herren er nær. Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle forhold jeres
ønsker frem for Gud i bøn og... med tak."
(Fil 4,6)

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://free.grisoft.com/freeweb.php

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

Fra : Claus Larsen

Dato : 19-12-04 21:01

Peter Svendsen wrote:
> Bør man hjælpe HIV positive, fordi gud straffer de homoseksuelle for deres
> ugudelige livsstil

Nææ, det bør man vel ikke.

Man bør i det hele taget afholde sig fra at hjælpe syge mennesker, da
deres sygdom naturligvis skyldes at Gud ønsker at afstraffe dem.

Det skal vi ikke blande os i.

Vi skal tværdigmod bruge andres sygdom som en opmundtring til os om at
bede og lovprise Gud mere.

Øhm, er der noget jeg har misforstået?

Hilsen Claus

Fra : Soeren

Dato : 21-12-04 16:55

Claus Larsen wrote:

> [...]
>
> Det skal vi ikke blande os i.
>
> Vi skal tværdigmod bruge andres sygdom som en opmundtring til os om at

Kære Claus
Du skal være glad for at du bor i Danmark, der er nemlig ingen grænser for
hvor dum man må være, og det skal du takke din gud for.

Soeren

Fra : jørgen

Dato : 21-12-04 18:47

"Soeren" <soerenA@soren.dk> skrev i en meddelelse

> Kære Claus
> Du skal være glad for at du bor i Danmark, der er nemlig ingen grænser for
> hvor dum man må være, og det skal du takke din gud for.

Jeg opfattede Claus indlæg som ironisk ment. Altså at han har den modsatte
holdning af hvad han gav udtryk for.

mvh jørgen.

Fra : claus

Dato : 22-12-04 17:28

jørgen wrote:

> Jeg opfattede Claus indlæg som ironisk ment. Altså at han har den modsatte
> holdning af hvad han gav udtryk for.
>
> mvh jørgen.

Ja, naturligvis var det ironisk. Og ja, jeg mener selvfølgelig det modsatte.

Hilsen Claus

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-12-04 18:03

I news:cqc7al$2cmp$1@news.cybercity.dk skrev
claus følgende:

> Og ja, jeg mener selvfølgelig det modsatte.

Gør du ikke altid det, undtagen de gange du ikke gør det

Fra : claus

Dato : 23-12-04 09:27

Andreas Falck wrote:

> Gør du ikke altid det, undtagen de gange du ikke gør det

Jeg synes selv at når jeg smører tykt på som i denne sag så er det
oplagt at det er sarkasme/ironi.

Men jeg noterer mig også at ikke alle har forstået det således. Det er
jo ikke så godt.

Hilsen Claus

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-12-04 10:06

I news:cqdvfv$14di$1@news.cybercity.dk skrev
claus følgende:

[ ... ]
> Men jeg noterer mig også at ikke alle har forstået det således. Det
> er jo ikke så godt.

Der er altid nogle der gør sig store anstrengelser for at ville
misforstå. Og så er der de misforståelser der er lige så oplagte
overdrevne misforståelser som overdrivelsen i dit indlæg.

God jul