cykellapper wrote:
>>Nu skriver du jo ikke noget om kilometerstand, men jo - det lyder
>>rimeligt. Det lyder også som et sted hvor der yderligere kan
>>forhandles? I `87 mener jeg knast/olieproblemet var løst, men lige om
>>lidt kommer Richard sikkert og fortæller 
> 
> Jeg aner ikke, hvor langt den har gået.
Ja, det gør det jo ikke lettere at vurdere restlevetiden 
Anyway, hvad er det for en cykel? - du siger VF750F og '87, men så må 
det være en overgemt cykel, produktionen stoppede IMHO i '85 IMHO - en 
årgang der så vidt jeg kan se, ikke engang blev leveret herhjemme, vist 
nok heller ikke i D.
Men det behøver det eksemplar jo ikke være dårligere af, i det mindste 
har den været på gaden et par år mindre end de fleste andre VFF'er 
Produktionsåret er imidlertid vigtig at kende aht reservedelsbestilling, 
og i dette tilfælde at vide, hvad den er født med af motormæssige 
forbedringer fra fabrikkens side.
 > Egentlig var jeg i første omgang slet
> ikke interesseret, pga maskinens ry.
Som Arne er inde på indførte Honda forbedringer de første år, både i 
produktionen og på de allerede solgte V4er frem mod midten af '80erne. 
Men selv om de er udført på denne cykel, er det jo også vigtigt, at den 
er serviceret kompetent - ventilindstillingen er især kritisk, ligeså 
oliefilterets kvalitet.
> Så kom jeg til at tænke på min gamle CX'er, 
> der også havde den der knastkædestrammerting hængende over sig - selvom 
> problemerne forlængst var løst. Det var en dejlig cykel, der ikke forvoldte 
> nogle problemer over de 48.000 km jeg kørte på den.
Så er den ellers serviceret ordentligt og kørt pænt, kan motoren sikkert 
løbe langt over de 100.000 km uden større problemer. Kender til to 
danske VF750S af sidste '85-årgang, der har rundet de 125.000 km. Så 
hvorfor skulle din VFF ikke også kunne det?
Tror det var Armand, der en gnag filosoferede over at motorproblemerne 
på de tidligste årgange af især VFF og VFS i høj grad skyldtes, at de 
var sportscykler (VFS i det mindste markedsført som sådan) og derfor 
blev kørt hårdere end VFC'en, der ellers havde samme motor som VFS, men 
var mindre plaget af de nævnte knastakselproblemer.
Tilbage til identifikationen af din cykel. Motornumrene på de europæiske 
(og formentlig også CAN og USA) VF750F hed RC15E-20..... i '83, -21..... 
i '84 og -22..... i '85. (Vi glemmer den amerikanske 700cc-udgave).
På de japanske VF750F, der kun havde *72hk*, var motornummerserien 
RC15E-10..... etc. - der er enkelte japanske i DK, så hvis det er en 
sådan, er cyklen ikke nødvendigvis slidt, hvis den er lidt sløvere i 
optrækket 
Mht prisen - hvad den er værd for dig, kan du jo kun selv afgøre. Har du 
overvejet at låne den ud en tur og få den vurderet hos en anden 
(Honda-)forhandler 
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com