| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Antallet af de "billige" SV1000 Fra : Jacob Larsen | 
  Dato :  27-01-05 00:34 |  
  |  
 
            Er der nogen, der ved hvor mange Suzuki SV1000K3 (både S og N) der bliver 
 udbudt til salg i Danmark? Jeg går ud fra at antallet er begrænset?
 Jeg har nemlig overvejet en smule at investere i een, men jeg er lidt 
 usikker endnu.   
-- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
 "Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre, 
 der kan." - J.Larsen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  27-01-05 00:52 |  
  |   
            Jacob Larsen wrote:
 
 > Er der nogen, der ved hvor mange Suzuki SV1000K3 (både S og N) der bliver 
 > udbudt til salg i Danmark? Jeg går ud fra at antallet er begrænset?
 
 Tror du? - de er også på udsalg i D, ser det ud til, mens Suz. i UK sætter 
 Bandit 1200 og GSX-R600 kraftigt ned. Så mon ikke det er en del af en mere 
 generel prisnedsættelse i EU fra Suzuki's side?
 
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           J.C.Kløve (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  27-01-05 07:07 |  
  |  
 
            Så var det lige at Jacob Larsen Skrev
 > Er der nogen, der ved hvor mange Suzuki SV1000K3 (både S og N) der
 > bliver udbudt til salg i Danmark? Jeg går ud fra at antallet er
 > begrænset?
 > Jeg har nemlig overvejet en smule at investere i een, men jeg er
 > lidt usikker endnu.   
Så er det ud af hullerne!
 Det er begrænset, og jeg har hørt to tal
 hhv. 50 og 70 stk (i alt)
 Min forhandler fik 4 S'ere og der var 5 købere   (de blev leveret i 
 tirsdags)
 Jeg fik   , Vi ordner papirer på tirsdag   
Jeg har hørt rygter om at k4 også kommer på "udsalg" til 129995,- 
 men det er "kun" et rygte
 --
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr i 5 dage endnu.
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jacob Bager Jen~ (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  27-01-05 07:24 |  
  |  
 
            > Min forhandler fik 4 S'ere og der var 5 købere   (de blev leveret i
 > tirsdags)
 > Jeg fik   , Vi ordner papirer på tirsdag   
Hej Kløve
 Tillykke med cyklen. Det er et godt tilbud og en fin cykel.
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            J.C.Kløve (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  27-01-05 08:13 |  
  |  
 
            Så var det lige at Jens Jacob Bager Jensen Skrev
 >> Min forhandler fik 4 S'ere og der var 5 købere   (de blev 
 >> leveret
 >> i tirsdags)
 >> Jeg fik   , Vi ordner papirer på tirsdag   
>
 > Hej Kløve
 >
 > Tillykke med cyklen. Det er et godt tilbud og en fin cykel.
 Takker     
--
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kong (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kong | 
  Dato :  27-01-05 11:48 |  
  |  
 
            Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun set dem
 til 120k.
 "J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in message
 news:41f8948f$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
 > Så var det lige at Jens Jacob Bager Jensen Skrev
 > >> Min forhandler fik 4 S'ere og der var 5 købere   (de blev
 > >> leveret
 > >> i tirsdags)
 > >> Jeg fik   , Vi ordner papirer på tirsdag   
> >
 > > Hej Kløve
 > >
 > > Tillykke med cyklen. Det er et godt tilbud og en fin cykel.
 >
 > Takker     
>
 > --
 > Dun@nt
 > XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 >  http://www.dfmc.dk/?id=223
> DMCN #745
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Martin Lausen (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Lausen | 
  Dato :  27-01-05 11:52 |  
  |   
            
> Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun set dem
 > til 120k.
 Ja, det er S modellen. Så er der N modellen ( den uden kåbe), og den koster
 99.995,-
 Men det er billigt. Prisen for S var 149.500 før. Så det er jo lidt af en
 nedsættelse.
 Lausen
 Som lige har købt en SV 1000   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Per (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per | 
  Dato :  27-01-05 12:43 |  
  |   
            
"Martin Lausen" <lausen@aragon.dk> skrev i en meddelelse 
 news:ctah5s$aef$1@news.net.uni-c.dk...
 >
 >> Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun set 
 >> dem
 >> til 120k.
 >
 > Ja, det er S modellen. Så er der N modellen ( den uden kåbe), og den 
 > koster
 > 99.995,-
 >
 > Men det er billigt. Prisen for S var 149.500 før. Så det er jo lidt af en
 > nedsættelse.
 >
 > Lausen
 > Som lige har købt en SV 1000   
>
 Puha - så må de stakkels personer der har købt en til fuld pris for et par 
 år siden tabe temmelig meget, når de skal sælge brugt.
 Den pris nedsættelse må da iøvrigt gå igennem hele brugtmarkedet - tænk hvad 
 en brugt Gsxr 600 må koste nu. Jeg ville da aldrig give noget særligt for en 
 "gnalling" 600, når man kan få en 1000´er meget billigere.
 Mit gæt på en brugt Gsxr 600 fra 03´ i god stand der har kørt max. 15-20000 
 km  da højst kan inbringe 80.000 - 90.000 kr.
 Tænk at en 1000´ er er over 50% større i motorvolume - ja tyg lige på den 
 50%  - det er et helt ubegribeligt så stor den er i forhold til - og så kun 
 til 100.000 kr.
 Der må ske noget helt usædvanligt på brugtmarkedet for Suzuki i år.
 Godt for dem der kører Honda, Aprillia, Ducati mv. - de holder nok deres 
 priser.
 Jeg synes blot at det der synd for Suzuki ejerne. Men tænk på hvad der ville 
 ske, når/hvis afgifterne bliver sat ned på motorcykler generelt. Der er 
 mange der vil tabe mange penge, men i det store billede vil det være helt 
 perfekt. Så jeg synes det er godt at en enkelt mærke måske kan være en 
 forsmag på hvad der er i vente.
 Nå men hvad det er jo trods alt kun penge - og billigere motorcykler i 
 fremtiden - det er helt sikkert vejen frem.
 Mvh. Per! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Moller (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  27-01-05 12:53 |  
  |  
 
            Per wrote:
 > Puha - så må de stakkels personer der har købt en til fuld pris for et par 
 > år siden tabe temmelig meget, når de skal sælge brugt.
    måske måske ikke.... men igen, sådan har det altid været når ting er på 
 tilbud ;) og så er det ikke kun suzukierne...
 > Den pris nedsættelse må da iøvrigt gå igennem hele brugtmarkedet - tænk hvad 
 > en brugt Gsxr 600 må koste nu. Jeg ville da aldrig give noget særligt for en 
 > "gnalling" 600, når man kan få en 1000´er meget billigere.
 > 
 > Mit gæt på en brugt Gsxr 600 fra 03´ i god stand der har kørt max. 15-20000 
 > km  da højst kan inbringe 80.000 - 90.000 kr.
    Ævl... det er et tilbud, og på et lille antal. Altså de er snart væk 
 sammen med de nedsatte Kawa, honda osv... bare tjek :
    http://www.bike.dk/nyheter/visa.php?id=145
   Så er det bare at ringe rundt og finde den model du vil ha til billige 
 penge ;)
 > Der må ske noget helt usædvanligt på brugtmarkedet for Suzuki i år.
    Næ, det eneste der sker er at man for en model som holder brugt prisen 
 ekstremt mange år frem, og derved kan man opleve som da SV650 kom frem 
 at man kan sælge sin MC til mere end hvad man gav fra ny af. Det er ene 
 og alene et ekstremt godt tilbud pga. Euro2 krav og sidste frist her i år.
 > Godt for dem der kører Honda, Aprillia, Ducati mv. - de holder nok deres 
 > priser.
    Naaa... de er også på tilbud, og så kan man jo altid håbe at især honda 
 CBR600 F1, F2 og nu F3 ejerne kan få et smæk i røven så brugtprisen blir 
 fornuftig på disse modeller, så man ikke vil ha den syge prisfordel ved 
 at hente dem i tyskland mere.
 > Nå men hvad det er jo trods alt kun penge - og billigere motorcykler i 
 > fremtiden - det er helt sikkert vejen frem.
    kan jo diskuteres, for så snart sidste frist for Euro2 reglerne er 
 paseret, så vil der kun komme maskiner som overholder dem(ellers ingen 
 plader i hele EU), altså maskinerne vil være på normalpris igen. Måske 
 vil de enda stige hvis de skal fortsætte med at hæve ydelsen uden at få 
 problemer med Euro2 reglerne, eller for den sags skyld gøre klar til 
 Euro3 reglerne, som kommer om få år, og derved vil de nok denne gang 
 sikre sig at de ikke ender med for store lagre igen, for at de fik 
 dispensation sidste år til i år, betyder ikke at de for det næste gang.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 www.dfmc.dk/Lars_Molnit
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jacob Larsen (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Larsen | 
  Dato :  27-01-05 13:21 |  
  |   
            "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
 news:41f8d640$0$48316$14726298@news.sunsite.dk
 > Per wrote:
 > > Der må ske noget helt usædvanligt på brugtmarkedet for
 > > Suzuki i år.
 >
 > Næ, det eneste der sker er at man for en model som holder
 > brugt prisen ekstremt mange år frem, og derved kan man
 > opleve som da SV650 kom frem at man kan sælge sin MC til mere end hvad man 
 > gav fra ny
 > af. Det er ene og alene et ekstremt godt tilbud pga. Euro2 krav og
 > sidste frist her i år.
 
 Så, du mener, som udgangspunkt ikke, at der vil være noget at spare på 
 f.eks. at købe en brugt SV1000 om et års tid eller to?
 
 Hvad siger folk ellers til det spørgsmål?
 -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
 "Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
 ikke er andre, der kan." - J.Larsen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  J.C.Kløve (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  27-01-05 13:31 |  
  |  
 
            Så var det lige at Jacob Larsen Skrev
 > "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
 > news:41f8d640$0$48316$14726298@news.sunsite.dk
 >> Per wrote:
 >
 > Så, du mener, som udgangspunkt ikke, at der vil være noget at 
 > spare
 > på f.eks. at købe en brugt SV1000 om et års tid eller to?
 >
 > Hvad siger folk ellers til det spørgsmål?
 Ser man på brugtprisen på SV1000s lige nu, vil man lægge mærke til 
 at de er volsomt sat ned. Jeg fandt en på DBA til 138k, der på 
 forhandlerens hjemmeside var sat ned til 116k, så en vis effekt har 
 det i hvert fald lige i tiden.
 Om det holder sig ind i fremtiden er svært at sige, hvis rygtet om 
 at den generelle pris på k4 sænkes til 129k i fremtiden så vil det 
 have en effekt - også po lignende modeller efter min mening - en VTR 
 der er s meget dyrere må få problemer, og ligeledes med de maskiner 
 der fra ny af ligger i samme prisleje, men er betragteligt mindre 
 aka fz6 Fazer.
 --
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Ukendt (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  27-01-05 17:39 |  
  |   
            
J.C.Kløve skrev i meddelelsen <41f8df03$0$48325$14726298@news.sunsite.dk>...
 >
 >Ser man på brugtprisen på SV1000s lige nu, vil man lægge mærke til
 >at de er volsomt sat ned. Jeg fandt en på DBA til 138k, der på
 >forhandlerens hjemmeside var sat ned til 116k, så en vis effekt har
 >det i hvert fald lige i tiden.
 >Om det holder sig ind i fremtiden er svært at sige, hvis rygtet om
 >at den generelle pris på k4 sænkes til 129k i fremtiden så vil det
 >have en effekt - også po lignende modeller efter min mening - en VTR
 >der er s meget dyrere må få problemer, og ligeledes med de maskiner
 >der fra ny af ligger i samme prisleje, men er betragteligt mindre
 >aka fz6 Fazer.
 Det ser ikke ud til at have påvirket VTR-F, endnu, men der er også
 grundlæggende forskel på VTR-F og SV/TL 1000. Alene den voldsomme forskel i
 ydelse gør nok, at det er forskellige mennesker de hver især appelerer til.
 Mere interessant er det om VTR-F kan holde brugtprisen nu hvor den ikke
 produceres mere.... eller i hvertfald er forment adgang til EU.
 mvh
 Orla
 >
 >--
 >Dun@nt
 >XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 > http://www.dfmc.dk/?id=223
>DMCN #745
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Richard (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  27-01-05 21:14 |  
  |   
            Orla Pedersen wrote:
 
 > Mere interessant er det om VTR-F kan holde brugtprisen nu hvor den ikke
 > produceres mere.... eller i hvertfald er forment adgang til EU.
 
 ?Er det da ældre modeller af VTR-F og SP2, Honda sælger i fx A, CH, D, 
 E, IT m.fl.?
 
 Så iøvrigt i min søgen en nyhed hos Honda Schweiz: CBF1300 med ABS og 
 halvkåbe ab maj i år. Lidt sker der da...
 
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Ukendt (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  29-01-05 15:03 |  
  |   
            
 Richard skrev i meddelelsen
 <41f94b99$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
 >Orla Pedersen wrote:
 >
 >> Mere interessant er det om VTR-F kan holde brugtprisen nu hvor den ikke
 >> produceres mere.... eller i hvertfald er forment adgang til EU.
 >
 >?Er det da ældre modeller af VTR-F og SP2, Honda sælger i fx A, CH, D,
 >E, IT m.fl.?
 
 
 Nu skal jeg selvsagt passe lidt på, jeg har det kun fra en forhandler, at
 "fie" aldrig vil klare Euro-2 kravene, hvilket jeg finder sansynligt, også
 på grund af al den ekstra teknik, (PAIR Valve), der var nødvendig i USA.
 Mht. SP2, så har den jo sprøjt, og kan vel låne en katalysator fra VFR800.
 
 Og set lidt realistisk, VTR'en har aldrig solgt særligt godt i DK, så jeg
 forstår egentlig godt at den er taget af programmet.....
 
 >Så iøvrigt i min søgen en nyhed hos Honda Schweiz: CBF1300 med ABS og
 >halvkåbe ab maj i år. Lidt sker der da...
 
 
 
 mvh
 Orla
 
 >--
 >Richard Pade, Sorgenfri, DK
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 18:53 |  
  |  
 
            Orla Pedersen wrote:
 >>?Er det da ældre modeller af VTR-F og SP2, Honda sælger i fx A, CH, D,
 >>E, IT m.fl.?
 > 
 > Nu skal jeg selvsagt passe lidt på, jeg har det kun fra en forhandler, at
 > "fie" aldrig vil klare Euro-2 kravene, hvilket jeg finder sansynligt, også
 > på grund af al den ekstra teknik, (PAIR Valve), der var nødvendig i USA.
 Tværtimod, et sekundærluftsystem som VTR's PAIR fortynder jo 
 udstødningen - efterbrænder/oksiderer siger de, men jeg tror nu mere det 
 er en fortynding. HC-udslippet på CA-udgaven af GB500 kniber da også 
 lige Euro2, men formentlig målt med en anden test-cyklus.
 Sekundærluftsystemerne kommer på flere cykler nu - især dem med karb'er 
 - som en billig måde at overholde Euro2 på   
> Mht. SP2, så har den jo sprøjt, og kan vel låne en katalysator fra VFR800.
 Tja, har VTR1000F ikke haft kat før, så har den det nu: "Abgasverhalten 
    Euro 2 / U-Kat" ligesom SP2 iflg.  www.honda.de. Og Varaderoen har 
 ikke bare fået indsprøjtning, men også "G-Kat", så Honda har da lagt 
 noget arbejde i de modeller til i år og er næppe på vej til at opgive 
 dem   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       Ukendt (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  30-01-05 17:13 |  
  |   
            
Richard skrev i meddelelsen
 <41fbcdac$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
 >Orla Pedersen wrote:
 >Tja, har VTR1000F ikke haft kat før, så har den det nu: "Abgasverhalten
 >   Euro 2 / U-Kat" ligesom SP2 iflg.  www.honda.de. Og Varaderoen har
 >ikke bare fået indsprøjtning, men også "G-Kat", så Honda har da lagt
 >noget arbejde i de modeller til i år og er næppe på vej til at opgive
 >dem   
Næeh, det ser da helt fint ud, så må man jo bare selv hente en.......  Gad
 vide om rygtet er "plantet" af Nelleman fordi de ikke gider tage den hjem.
 mvh
 Orla
 >
 >--
 >Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                        Richard (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  30-01-05 18:18 |  
  |  
 
            Orla Pedersen wrote:
 > Næeh, det ser da helt fint ud, så må man jo bare selv hente en.......  Gad
 > vide om rygtet er "plantet" af Nelleman fordi de ikke gider tage den hjem.
 Det kan jo være, det er årsagen. Men Honda har ellers nedsat VTR1000F 
 hele 800 EUR i D i år, hvilket modsvarer kr. 19.601 med momsforskel, 9 
 pct tvangsavance, 180 pct reg.afgift etc.
 Så hvis den kalkulation ellers holdt herhjemme, ville VTR ligge lige 
 midt i prisgabet mellem CBF600F til 120 og CBR600RR til 180 kkr - hvor 
 Nelleman slet ingen sports/turcykler har i 2005   
Det er da mystisk...
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Hekto (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  27-01-05 13:48 |  
  |  
 
            In article <41f8dc36$0$48326$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen" 
 <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
 > Så, du mener, som udgangspunkt ikke, at der vil være noget at spare på 
 > f.eks. at købe en brugt SV1000 om et års tid eller to?
 > 
 > Hvad siger folk ellers til det spørgsmål?
 > 
 Om 'udsalgsmodellen' bliver dyrere som brugt, eller om den trykker 
 brugtprisen, kommer jo an på udbud og efterspørgsel.
 Hvis ikke der er mange til salg, kan der jo godt snige sig en enkelt 
 'udsalgsmodel' med, og blive solgt for lidt mere end den normale 
 afskrivning ville berettige til.
 Kommer der flere til salg samtidig, må det nok forudses at de trykker 
 prisen, hvis ikke ejerne af 'udsalgsmodellerne' har is i maven til at 
 holde prisen oppe.
 Det kan også hæmme købelysten hos evt. købere, at de ved der er 
 'udsalgsmodeller', og dermed afventer at de kommer til salg.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Armand (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  27-01-05 17:37 |  
  |   
            Hekto wrote:
 > In article <41f8dc36$0$48326$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen" 
 > <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
 > 
 >>Så, du mener, som udgangspunkt ikke, at der vil være noget at spare på 
 >>f.eks. at købe en brugt SV1000 om et års tid eller to?
 >>
 >>Hvad siger folk ellers til det spørgsmål?
 >>
 > 
 > 
 > Om 'udsalgsmodellen' bliver dyrere som brugt, eller om den trykker 
 > brugtprisen, kommer jo an på udbud og efterspørgsel.
 > Hvis ikke der er mange til salg, kan der jo godt snige sig en enkelt 
 > 'udsalgsmodel' med, og blive solgt for lidt mere end den normale 
 > afskrivning ville berettige til.
 > Kommer der flere til salg samtidig, må det nok forudses at de trykker 
 > prisen, hvis ikke ejerne af 'udsalgsmodellerne' har is i maven til at 
 > holde prisen oppe.
 > 
 > Det kan også hæmme købelysten hos evt. købere, at de ved der er 
 > 'udsalgsmodeller', og dermed afventer at de kommer til salg.
 
 Modsat kan det tænkes at der er en gruppe af købere som blev "snydt" for 
 den SV1000 de havde satset på i denne omgang, og som vil have en tendens 
 til at købe sig en brugt om et halvt års tid selvom den koster et par 
 tusinde mere (=værdistigning) :-/
 
 De første SV650S fra '98 ses stadig til meget nær nyprisen; men det 
 betinges af at modellen er steget 5.000.- for hver sending der sidenhen 
 kom til DK.
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Psycho Cowboy (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Psycho Cowboy | 
  Dato :  27-01-05 15:36 |  
  |  
 
            Per wrote:
 > Den pris nedsættelse må da iøvrigt gå igennem hele brugtmarkedet -
 > tænk hvad en brugt Gsxr 600 må koste nu. Jeg ville da aldrig give
 > noget særligt for en "gnalling" 600, når man kan få en 1000´er meget
 > billigere.
 > Mit gæt på en brugt Gsxr 600 fra 03´ i god stand der har kørt max.
 > 15-20000 km  da højst kan inbringe 80.000 - 90.000 kr.
 >
 > Tænk at en 1000´ er er over 50% større i motorvolume - ja tyg lige på
 > den 50%  - det er et helt ubegribeligt så stor den er i forhold til -
 > og så kun til 100.000 kr.
 __________________________________________________
 Det er IMO en fordrukken omgang vrøvl og sludder.
 Hvem kender du, der gør motorcykler op i literpris, ligesom når du køber 
 mælk i brugsen? Gjorde man bare sådan, var det sq nemt at værdisætte 
 motorcykler, men der er desværre(?) mange andre ting der spiller ind også.
 Min gixxer 600 fra 98' som har kørt 21kkm, skulle gerne kunne indbringe de 
 80-90 kkr. du skriver om, hvis jeg valgte at sælge den nu eller om et års 
 tid.
 Jeg kan ikke se, hvor du vil hen med de 50% større motorvolumen?
 Hvis vi nu sammenligner en GSX-R 600 og en SV1000, hvad er så lige éns ved 
 de 2 modeller, ud over mærket og de 2 af nullerne i modelbetegnelsen?
 Den ene er en rendyrket racer med alt hvad det indebærer i det nyeste og 
 mest moderne teknik, og den anden er en en touringcykel, som er udviklet på 
 et helt andet plan.
 Et godt eksempel er ydelsen i maskinerne, som praktisk talt er den samme, 
 selvom motoren i SV'eren næsten er dobbelt så stor. Dog er det en V2'er, så 
 heller ikke her er de alligevel helt sammenlignelige.
 Hvis jeg fik valget igen, ville jeg helt klart hellere snuppe gixxeren end 
 SV'eren, da jeg går mere efter racer- end touring-egenskaber. Mange vælger 
 helt sikkert anderledes, og sådan er det, men at sætte værdien efter 
 liter-antallet er noget min mormor gør, når hun handler ind.   
_____________________________________________________
 > Der må ske noget helt usædvanligt på brugtmarkedet for Suzuki i år.
 _____________________________________________________
 Hvorfor??
 Det eneste jeg lige kan få øje på, er at en brugt SV1000'er pt. nok ikke er 
 skide nem at få noget for, men hvad tror der sker her senere på sæsonen, når 
 de billige cykler er solgt?
 Og at det berører alle de andre modeller kan jeg ikke forestille mig, når nu 
 literydelse blot er en brøkdel af dét, mange motorcykelister går efter.
 _____________________________________________________
 > Godt for dem der kører Honda, Aprillia, Ducati mv. - de holder nok
 > deres priser.
 _____________________________________________________
 Ja ligesom Suzuki, Yamaha og alle de andre motorcykelmærker. Det er jo ikke 
 første gang en importør har lavet et kraftigt prisnedslag på en model, og så 
 drabeligt et "våben" er det altså heller ikke.
 _____________________________________________________
 > Jeg synes blot at det der synd for Suzuki ejerne.
 _____________________________________________________
 LOL Rolig nu, vi er ikke helt døde endnu!   
_____________________________________________________
 > Nå men hvad det er jo trods alt kun penge - og billigere motorcykler i
 > fremtiden - det er helt sikkert vejen frem.
 _____________________________________________________
 Det kan jeg kun krydse fingre for og give dig ret i.   
-- 
 Psycho Cowboy
 Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ...  ZZ...
 http://dfmc.dk/234 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Hekto (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  27-01-05 15:53 |  
  |  
 
            In article <41f8f661$0$29434$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, chrijac
 [FJERN]@gmail.com says...
 > Hvem kender du, der gør motorcykler op i literpris, ligesom når du køber 
 > mælk i brugsen? Gjorde man bare sådan, var det sq nemt at værdisætte 
 > motorcykler, 
 > 
 Ja tak, så vil jeg gerne have en Ducati 999, til Geely-literpris!
 s'gerne hr.! ... det bliver lige 66.500 kr!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              J.C.Kløve (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  27-01-05 12:26 |  
  |  
 
            Så var det lige at Kong Skrev
 > Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun
 > set dem til 120k.
 Hmmm jeg har kun kunnet finde dem til 120k på Reinhards hjemmeside
 Hos de forskellige forhandlere har jeg ikke kunnet finde nogen... ud 
 over dem til fuld pris aka 150k
 --
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Kong (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kong | 
  Dato :  27-01-05 14:01 |  
  |  
 
            Hos Kok-MC i Holstebro står der en til 120k hvis nogen mangler.
 "J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in message
 news:41f8cfde$0$48324$14726298@news.sunsite.dk...
 > Så var det lige at Kong Skrev
 > > Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun
 > > set dem til 120k.
 >
 > Hmmm jeg har kun kunnet finde dem til 120k på Reinhards hjemmeside
 > Hos de forskellige forhandlere har jeg ikke kunnet finde nogen... ud
 > over dem til fuld pris aka 150k
 > --
 > Dun@nt
 > XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 >  http://www.dfmc.dk/?id=223
> DMCN #745
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Kong (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kong | 
  Dato :  27-01-05 14:04 |  
  |  
 
            Naked står til 100k, fandme utroligt at det lille kåbe stykke skal koste
 20k!! Ved godt lygter osv er anderledes, men stadigvæk....
 "Kong" <kongerslev@hotmail.com> wrote in message
 news:41f8e61b$0$22692$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Hos Kok-MC i Holstebro står der en til 120k hvis nogen mangler.
 >
 >
 > "J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> wrote in message
 > news:41f8cfde$0$48324$14726298@news.sunsite.dk...
 > > Så var det lige at Kong Skrev
 > > > Godt være det lyder dumt, men hvor billigt er billigt? Jeg har kun
 > > > set dem til 120k.
 > >
 > > Hmmm jeg har kun kunnet finde dem til 120k på Reinhards hjemmeside
 > > Hos de forskellige forhandlere har jeg ikke kunnet finde nogen... ud
 > > over dem til fuld pris aka 150k
 > > --
 > > Dun@nt
 > > XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 > >  http://www.dfmc.dk/?id=223
> > DMCN #745
 > >
 > >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Hekto (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  27-01-05 14:47 |  
  |  
 
            In article <41f8e6a9$0$22692$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, 
 kongerslev@hotmail.com says...
 > Naked står til 100k, fandme utroligt at det lille kåbe stykke skal koste
 > 20k!! Ved godt lygter osv er anderledes, men stadigvæk....
 > 
 > 
 Hæ! ... det gør det heller ikke! Ikke engang med afgift!
 Det koster bare 20K, fordi køberne er vilde med at få en stump plastik 
 foran!
 Det hedder prisdifferentiering! = kunden betaler alt for meget for 
 noget der er populært, men ikke repræsenterer en værdi der reelt svarer 
 til prisforskellen.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  J.C.Kløve (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  27-01-05 15:02 |  
  |  
 
            Så var det lige at Hekto Skrev
 > In article <41f8e6a9$0$22692$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
 > kongerslev@hotmail.com says...
 >> Naked står til 100k, fandme utroligt at det lille kåbe stykke 
 >> skal
 >> koste 20k!! Ved godt lygter osv er anderledes, men stadigvæk....
 >>
 >>
 > Hæ! ... det gør det heller ikke! Ikke engang med afgift!
 > Det koster bare 20K, fordi køberne er vilde med at få en stump
 > plastik foran!
 >
 > Det hedder prisdifferentiering! = kunden betaler alt for meget for
 > noget der er populært, men ikke repræsenterer en værdi der reelt
 > svarer til prisforskellen.
 Det kan du da have ret i, vi kan også kalde det "markedskræfter".
 Så længe kunden vil betale, er merværdien repræsenteret ved 
 genstanden tilstede i tilfredsstillende omfang.
 Derudover er det vel grundlæggende sundt med fri prisdannelse.
 Det levner stadig muligheden for at købe en "naked" og så selv 
 "fuske" en kåbe, eller eftermontere en sådan købt ved fx. SB-fiber.
 Min mening : Det er ikke meget billigere at eftermontere, og alt for 
 ofte bliver resultatet ikke volsomt vellykket.
 For den dygtige og kreative kan det naturligvis forholde sig 
 anderledes --> jeg har da set enkelte volsomt vellykkede 
 eftermonteringsprojekter   
my 0.2 cent   
--
 Dun@nt XJ600 - 51J  -
 til salg for 23Kkr - eftermonteret med hjemmefusket bundkåbe. døm 
 selv...
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Ole Hansen (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Hansen | 
  Dato :  28-01-05 12:17 |  
  |  
 
            J.C.Kløve wrote:
 > Min mening : Det er ikke meget billigere at eftermontere, og alt for 
 > ofte bliver resultatet ikke volsomt vellykket.
 Enig.. Men der er da undtagelse, se f.eks. den her: 
 http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=30
Og tillykke med dyret, da! :)
 > --
 > Dun@nt XJ600 - 51J  -
 -- 
 Ole Hansen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    J.C.Kløve (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  28-01-05 13:17 |  
  |  
 
            Så var det lige at Ole Hansen Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 >
 >> Min mening : Det er ikke meget billigere at eftermontere, og alt
 >> for ofte bliver resultatet ikke volsomt vellykket.
 >
 > Enig.. Men der er da undtagelse, se f.eks. den her:
 >  http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=30
>
 > Og tillykke med dyret, da! :)
 >
 >> --
 >> Dun@nt XJ600 - 51J  -
 Særdeles vellykket, det må jeg sige. !
 --
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Tony Lorentzen (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tony Lorentzen | 
  Dato :  28-01-05 15:06 |  
  |  
 
            J.C.Kløve wrote:
 > Særdeles vellykket, det må jeg sige. !
 Og så tilføjede man lige den fabriksmonterede bagskærm og det 
 statspåkrævede identifikationsskilt - og så var den pæne, slanke bagdel 
 ødelagt :-|
 Stort tillykke med købet, Kløve. Ærgerligt det ikke blev til en 
 Kilofazer, men Kilosfau er måske heller ikke værst   
-- 
 Tony
 Fazer 1000 o>'o
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 00:05 |  
  |  
 
            Så var det lige at Tony Lorentzen Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 >
 >> Særdeles vellykket, det må jeg sige. !
 >
 > Og så tilføjede man lige den fabriksmonterede bagskærm og det
 > statspåkrævede identifikationsskilt - og så var den pæne, slanke
 > bagdel ødelagt :-|
 >
 > Stort tillykke med købet, Kløve. Ærgerligt det ikke blev til en
 > Kilofazer, men Kilosfau er måske heller ikke værst   
Takker   
--
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  27-01-05 20:50 |  
  |  
 
            J.C.Kløve wrote:
 > Så er det ud af hullerne!
 > Det er begrænset, og jeg har hørt to tal hhv. 50 og 70 stk (i alt)
 *Begrænset parti* på 120 cykler? - hvad plejer Suz. at sælge pr. år af 
 modellerne i den prisklasse? - 50-60 stk på et godt år   
Men tillykke med den, det er uden tvivl et godt køb, Suz. eller ej   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Pedersen (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Pedersen | 
  Dato :  27-01-05 21:01 |  
  |  
 
            > > Det er begrænset, og jeg har hørt to tal hhv. 50 og 70 stk (i alt)
 >
 > *Begrænset parti* på 120 cykler? - hvad plejer Suz. at sælge pr. år af
 > modellerne i den prisklasse? - 50-60 stk på et godt år   
Det skulle forståes som 50 eller 70 cykler ialt. Men stadig mere end dobbelt
 så mange som de solgte hele sidste år.
 Mvh
 Martin
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            J.C.Kløve (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  27-01-05 23:38 |  
  |  
 
            Så var det lige at Richard Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 >
 >> Så er det ud af hullerne!
 >> Det er begrænset, og jeg har hørt to tal hhv. 50 og 70 stk (i 
 >> alt)
 >
 > *Begrænset parti* på 120 cykler? - hvad plejer Suz. at sælge pr. 
 > år
 > af modellerne i den prisklasse? - 50-60 stk på et godt år   
>
 > Men tillykke med den, det er uden tvivl et godt køb, Suz. eller ej
 >   
Næ nej - i alt begge modeller, ikke hhv 50 og 70   
undskyld jeg udtrykte mig uklart, jeg kan god se det kan misforstås, 
 men det drejer sig om to forskellige kilder, med hvert deres bud   
--
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Tony Lorentzen (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tony Lorentzen | 
  Dato :  27-01-05 16:39 |  
  |  
 
            Jacob Larsen wrote:
 > Jeg har nemlig overvejet en smule at investere i een, men jeg er lidt 
 > usikker endnu.   
Betyder prisnedsættelsen at man ligeledes kan købe dem super billigt 
 uden afgift? F.eks. til banejern?
 -- 
 Tony
 Fazer 1000 o>'o
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           anders majland (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  27-01-05 18:42 |  
  |   
            > Betyder prisnedsættelsen at man ligeledes kan købe dem super billigt uden 
 > afgift? F.eks. til banejern?
 
 Det gør det vel principielt med mindre de laver nogle af de narrestreger jeg 
 har hørt om før - som f.eks at der lægges 10000kr ekstra der fåes igen ved 
 indregistrering.
 
 Problemet med sv'eren er så bare at den ikke kan indregisteres senere da den 
 ikke lever op til de skærpede forureningskrav ....
 
 /A 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  28-01-05 15:08 |  
  |   
            anders majland wrote:
 >>Betyder prisnedsættelsen at man ligeledes kan købe dem super billigt uden 
 >>afgift? F.eks. til banejern?
 > 
 > 
 > Det gør det vel principielt med mindre de laver nogle af de narrestreger jeg 
 > har hørt om før - som f.eks at der lægges 10000kr ekstra der fåes igen ved 
 > indregistrering.
 > 
 > Problemet med sv'eren er så bare at den ikke kan indregisteres senere da den 
 > ikke lever op til de skærpede forureningskrav ....
 
 Jeg tror ikke at Kilo-Sv'eren er et Euro-2 tilbud!
 Typiske Euro-2'ere er modeller der hár stået over fra tidligere sæson'en 
 og eftersom at SV'eren først kommer i butikkerne i disse dage kan man 
 udlede at den er frisk-importeret.
 I den danske dispensation (á strækkes til 30/6, fremfor 1/1) ligger at 
 det kun gælde allerede lagerførte modeller (således bliver DK heller 
 ikke skraldespand for de modeller der ikke nåede at blive solgt i 
 rest-EU inden nytår).
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Richard (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  28-01-05 17:50 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Jeg tror ikke at Kilo-Sv'eren er et Euro-2 tilbud!
 > Typiske Euro-2'ere er modeller der hár stået over fra tidligere sæson'en 
 > og eftersom at SV'eren først kommer i butikkerne i disse dage kan man 
 > udlede at den er frisk-importeret.
 Det tror jeg egentlig også, du har ret i, Armand - allerede 2003-kSV'en 
 kunne meget vel tænkes at overholde Euro2. Det må Reinhardt kunne 
 bekræfte, og i så fald kunne indregistreringen såmænd godt vente, indtil 
 Euro3 træder i kraft 1/1 2007. - hvis nogen vel at mærke turde løbe 
 risikoen for, at markedsprisen stiger   
Men for en god ordens skyld...
 > I den danske dispensation (á strækkes til 30/6, fremfor 1/1)
 ....næ, frem for 30/6 2004 - 1/1 2005 har da vist aldrig været 
 skæringsdato for indregistrering i denne forbindelse IMHO...
 > ligger at det kun gælde allerede lagerførte modeller
 ....endog både produceret og importeret til DK før 1/4 2004.
 > (således bliver DK heller ikke skraldespand for de modeller
  > der ikke nåede at blive solgt i rest-EU inden nytår).
 Netop, men andre lande har da også tilsvarende overgangsregler, D fx   
Så det bliver nok snarere mc'ister i tredjeverdenslande, der kommer til 
 at boltre sig i skraldespandscyklerne, der ikke nåede til EU i tide...
 Men vedr. subject må man unægtlig spørge sig selv, om Reinhardt virkelig 
 skulle have hjemtaget 50 eller 70 kSV'er før 1/4 2004 for at gemme dem 
 på et lager indtil nu? Og den tyske importør noget tilsvarende? - fx for 
 at skabe lidt ravage på markedet og skabe omtale? I så fald tror jeg, de 
 har fået rigtig laaaang kredit hos Suzuki   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  28-01-05 22:08 |  
  |  
 
            Richard wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 > 
 >> I den danske dispensation (á strækkes til 30/6, fremfor 1/1)
 > 
 > ...næ, frem for 30/6 2004 - 1/1 2005 har da vist aldrig været 
 > skæringsdato for indregistrering i denne forbindelse IMHO...
 Jo, da!
 EU-2 skulle træde i kraft ved årsskiftet; men den danske branche, der 
 har sværere ved at omsætte restlagre, og ikke mindst om vinteren fik en 
 ½-års dispensation igennem!
 > 
 > .... men andre lande har da også tilsvarende overgangsregler, D fx   
Netop ikke hvad jeg synes at have registreret :-|
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Richard (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  28-01-05 22:45 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > EU-2 skulle træde i kraft ved årsskiftet; men den danske branche, der 
 > har sværere ved at omsætte restlagre, og ikke mindst om vinteren fik en 
 > ½-års dispensation igennem!
 Iflg. Færdselsstyrelsens pressemeddelelser skulle Euro2-kravet være trådt 
 i kraft 1/7 '04 som i resten af Europa. Det var fra den dato, der blev 
 givet 12 mdrs. dispensation til både branche og private IMHO. (Og ikke 12 
 mdr. fra den 1/4 '04 som det påstås forskellige steder bl.a. MhS 
 nyhedsbrev og i DMC's seneste nummer).
 >> .... men andre lande har da også tilsvarende overgangsregler, D fx   
> Netop ikke hvad jeg synes at have registreret :-|
 Den tyske dispensationsordning er bl.a. omtalt hos KBA, Flensburg, i:
 < http://www.kba.de/Stabsstelle/Presseservice/Pressemitteilungen/pressemitteilungen2004/allgemein/pm_21_2004.htm>
Gad iøvrigt vide, om det er gået af mode at køre nye cykler på 
 Duc/HD-plader et par år, siden ingen tilsyneladende har kontaktet 
 reinhardt for at få bekræftet, om kSV'en er godkendt efter Euro2? Ikke for 
 på nogen måde at opfordre til at køre på prøveplader; men skatteministeren 
 vil sikkert glæde sig over en sådan helt ny tendens - uanset hvad 
 ministeren hedder efter valget   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Armand (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-01-05 12:53 |  
  |  
 
            Richard wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 >> EU-2 skulle træde i kraft ved årsskiftet; men den danske branche, der 
 >> har sværere ved at omsætte restlagre, og ikke mindst om vinteren fik 
 >> en ½-års dispensation igennem!
 > 
 > 
 > Iflg. Færdselsstyrelsens pressemeddelelser skulle Euro2-kravet være 
 > trådt i kraft 1/7 '04 som i resten af Europa. Det var fra den dato, der 
 > blev givet 12 mdrs. dispensation til både branche og private 
 OK!
 Dokumentation vil altid være trumf!!
 > 
 >>> .... men andre lande har da også tilsvarende overgangsregler, D fx   
> 
 >> Netop ikke hvad jeg synes at have registreret :-|
 > 
 > Den tyske dispensationsordning er bl.a. omtalt hos KBA, Flensburg, i:
 > < http://www.kba.de/Stabsstelle/Presseservice/Pressemitteilungen/pressemitteilungen2004/allgemein/pm_21_2004.htm> 
OK!
 Men dén læser jeg som værende specifik og ikke gældende bredt.
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 13:29 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 >> Den tyske dispensationsordning er bl.a. omtalt hos KBA, Flensburg, i:
 >> < http://www.kba.de/Stabsstelle/Presseservice/Pressemitteilungen/pressemitteilungen2004/allgemein/pm_21_2004.htm> 
> 
 > Men dén læser jeg som værende specifik og ikke gældende bredt.
 Dog specifik på "auslaufende Serien", som jo er humlen i dette emne. De 
 praktiske regler er nærmere beskrevet et andet sted, har jeg set, men 
 kan ikke lige finde stedet her. Svjh gik det på hvordan restlagrene 
 skulle opgøres mhb på at få den omtalte dispensation. Altså på det punkt 
 svarende til den danske ordning IMHO
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 00:10 |  
  |  
 
            Så var det lige at Richard Skrev
 > Armand wrote:
 >
 [sip]
 >
 > Men vedr. subject må man unægtlig spørge sig selv, om Reinhardt
 > virkelig skulle have hjemtaget 50 eller 70 kSV'er før 1/4 2004 for
 > at gemme dem på et lager indtil nu? Og den tyske importør noget
 > tilsvarende? - fx for at skabe lidt ravage på markedet og skabe
 > omtale? I så fald tror jeg, de har fået rigtig laaaang kredit hos
 > Suzuki   
De ryger (og det blot nok et rygte) jeg har hørt er, at Reinhardt 
 har opkøbt et større parti i et andet EU land.
 SV1K sælger tilsyneladende ikke volsomt godt i den øvrige verden, 
 kan jeg forstå på  http://www.sv1000.zyns.com/ - der lyder det 
 nærmest til at SV1k er en raritet
 --
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 11:13 |  
  |  
 
            J.C.Kløve wrote:
 > SV1K sælger tilsyneladende ikke volsomt godt i den øvrige verden, 
 > kan jeg forstå på  http://www.sv1000.zyns.com/ - der lyder det 
 > nærmest til at SV1k er en raritet
 Ja, det sagde Suz. D's direktør Bert Poensgen også i et interview i 
 Motorrad fornylig. De har så mange SV1k '04 på lager, at de ikke 
 umiddlbart har planer om at hjemtage '05-udgave, som de blot har men har 
 blot prissat. De havde overvurderet behovet, sagde han, og nu nedsat 
 prisen betydeligt.
 Hvis det er tilfældet i andre store lande, kan Reinhardt sikkert også 
 finde billige '04-modeller, som der har været talt om herinde.
 Apropos '04-modellen, hvori består de ændringer, Suzuki har indført på 
 den årgang for at forbedre køreegenskaberne, som MO antyder i sin 2005 
 markedsoversigt?
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 12:24 |  
  |  
 
            Så var det lige at Richard Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 > Apropos '04-modellen, hvori består de ændringer, Suzuki har 
 > indført
 > på den årgang for at forbedre køreegenskaberne, som MO antyder i
 > sin 2005 markedsoversigt?
 Da jeg "sikrede mig" min billige K3, var jeg i tvivl om hvor høj en 
 sådan maskine egentlig var,(jeg er jo ikke så fandens høj) Derfor 
 trak forhandleren en K4 frem fra udstillingen som jeg kunne få lov 
 til at "pille" lidt ved og "prøvesidde" - den eneste synlige forskel 
 jeg kunne få øje på er at den "kæmpe" nummerplade holder der er på 
 K3 er slanket betydeligt på K4, (men dog stadig for stor IMHO) 
 Ellers kun "farve udvalget"
 Der kan naturligvis være noget teknisk ifm tænding m.v. (fx kunne 
 det være at de har været noget mere omhyggelige med indstillingen af 
 TPS, så man ikke selv skal fuske det på plads)
 --
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 12:47 |  
  |  
 
            J.C.Kløve wrote:
 > Der kan naturligvis være noget teknisk ifm tænding m.v. (fx kunne 
 > det være at de har været noget mere omhyggelige med indstillingen af 
 > TPS, så man ikke selv skal fuske det på plads)
 Måske også det, men MO taler nu om ændringer i Fahrwerk, hvilket normalt 
 ville dække over ændringer ved stel, gafler, affjedring, dæmpning og 
 måske hjul/fælge   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 14:07 |  
  |  
 
            Så var det lige at Richard Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 >> Der kan naturligvis være noget teknisk ifm tænding m.v. (fx kunne
 >> det være at de har været noget mere omhyggelige med indstillingen
 >> af TPS, så man ikke selv skal fuske det på plads)
 >
 > Måske også det, men MO taler nu om ændringer i Fahrwerk, hvilket
 > normalt ville dække over ændringer ved stel, gafler, affjedring,
 > dæmpning og måske hjul/fælge   
Måtte der være nogen der undrer sig over at dette er 3. forsøg på at 
 skrive dette indlæg, så skyldes det at der "møbleres rundt på 
 indholdet når jeg lægger beskeden op? (for den der kun ser denne 
 besked er det fordi jeg naturligvis har forsøgt at slette de to 
 foregående)
 Hmme så måtte det jo undersøges mere præcist - og det gav anledning
 til lidt eftertanke...
 (jeg "prøvesad" jo en K4 for at se om jeg kunne nå jorden uden
 problemer og set i relation til resultatet af undersøgelsen giver
 det anledning til "let" bekynring - jeg sad "skide godt" på K4'eren)
 Nå men tilbage til  resultatet:
 Der er tilsyneladende lavet om på følgende
 kilde sv1000.zyns
 og egne observationer
 Nummerpladeholder
 Bagenden er sænket
 Polstring af sædet => samme sædehøjde 810mm
 clip-on's
 Fodhviler placering
 Logoet på tanken   
Således skulle men sidde betydeligt bedre på en K4 end på en K3
 Man ser tydeligt  forskellen på følgende link
 http://www.sv1000.zyns.com/forums/attachment.php?attachmentid=14335
mon ikke den ged er barberet nu?
 --
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 15:04 |  
  |  
 
            J.C.Kløve wrote:
 > Der er tilsyneladende lavet om på følgende
 > Nummerpladeholder
 > Bagenden er sænket
 > Polstring af sædet => samme sædehøjde 810mm
 > clip-on's
 > Fodhviler placering
 > Logoet på tanken   
> Man ser tydeligt  forskellen på følgende link
 Tjah, men kun hvis man har et brugernavn og password der ;-(
 Sænkningen bagtil vha kortere fjederben eller anden udveksling i ophænget?
 > mon ikke den ged er barberet nu?
 Jo, bortset fra ovennævnte detaljer - vi hænger skægget op ved siden af 
 Lykketofts   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 15:45 |  
  |  
 
            Så var det lige at Richard Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 >
 >
 > Jo, bortset fra ovennævnte detaljer - vi hænger skægget op ved
 > siden af Lykketofts   
Jeg vil forsøge at "genåbne" min hjemmeside og smide billedet der ud
 så jeg vender tilbage   
--
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 16:40 |  
  |  
 
            Så var det lige at J.C.Kløve Skrev
 > Så var det lige at Richard Skrev
 >> J.C.Kløve wrote:
 >>
 >
 >>
 >> Jo, bortset fra ovennævnte detaljer - vi hænger skægget op ved
 >> siden af Lykketofts   
>
 > Jeg vil forsøge at "genåbne" min hjemmeside og smide billedet der 
 > ud
 > så jeg vender tilbage   
Så burde det virke
 http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
--
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Armand (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-01-05 18:23 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
                       J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 18:41 |  
  |  
 
            Så var det lige at Armand Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 >>>
 >> Så burde det virke
 >>  http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
>
 > Kan ikke åbne billedet!!
 Arrgh -
 (jeg har forsøgt at snippe det dirkte fra kilden, da jeg ikke kan 
 uploade det korrekt til min side)
 nå , jeg kan nu udmærket se det, så det er nok noget "cokie" snas, 
 jeg må se hvad jeg kan gøre, jeg er jo ikke ligefrem en html ørn...
 --
 Dun@nt XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 KiloSFau'S på vej ind   
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 18:56 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 >> > Så burde det virke
 >>  http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
> 
 > Kan ikke åbne billedet!!
 Billedet? - er det ikke to kulsorte modeller, der sammenlignes   
- kan kun se teksten "Hurtigt oprettet men mon ikke den kan blive 
 bedre", og det passer jo!
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                        J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 19:33 |  
  |  
 
            Så var det lige at Richard Skrev
 > Armand wrote:
 >
 >>>> Så burde det virke
 >>>  http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
>>
 >> Kan ikke åbne billedet!!
 >
 > Billedet? - er det ikke to kulsorte modeller, der sammenlignes   
>
 > - kan kun se teksten "Hurtigt oprettet men mon ikke den kan blive
 > bedre", og det passer jo!
 Slag
 "av"
 Slag
 "Av - av"
 Jeg kan skutte løse problemet   
jeg kan se det - givet fordi jeg har en medlems cookie liggende et 
 eller andet sted på min pc
 i andre... øvøv
 Jeg beskriver i stedet
 Selve den del af stellet der holder sædet/sæderne, er lagt ud i en 
 vinkel så bagenden af motorcyklen bliver lavere. Dermed ændres 
 udstødningsrørets føring/bøjninger, den "trekant" hvor på 
 forhvilerne er monteret er ændret - og fodhvilerne sidder noget 
 lavere. Sædet har samme højde, men dette skyldes en kraftigere 
 polstring, hvor imod passager sædet er betydeligt lavere (med 
 underlaget/jorden som reference.)
 Om der er foretaget ændringer af affjedringen, kan jeg ikke se, og 
 har jeg ikke hørt, så det tror jeg ikke er tilføldet.
 Finder ejg en løsning på billed problematikken giver jeg lyd - det 
 er et godt billede ad de to modeller er lagt over hinanden i en gif 
 animation   
sorry
 --
 Dun@nt XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr (2 dage endnu, ellers 30Kkr 
 ved forhandler)
 KiloSFau S (for silver) på vej ind   
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       J.C.Kløve (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  29-01-05 19:36 |  
  |  
 
            Så var det lige at Armand Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 >>>
 >> Så burde det virke
 >>  http://home19.inet.tele.dk/hjvk1310/index.htm
>
 > Kan ikke åbne billedet!!
 Nu jeg har dig Armand
 Vi er et par nordjyder der har meldt os til bronche kursus i Vejle 
 21.-22. maj.
 Hvis det ellers er muligt...
 Hvem i jeres klub skal jeg evt. lave en aftale med om overnatning i 
 jeres klubhus?
 Jeg sov jo glimrende sidst jeg var der   
--
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                        Armand (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-01-05 22:16 |  
  |  
 
            J.C.Kløve wrote:
 >  
 > Nu jeg har dig Armand
 > Vi er et par nordjyder der har meldt os til bronche kursus i Vejle 
 > 21.-22. maj.
 > Hvem i jeres klub skal jeg evt. lave en aftale med om overnatning i 
 > jeres klubhus?
 > Jeg sov jo glimrende sidst jeg var der   
Mon ikke at DMC arrangerer kollektiv overnatning ved MC-chaufførerne som 
 de plejer :-/
 -- 
 Armand.
 (der næsten med sikkerhed ikke vil være tilstede)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                         J.C.Kløve (30-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  30-01-05 00:41 |  
  |  
 
            Så var det lige at Armand Skrev
 > J.C.Kløve wrote:
 >>
 >> Nu jeg har dig Armand
 >> Vi er et par nordjyder der har meldt os til bronche kursus i 
 >> Vejle
 >> 21.-22. maj.
 >> Hvem i jeres klub skal jeg evt. lave en aftale med om overnatning 
 >> i
 >> jeres klubhus?
 >> Jeg sov jo glimrende sidst jeg var der   
>
 > Mon ikke at DMC arrangerer kollektiv overnatning ved
 > MC-chaufførerne som de plejer :-/
 Herligt herlitgt - glæder mig allerede   
--
 Dun@nt XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 KiloSFau's på vej ind
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Moller (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  27-01-05 19:26 |  
  |  
 
            Tony Lorentzen wrote:
 > Jacob Larsen wrote:
 > 
 >> Jeg har nemlig overvejet en smule at investere i een, men jeg er lidt 
 >> usikker endnu.   
> 
 > 
 > Betyder prisnedsættelsen at man ligeledes kan købe dem super billigt 
 > uden afgift? F.eks. til banejern?
    tvivler... det er kun hvis de ikke blir solgt inden Euro2 fristen 
 udløber, for så kan de ikke sælges med plader på ;) og så skal de være 
 SNOT billige
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 www.dfmc.dk/Lars_Molnit
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Benny Bøttiger (02-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny Bøttiger | 
  Dato :  02-02-05 14:12 |  
  |   
            Hej Jacob
 Jeg har hørt at der kommer 60 SV1000s og 40 SV1000n.
 
  
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |