Skade og Skovdue bolig i samme træ
Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-01-05 22:03

Jeg har fra mit vindue udkik til et stort stedsegrønt træ (ca.10-12m højt).
Det ser ud som om både Skade og Skovdue vil bygge rede i træet.
Skadens tidligere rede var i et nabotræ, men den blæste ned i stormen.

Kan det forenes med redebygning i samme træ?
Er der nogen, der kender tidligere eksempel?

Hilsen
Jørgen

Fra : Leif Høxbroe

Dato : 05-02-05 16:46

Ja! I vores store grantræ i forhaven bor både skade, ringdue, musvit (i
redekasse) og egern. Måske også tyrkerdue. Det er gået godt i mange år.

Leif