| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Honda kardan fra 80erne Fra : Snusken | 
  Dato :  26-01-05 17:49 |  
  |   
            Hej alle.
 
 Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??
 
 mvh eric
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Christensen (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Christensen | 
  Dato :  26-01-05 18:07 |  
  |   
            Snusken wrote:
 > Hej alle.
 > 
 > Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
 > 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??
 > 
 > mvh eric
 > 
 Honda NTV revere (mener det er en 650'er)
 Sådan en tog jeg kørekort på i efteråret, den kørte ganske fint.
 
 -- 
 Mvh Anders Christensen
 Som så småt er på jagt efter cykel + garage i Århus C
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Hansen (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Hansen | 
  Dato :  26-01-05 18:39 |  
  |   
            Snusken wrote:
 > Hej alle.
 > 
 > Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
 > 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??
 
 Gyllepumperne, AKA CX500 / CX650..
 
 > mvh eric
 
 -- 
 Ole Hansen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BoA (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : BoA | 
  Dato :  27-01-05 00:00 |  
  |   
            Snusken wrote:
 > Hej alle.
 > 
 > Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
 > 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??
 > 
 > mvh eric
 > 
 Så er der også lige VF-erne, der også er solgt som "magna"
 
 Bedste hilsner fra
 BoA
 der var pokkers glad for sin vf 750
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  27-01-05 00:26 |  
  |  
 
            BoA wrote:
 > Så er der også lige VF-erne, der også er solgt som "magna"
 Åh ja, VFC'erne - 500, 700/750 og 1100cc - hed Magna i USA, VFS'erne 
 700/750 og 1100 hed Sabre   
Ud over dem og de nævnte CX og NTV havde Honda med kardan CBX650/700 og 
 750, NTV-forgængeren VT500/E og VT500C samt ikke mindst deres første 
 mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde 
 hydraulisk aktiverede ventiler.
 Jo, det var en anderledes spændende og varieret modelrække der i 
 midtfirserne   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Richard (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  27-01-05 00:48 |  
  |  
 
            Richard wrote:
 > Åh ja, VFC'erne - 500, 700/750 og 1100cc - hed Magna i USA, VFS'erne 
 > 700/750 og 1100 hed Sabre   
> Ud over dem og de nævnte CX og NTV havde Honda med kardan CBX650/700 og 
 > 750, NTV-forgængeren VT500/E og VT500C samt ikke mindst deres første 
 > mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde 
 > hydraulisk aktiverede ventiler.
 > Jo, det var en anderledes spændende og varieret modelrække der i 
 > midtfirserne   
Og dårlig havde jeg trykket Post før jeg kom i tanke om 
 hjemmemarkeds-chopperne NV400/750 der blev til VT500 hhv 700/750 - og vel 
 så småningom VT600 - ude i verden, storebroder VT1100 samt mini-wing'en 
 PC800 Pacific Coast, men så er vi også fremme ved tærsklen til 90erne...
 Men det blev modelrækken jo heller ikke smallere af   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            anders majland (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  27-01-05 13:59 |  
  |   
            > mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde 
 > hydraulisk aktiverede ventiler.
 
 Sådan en kunne jeg godt tænke mig - men den trods alt 20år gammel, så det er 
 der nok ikke meget fornuft i ....
 
 Der er en på ebay og en på mobile.de - begge med under 50kkm på tælleren 
 ..... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jens Jacob Bager Jen~ (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  27-01-05 18:43 |  
  |  
 
            >> mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde
 >> hydraulisk aktiverede ventiler.
 >
 > Sådan en kunne jeg godt tænke mig - men den trods alt 20år gammel, så
 > det er der nok ikke meget fornuft i ....
 Det var lige godt... Den har jeg aldrig set før! Meget speciel. Ikke særlig 
 køn i mine øjne.   
-- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Richard (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  27-01-05 20:00 |  
  |  
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >>>mellemstore on/off-roader XLV750R, der ligesom de nævnte CBX'er havde
 >>>hydraulisk aktiverede ventiler.
 >>
 >>Sådan en kunne jeg godt tænke mig - men den trods alt 20år gammel, så
 >>det er der nok ikke meget fornuft i ....
 > 
 > Det var lige godt... Den har jeg aldrig set før! Meget speciel. Ikke særlig 
 > køn i mine øjne.   
Hydraulisk aktiverede ventiler, kardantræk - kan det overhovedet blive 
 smukkere   
Var det den trefarvede med rød motor eller den sort-røde med sort motor, 
 du fandt billeder af, Bager?
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Jens Jacob Bager Jen~ (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  27-01-05 20:36 |  
  |  
 
            > Var det den trefarvede med rød motor eller den sort-røde med sort
 > motor,  du fandt billeder af, Bager?
 Jeg fandt den her:
 http://makeashorterlink.com/?X1132375A
-- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Richard (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  27-01-05 21:20 |  
  |  
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >>Var det den trefarvede med rød motor eller den sort-røde med sort
 >>motor,  du fandt billeder af, Bager?
 > 
 > Jeg fandt den her:
 >  http://makeashorterlink.com/?X1132375A
Åh nej, den er da helt speciel med sort motor - og rigtig nok grim.
 Nej se de originale farver her:
 < http://www.xlv750.de/xlv/XLV_D.HTM>
Tip: Følg linket midt på siden til Paris-Dacar-udgaven NXR750 og dyrk 
 den fede RS750 Flat tracker nederst. Nej, uden kardan, men alligevel. 
 Rimelig fed, ikke   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Jens Jacob Bager Jen~ (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  28-01-05 07:29 |  
  |  
 
            >>  http://makeashorterlink.com/?X1132375A
>
 > Åh nej, den er da helt speciel med sort motor - og rigtig nok grim.
 > Nej se de originale farver her:
 >
 > < http://www.xlv750.de/xlv/XLV_D.HTM>
>
 > Tip: Følg linket midt på siden til Paris-Dacar-udgaven NXR750 og dyrk
 > den fede RS750 Flat tracker nederst. Nej, uden kardan, men alligevel.
 > Rimelig fed, ikke   
Desværre. Jeg bryder mig ikke om den. De første Africa Twin synes jeg også 
 er mega grimme.
 http://makeashorterlink.com/?X6593485A
Det går bedre for for Honda med deres XR 400, XR 600 og XR 650 modeller. De 
 er mega fede.
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Richard (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  28-01-05 18:01 |  
  |  
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >>Tip: Følg linket midt på siden til Paris-Dacar-udgaven NXR750 og dyrk
 >>den fede RS750 Flat tracker nederst. Nej, uden kardan, men alligevel.
 >>Rimelig fed, ikke   
> 
 > Desværre. Jeg bryder mig ikke om den. De første Africa Twin synes jeg også 
 > er mega grimme.
 > Det går bedre for for Honda med deres XR 400, XR 600 og XR 650 modeller. De 
 > er mega fede.
 Ja ja da, men de skal alle have justeret både kæde og ventiler indimellem...
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  28-01-05 15:28 |  
  |   
            Richard wrote:
 >  
 > Hydraulisk aktiverede ventiler, 
 
 Hydraulisk justerede ventiler, må det nødvendigvis være!
 
 --
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Richard (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  28-01-05 17:59 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 >> Hydraulisk aktiverede ventiler, 
 > 
 > Hydraulisk justerede ventiler, må det nødvendigvis være!
 Nej, kært barn har mange navne, jeg bryder mig bare ikke om hydrauliske 
 ventiler. Men lige den undersættelse fra UK/US'sk køber jeg ikke gerne, 
 for der er jo ikke tale om "justering" af ventilerne IMHO.
 Så hellere "styring" og dermed hydraulisk styrede ventiler, hydraulisk 
 styret ventilspillerum som en undersættelse fra D - eller slet og ret 
 hydrauliske ventilløftere   
Ok?
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Snusken (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Snusken | 
  Dato :  28-01-05 06:15 |  
  |   
            Tak for svarene.
 Der dukkede et par for mig nye modeller op.
 
 mvh eric
 ---------------------
 
 Snusken skrev:
 > Hej alle.
 > 
 > Hvad findes der af Honda kardandrevne MCere fra
 > 80erne, udover Gold- og Silver vingerne ??
 > 
 > mvh eric
 > 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (28-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  28-01-05 18:36 |  
  |  
 
            Snusken wrote:
 > Tak for svarene.
 > Der dukkede et par for mig nye modeller op.
 Ja, og så bliver jeg vist upopulær blandt ejere af Honda's '87- 
 700/750cc Super Magna - efterfølgeren til den oprindelige 700/750cc V45 
 Magna - hvis jeg ikke nævner den som en selvstændig model   
Og for en god ordens skyld står den nævnte CBX700 og 750 for den kække 
 US/CAN-model Nighthawk S, ikke CBX750F der havde kædetræk - rasle, rasle   
Er der nogen af dem, du er på jagt efter?
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Snusken (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Snusken | 
  Dato :  29-01-05 08:18 |  
  |  
 
            Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
 "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
 og høj sædehøjde, altså udlagt til mere "opretsiddende"
 kørestilling..
 Jeg kan forstå, at V4 modeller før 87 helst skal undgås..
 mvh eric
 ---------------
 Richard skrev:
 > Snusken wrote:
 > 
 >> Tak for svarene.
 >> Der dukkede et par for mig nye modeller op.
 > 
 > 
 > Ja, og så bliver jeg vist upopulær blandt ejere af Honda's '87- 
 > 700/750cc Super Magna - efterfølgeren til den oprindelige 700/750cc V45 
 > Magna - hvis jeg ikke nævner den som en selvstændig model   
> 
 > Og for en god ordens skyld står den nævnte CBX700 og 750 for den kække 
 > US/CAN-model Nighthawk S, ikke CBX750F der havde kædetræk - rasle, rasle 
 >   
> 
 > Er der nogen af dem, du er på jagt efter?
 > 
 > -- 
 > Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 11:20 |  
  |  
 
            Snusken wrote:
 > Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
 > "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
 > og høj sædehøjde, altså udlagt til mere "opretsiddende"
 > kørestilling..
 Ja, en opret siddeposition har først og fremmest XLV750R, men såmænd 
 også min egen VF750S, PC800 samt formentlig CBX650 og et par af de andre 
 mere traditionelle modeller.
 > Jeg kan forstå, at V4 modeller før 87 helst skal undgås..
 Nej, generelt fra årgang '85 og frem var motorændringerne indført fra 
 fabrikken, men jo også ændret  på de eksisterende ude i marken pr. 
 garanti/kulance    Se evt. mit svar fra forleden i tråden "Køb af VF 
 750 F?"
 Du tænker sikkert på VFR750 fra '86-, der havde en helt nydesignet 
 V4-motor med legendarisk holdbarhed, ikke?
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-01-05 13:02 |  
  |   
            Snusken wrote:
 > Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
 > "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
 > og høj sædehøjde, altså udlagt til mere "opretsiddende"
 > kørestilling..
 
 "Ej CX"? Har du noget mod motoren eller er det blot udseendet?
 Motoren skulle da være pålidelig nok, og hved udseendet angår så 
 solgtes CX'eren jo også i "E"-designet, som ligger langt fra den 
 oprindelige "gris"!
 
 -- 
 Armand
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 13:36 |  
  |  
 
            Snusken wrote:
 > Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
 > "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
 Eftertanke: Går du uden om CX pga din højde hhv benlængde? - selv er jeg 
 183cm med relativt længere ben end normalt for højden og fandt selv 
 CX500E'en lidt for lille/kort/lavbenet, da jeg en gang prøvede en. I det 
 mindst ifht den NTV, jeg lige havde prøvet, og senere VFS'en.
 Fandt iøvrigt også CX'en irriterende kort gearet ved bykørsel, så man 
 hele tiden skulle skifte gear, men der er NTV'en også dens diametrale 
 modsætning med sit laaange 1' gear   
Giv os lidt mere info om din statur, dit behov og dine ønsker, så kunne 
 andre lettere byde ind med forslag.   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Snusken (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Snusken | 
  Dato :  29-01-05 19:21 |  
  |  
 
            Ikke Cx, mest pga udseendet og lyden. Jeg hentede en NTV
 i Tyskland sidste sommer ( som venter på lidt mere solhøjde),
 men med min alm. benlængde med højde på 185 cm, kunne
 et par ekstra cm på sædehøjden være fint.
 Så spørgsmålet går mere på og der findes ældre orig. Honda med
 kvaliteter svarende til NTV, men med højere sæde og
 mere "klassisk" styr (og "opretsiddende" kørestilling )
 mvh eric
 ---------------------------
 Snusken skrev:
 > Specielt interessant kunne være en orig. model med alm.
 > "gl. styr" (a la sidst i 70erne og først i 80erne (ej CX).)
 > og høj sædehøjde, altså udlagt til mere "opretsiddende"
 > kørestilling..
 > Jeg kan forstå, at V4 modeller før 87 helst skal undgås..
 > 
 > mvh eric
 > ---------------
 > Richard skrev:
 > 
 >> Snusken wrote:
 >>
 >>> Tak for svarene.
 >>> Der dukkede et par for mig nye modeller op.
 >>
 >>
 >>
 >> Ja, og så bliver jeg vist upopulær blandt ejere af Honda's '87- 
 >> 700/750cc Super Magna - efterfølgeren til den oprindelige 700/750cc 
 >> V45 Magna - hvis jeg ikke nævner den som en selvstændig model   
>>
 >> Og for en god ordens skyld står den nævnte CBX700 og 750 for den kække 
 >> US/CAN-model Nighthawk S, ikke CBX750F der havde kædetræk - rasle, 
 >> rasle   
>>
 >> Er der nogen af dem, du er på jagt efter?
 >>
 >> -- 
 >> Richard Pade, Sorgenfri, DK
 > 
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Richard (29-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-01-05 20:39 |  
  |  
 
            Snusken wrote:
 > Ikke Cx, mest pga udseendet og lyden. Jeg hentede en NTV
 > i Tyskland sidste sommer ( som venter på lidt mere solhøjde),
 > men med min alm. benlængde med højde på 185 cm, kunne
 > et par ekstra cm på sædehøjden være fint.
 Ok, den er ellers høj, men samtidig smal om livet, fx ifht min VFS750S, 
 der er bredere og har en mere opret siddeposition. Storebroder VF1100S 
 er højere over sædet, men også en del tungere. Selv har jeg fået lagt 2 
 cm mere skum i sædet for at komme lidt højere op, og har et par 
 tilbageflyttede fodhvilere liggende, ventende på en weekend med tre 
 lørdage   
Nu har du ikke sagt noget om stand og om du selv skal skrue. De to V4'er 
 er ikke for nybegyndere at skrue på; ventilindstilling er fx lige så 
 besværlig som den er vigtig at få udført ordentligt. Så msåke skulle du 
 holde dig til en af rækkefirerne med hydrauliske ventilløftere, der er 
 mere servicevenlige...
 > Så spørgsmålet går mere på og der findes ældre orig. Honda med
 > kvaliteter svarende til NTV, men med højere sæde og
 > mere "klassisk" styr (og "opretsiddende" kørestilling )
 ....prøv at kig på/efter den europæiske CBX650(E), der rent optisk ligner 
 VF750S i de første par årgange, eller amerikanermodellerne 650 Nighthawk 
 og 700/750 Nighthawk S -  http://www.hondanighthawks.net
Der er regelmæssigt Nighthawks til salg herhjemme, pt har MC Garagen i 
 Nordjylland en rigtig flot, men svinedyr 700cc'er til salg:
 http://www.mcgaragen.dk/mc/m029.htm
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |