| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Verdens nok ledeste Mc !!! Fra : Eg Egemarke | 
  Dato :  23-01-05 21:57 |  
  |  
 
            Følg linket:
 http://www.blocket.se/view/4161370.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
Hvorfor lige denne her ?!? spørger du... Joo der var engang en lille tyk 
 dreng der hed Eg der nok mente at han ku styre sådan een på asfalt, da man 
 jo havde kørt Honda 750 k2 (en enkelt gang, dengang) og selv havde en Xs 400 
 Seca såå den bette sag der var vel "no match" for en erfaren herre som 
 undertegnede. Det skal lige nævnes at dette skete i ´89. Så jeg entrerede 
 dyret og tøffede lidt frem og tilbage, alt i mens de andre "rødder" på fejø 
 hylede "FYR den AAAAFF" hvilket jeg så gjorde    der skete naturligtvis 
 INTET bare lidt sprutten, præcis som lunten på en nytårsraket jeg husker jeg 
 lige nåede at tænke den er sq da svag hvorefter  "Raketten" lettede ( jeg 
 havde aldrig kørt noget 2 takt over 50 Ccm før) og tykke her vrælede om kap 
 med husqvarna´en da "lortet" lettede i en vinkel på 45 grader og stak afsted 
 i en acceleration jeg ikke siden har oplevet med rygende hjulspin. da jeg så 
 billedet i annoncen løb det koldt ned af ryggen og jeg fik gåsehud i nakken. 
 Siden den dag i sommeren ´89 har jeg haft en sund respekt for det uprøvede 
 uanset effekt og kubik.
 Skægt som et billede kan få een til at ryste i bukserne..
 Har du osse een maskine der fremkalder minder så fortæl om det !!
 -- 
 --
 MvH Eg Egemarke
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           K (23-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : K | 
  Dato :  23-01-05 22:42 |  
  |   
            
"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > Har du osse een maskine der fremkalder minder så fortæl om det !!
 Min første oplevelse på en "effektfuld" MC :
 Jeg mindes at min kammerat og jeg ville købe en crosser sammen, den skulle
 være billig fordi vi havde kun vores automekaniker-lærlingeløn at gøre godt
 med, det var det herrens år 1980, jeg var 15 og min kammi 18 år, vi kørte
 fra Aalborg ned til Viborg omegn for at kigge på en "godt brugt" Bultaco
 370, den blev hugget igang og vi prøvekørte den begge og accepterede en
 handel trods en fejl på kobling, karburator og manglende forbremse.
  ....pris forhandlet ned fra 3500.- til 2500.-
 vi transporterede den hjem i min kammi's orange Cortina i bagagerummet, jeg
 fatter stadig ikke hvordan vi fik den mokket derind, men den hang ca. 3/4 ud
 af rumpen på bilen   
da vi fik den hjem blev der justeret karburator, monteret en ny
 koblingsstangforbindelse igennem blokken og sidst vulkanisering af
 bremsebakker ...pris = 0.-
 afsted med dyret på Ford i Alborg's Transit ladvogn ....ud at køre på min
 dengang levende bedstefars mark, der blev pløjet så meget med Taco'en at min
 kære gamle bedstefar ikke behøvede pløje den mark bagefter ....wauwww det
 var fedt, men jeg skulle også lige prøve et stræk på hans markvej ...og der
 fik jeg chokket, mig der kun havde kørt tunede knallerter før drejede
 gashåndtaget i bund og så blev der skiftet gear alt imens jeg bare hang fast
 .....nærmest flyvende bagefter Taco'en ....jeg mindes en kraftig hjerterytme
 alt imens jeg fik bæstet trukket ned fra 45 gr. stilling til en mere jordnær
 horisontal stilling ....hehe, FED FED oplevelse, som endte godt, med mere
 held end forstand !
 4 mdr. senere solgte vi dyret til en ung gut som kørte gaderæs på den (
 ulovligt ) vi fik 2800.- for den, hvilket var en udmærket handel !
 siden har der været masser af både 2 og 4 taggere i min besiddelse, men
 intet er at sammenligne med første gang man "flyver" ...som jeg gjorde på
 den blå Taco   
V.H K
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (23-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  23-01-05 22:56 |  
  |  
 
            Eg Egemarke wrote:
 <KLIP!>
 > 
 > Har du osse een maskine der fremkalder minder så fortæl om det !!
 > 
 > 
 > 
 *GRILL*
 Ja, 2-taktere er ikke for børn, når de når den størrelse. I Assen var 
 der en frisk fyr der kørte Supermono på en racer med en 2T-cross-motor 
 på. Han vandt ikke men havde det sjovt!
 Tilbage i sidate halvdel af 60'erne havde opsvinget bidt sig fast. Alle 
 skulle have bil!
 Vi boede 100m fra vestvolden. Der blev racet op og ned ad bakkerne, med 
 vekslende held på gamle knallerter. En motorcykel var der mere træk i.
 Vi var 12-14 år, så vi var uovervindelige!
 Ofte stod der gamle motorcykler i baghaverne og rustede, og en forsigtig 
 forespørgsel hos ejeren, medførte ofte at de kunne erhverves for 50 - 
 100 kr. Alt kunne bruges, og det holdt næppe længe. Et 'løbehjul' 
 (Vespa) kunne vel klare en week-end når skjoldet var savet af. Efterbrug 
 blev de liggende eller røg i Voldgraven. Ham der i sin tid smed en 
 Indian i voldgraven, må græde snot i dag!!!!!
 Det blev til mange motorcykler. DKW 125, DKW 250, Jawa 125, Triumph 
 Tiger Cub, NSU Consul og Ariel VB600.
 En Ariel VB600 var en enstamper med sideventiler, fra først i 50'erne. 
 Stiv bagrøv og det hele. Den havde vel omkring 18HK. Til gengæld trak 
 den som en damphammer, og lavede 'pletvis hjulspind' når man gav gas i 
 1. gear.
 En varm sommmerdag, efter en masse regn, skulle vi 'på udflugt' på den 
 anden side af volden. Det er dér hvor motorvejen løber idag, og 
 Ejbystenen ligger. Vi var nogle stykker der hoppede op på køretøjerne, 
 alt fra MZ ... til en Ariel VB600!
 Vi tøffede derover ad de små stier, og der sad een bagpå. Det har været 
 et stolt syn! 14 år, og med lemmer der lige var lange nok til at nå styr 
 og pedaler! ;oD Det var dengang at vide bukseben var på mode, så af og 
 til sugede de fast til den åbne kaburator!
 Maskineftersyn var der ikke tale om! Der skulle køres, ikke bremses, og 
 den slags ligegyldigheder! På et tidspunkt kørte vi oppe på toppen af 
 een af skanserne, og stien var ganske smal. Jeg syntes nok at farten 
 måtte sættes lidt ned, så jeg trådte ned på bagbremsen. Ned .... 
 laaaaaangt ned! Min fod greb fat i en gren, og det var jo ikke noget der 
 stoppede bæstet. Der måtte tages en rask beslutning! Bæstet blev revet 
 til højre og ned ad skrænten. Dem der kender Vestvolden ved, at der kan 
 være langt ned! Nede for enden, ventede en stor mudderpøl. VB'eren 
 hoppede glad ud i mudderet og sank i til navene. Da den ikke trillede så 
 langt i det mudder, måtte jeg jo fortsætte viddere frem, indtil minde 
 ædle dele fandt håndtaget til at spænde styrdæmperen! AAAAVVVSSS!
 Min modige med-passager væltede bagover og ned i mudderet!
 Efter at have fået vejret igen, var det tid at se til VB'eren. Den stod 
 fint! Vi måtte alle 5 hive i den, i forsøget på at få den ud af 
 mudderet. 'Nu giver den sig - løøøøft!' .... næææ, vi trak bare os selv 
 ned i mudderet til knæene!
 Det tog sin tid; men VB'eren kom da med hjem igen!
 En dag ... måske ... finder jeg en Ariel VB600, og køber den! ... 
 måske!!!  
-- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (23-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  23-01-05 23:00 |  
  |  
 
            Nåååh, ja! Lige et billede, for dem der ikke kan huske hvordan en Ariel 
 VB600 så ud!  :
 http://www.arielmotorcycles.com/55vb.jpg
-- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Jensen (23-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  23-01-05 23:08 |  
  |  
 
            > En dag ... måske ... finder jeg en Ariel VB600, og køber den! ...
 > måske!!!  
>
 Der er en på dba   
Kanon historie   
-- 
 mvh
 Thomas Jensen
 FZ6S Fazer ´04
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest   "
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (23-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  23-01-05 23:34 |  
  |  
 
            Thomas Jensen wrote:
 >>En dag ... måske ... finder jeg en Ariel VB600, og køber den! ...
 >>måske!!!  
>>
 > 
 > Der er en på dba   
> 
 > Kanon historie   
> 
 Ja, jeg har lige set efter!
 De er steget godt i pris!!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Steen Gruby (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  24-01-05 00:22 |  
  |  
 
            On Sun, 23 Jan 2005 22:56:07 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
 wrote:
 Hej Hekto.
 >
 >Tilbage i sidate halvdel af 60'erne havde opsvinget bidt sig fast. Alle 
 >skulle have bil!
 >Vi boede 100m fra vestvolden. Der blev racet op og ned ad bakkerne, med 
 >vekslende held på gamle knallerter. En motorcykel var der mere træk i.
 >Vi var 12-14 år, så vi var uovervindelige!
 >
 Du har lige skrevet en parallel til starten på min MC historie.
 Jeg boede nok lidt længere oppe ad Vestvolden end du (Islev), og vi
 havde så tillige de arealer hvor Motorvejen er i dag til rådighed for
 vor foretagsomhed..
 Oppe på højde med Kagsmosen var der en rundbane på hvilken der kunne
 køres med hanen i bund (hvis man da turde).
 Hvor vi dog slog os, fik fingrene i klemme, blev våde, frøs, var
 møgbeskidte, kort sagt - vi hyggede os - jo vildere des bedre.
 Vi fik stort set lov til at være i fred, lige bortset fra "Sjanten" og
 hans hund der dengang patruljerede Vestvolden - Pyt han fangede os
 aldrig, men det var tæt på.
 Det var jo militært område   
Jeg ved ikke om vore forældre vidste hvad vi foretog os - jeg har
 aldrig haft mod til at spørge.
 Noget lignende er utænkeligt i dag - desværre for moderne tiders
 "møgunger".
 Btw: min Ariel hed ikke VB600 men vist noget med VH500 og var
 topventilet   
-- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  24-01-05 10:44 |  
  |  
 
            In article <c4b8v09mmdhmn0270egne91t2i5osbhnef@4ax.com>, Steen Gruby 
 <oz9zi@(schnabelA)gruby.dk> says...
 <KLIP!>
 > Noget lignende er utænkeligt i dag - desværre for moderne tiders
 > "møgunger".
 > Btw: min Ariel hed ikke VB600 men vist noget med VH500 og var
 > topventilet   
> 
 > 
 Jeg boede i Rødovre, ganske tæt på Ejby-broen, og radiostationen.
 Inden motorvejen til Gladsaxe blev åbnet, var den god at køre race på!
 120Km/t på nedslidte og bulede dok, fra sidst i 50'erne!  =  
Nej, desværre er der gået en del opdragelse tabt, i den mere kliniske 
 opvækst børn og unge gennemlever idag. 
 Vi lavede 'underlige' ting, kørte på MC og lavede krudt og bomber; men 
 kom aldrig alvorligt til skade. Måske fordi der var en vis 
 opdragelse/erfaring der flød nedad fra dem der var nogle år ældre. Når 
 jeg tænker tilbage på noget af det vi lavede, ville det være tæt på at 
 komme på forsiden, hvis det havde været i dag!
 Jeg kan ikke mindes nogen alvorlige uheld, og heller ikke mindes at 
 nogen var ondskabsfulde imod hinanden.
 Der var 'os', 'dem' og 'de andre', og alle andre end 'os' var dumme; 
 men længere kom det ikke!
 Om forældrene vidste det? Jo, da!
 Dels var der en vis tillid til at man brugte den indvendige side af 
 hovedet, og dels skulle man ikke forvente blødsødenhed hvis man lavede 
 noget l...!
 Vi stank jo af olie, benzin og petroleum! Der var ikke altid råd til at 
 fylde tanken, for benzinen kostede 1,20- Kr./L!!! Så nogen gange blev 
 der toppet op med petroleum, som blev brugt flere steder til 
 opvarmning!
 Hoooost! Hoooost! De behøvede ikke skynde sig efter os, hvis de ville 
 have fat i os! Røgen og lugten viste tydeligt hvor vi var! Alle var dog 
 rimeligt tollerante.
 Megen god selv-opdragelse og fingerfærdighed er gået tabt, fordi der 
 ikke skrues knallert, laves modelfly, sejlgarnsbomber m. elektrisk 
 tænding, krudt af tændstikker, forladegeværer, elektrisk tog, brint til 
 balonner, enorme drager, falskærmshop fra 1. og 2. sal, armbrøste af 
 vognfjedre, Velo-motorer på cykler og legevogne o.s.v. o.s.v.!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jens B. Rasmussen (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen | 
  Dato :  24-01-05 19:03 |  
  |   
            
"Steen Gruby" <oz9zi@(schnabelA)gruby.dk> skrev i en meddelelse
 news:c4b8v09mmdhmn0270egne91t2i5osbhnef@4ax.com...
 > Du har lige skrevet en parallel til starten på min MC historie.
 > Jeg boede nok lidt længere oppe ad Vestvolden end du (Islev), og vi
 > havde så tillige de arealer hvor Motorvejen er i dag til rådighed for
 > vor foretagsomhed..
 >
 > Steen Gruby
 Ja det er utroligt hvor mange der er begyndt på mc fra Rødovre/Herlev/islev
 og de øvrige kommuner langs vestvolden med den historie. Selv begyndte vi på
 gamle knallerter men ellers er historien den samme for mig, det var tider
 der aldrig kommer igen - snøft.
 Især vores forsøg på at lave stunt a la hoppe hen over udgravninger grøfter
 osv. vækker minder om nogle pragtfulde blå mærker der kun blev overgået af
 de historier der ledsagede dem om mandagen i skolegården på Nyagerskole   
--
 Med venlig hilsen
 Jens Brauer Rasmussen
 Suzuki RF900
 www.kantanamc.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hekto (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  24-01-05 19:10 |  
  |  
 
            Jens B. Rasmussen wrote:
 > Især vores forsøg på at lave stunt a la hoppe hen over udgravninger grøfter
 > osv. vækker minder om nogle pragtfulde blå mærker der kun blev overgået af
 > de historier der ledsagede dem om mandagen i skolegården på Nyagerskole   
> 
 > --
 Hæ! Den gik jeg også på, fra den blev bygget og til 69!
 Havde Hjartbo til dansk, så vi fik da lært at stave, og sidde stille! 
 Ellers fik han jo et anfald af dimensioner!!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jens B. Rasmussen (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen | 
  Dato :  24-01-05 21:15 |  
  |   
            
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
 news:41f53a19$0$288$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Hæ! Den gik jeg også på, fra den blev bygget og til 69!
 > Havde Hjartbo til dansk, så vi fik da lært at stave, og sidde stille!
 > Ellers fik han jo et anfald af dimensioner!!!
 >
 > --
 > /Hekto
 For pokker det er lille verden ! havde ham selv i et par år til tysk og selv
 den dag i dag sidder kasserollebøjningen på rygraden så hvis man vækker mig
 om natten kan jeg givetvis rable den af mig i fuld ret stående stilling   
Selvom jeg nok først begyndte på Nyager da du var færdig med 3.G ....
 --
 Med venlig hilsen
 Jens Brauer Rasmussen
 Suzuki RF900
 www.kantanamc.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Hekto (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  24-01-05 22:13 |  
  |  
 
            Jens B. Rasmussen wrote:
 > 
 > 
 > For pokker det er lille verden ! havde ham selv i et par år til tysk og selv
 > den dag i dag sidder kasserollebøjningen på rygraden så hvis man vækker mig
 > om natten kan jeg givetvis rable den af mig i fuld ret stående stilling   
> 
 > Selvom jeg nok først begyndte på Nyager da du var færdig med 3.G ....
 Ja, det havde jeg helt glemt! Vi havde ham også i tysk! ... det snakker 
 jeg næsten flydende, bare ved at tænke på ham!
 Verden er ikke så stor!
 Af og til møder jeg en gammel skolekammerat der underviser på 
 musikkonservatoriet, og han har stadig kontakt til ham! Han var jo vild 
 med musik!
 Ak, ja! for fanden hvor vi havde det skægt den gang!!!! ;oD
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Steen Gruby (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  24-01-05 22:06 |  
  |  
 
            On Mon, 24 Jan 2005 19:03:06 +0100, "Jens B. Rasmussen"
 <rf900@FJERNESemail.dk> wrote:
 Hej Jens.
 >
 >Ja det er utroligt hvor mange der er begyndt på mc fra Rødovre/Herlev/islev
 >og de øvrige kommuner langs vestvolden med den historie. Selv begyndte vi på
 >gamle knallerter men ellers er historien den samme for mig, det var tider
 >der aldrig kommer igen - snøft.
 >
 Eller også mødtes vi i ungdomsklubben under Tinderhøj skole og byggede
 go-cart så sveden sprang.
 Motoren var en Villers 250 cc MC motor - det lagde virkelig fra land.
 Vi prøvekørte skidtet på Ginges parkeringsplads på Islevdalsvej om
 søndagen  
Jeg blev meget hurtigt grounded som testkører - Nogle mente vist det
 var for farligt   
Et spinn off af de aktiviteter blev at en af mine kumpaner senere var
 med til at grundlægge go-cart unionen - Noget gjorde vi dog rigtigt.
 >Især vores forsøg på at lave stunt a la hoppe hen over udgravninger grøfter
 >osv. vækker minder om nogle pragtfulde blå mærker der kun blev overgået af
 >de historier der ledsagede dem om mandagen i skolegården på Nyagerskole   
Ja, for ikke at tale om en blikbåd med en Lambretta scootermotor - Den
 sejlede fint på voldgravens mystiske vande.
 Jotak - der var fart på - Jo mere benzin desto bedre   
-- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Hekto (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  24-01-05 22:20 |  
  |  
 
            Steen Gruby wrote:
 > Eller også mødtes vi i ungdomsklubben under Tinderhøj skole og byggede
 > go-cart så sveden sprang.
 Hæ! Endnu een!
 Jeg gik nemlig også på Tindehøj! Det var i 1. og 2. klasse, indtil 
 Nyager var bygget! Du har nok gået i en af de lidt højere klasser!
 Det skulle vel ikke være dig der altid spændte ben for mig, så der gik 
 hul på knæet af mine pæne bukser? ... d.v.s. knickers, de ægte fra Dalle 
 Valle!? >  
Det var jo dengang man kom i skole, iført det stiveste puds, og stod i 
 række i skolegården, indtil man måtte gå ind!
 Husker godt nogle af lærerne. Snefstrup, og mener også at Mogens 
 Petersen og P.G. kom med ovre fra Tinderhøj!?
 Øøøøhhh ... er her nogen der har gået på Valhøj????   
-- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
 industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Steen Gruby (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  24-01-05 22:37 |  
  |  
 
            On Mon, 24 Jan 2005 22:19:36 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
 wrote:
 Hej Hekto.
 >
 >Hæ! Endnu een!
 >Jeg gik nemlig også på Tindehøj! Det var i 1. og 2. klasse, indtil 
 >Nyager var bygget! Du har nok gået i en af de lidt højere klasser!
 >
 Nej, Skolen var Islev - Det var kun ungdomsklubben der trak mod
 Tinderhøj.
 Det var dengang stedet hvor man kom, og hvor vores opfattelse af
 rock'n rool startede - Bl.a. Tommy Sebach var med i "husorkesteret".
 
 >Det skulle vel ikke være dig der altid spændte ben for mig, så der gik 
 >hul på knæet af mine pæne bukser? ... d.v.s. knickers, de ægte fra Dalle 
 >Valle!? >  
Det ku' jeg aldrig have fundet på   
>Det var jo dengang man kom i skole, iført det stiveste puds, og stod i 
 >række i skolegården, indtil man måtte gå ind!
 >
 Prøv noget lignende med moderne unger og du får kam til dit hår   
-- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (24-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  24-01-05 18:40 |  
  |  
 
            Eg Egemarke wrote:
 > Følg linket:
 > 
 >  http://www.blocket.se/view/4161370.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
> 
 > Hvorfor lige denne her ?!? spørger du... Joo der var engang en lille tyk 
 > dreng der hed Eg der nok mente at han ku styre sådan een på asfalt, da 
 > man jo havde kørt Honda 750 k2 (en enkelt gang, dengang) og selv havde 
 > en Xs 400 Seca såå den bette sag der var vel "no match" .........
 > jeg entrerede dyret og tøffede lidt frem og tilbage ... der 
 > skete naturligtvis INTET bare lidt sprutten, præcis som lunten på en 
 > nytårsraket jeg husker jeg lige nåede at tænke den er sq da svag 
 > hvorefter  "Raketten" lettede og tykke her vrælede om kap med husqvarna´en
  > da "lortet"  lettede i en vinkel på 45 grader og stak afsted i en
  > acceleration jeg ikke siden har oplevet med rygende hjulspin.
 > 
 > Har du osse een maskine der fremkalder minder så fortæl om det !!
 Ikke personligt; men en kammerat som jeg regner for mindst ligeværdig i 
 erfaring og evner på to hjul fik fat i en Honda CR500 til spotpris
 fordi den havde nogle tekniske mangler. Efter at have repareret den skulle
 den lige testes ud af indkørslen på den "kotelet-grund" han bor på - Og dér
 tog den helt og holdent magten fra ham akkurat som du beskriver fra Fejø 
 =  
Hændelsen tog ikke helt modet fra ham og den belv trukket med ud til 
 lidt markrace; men en måneds tid efter konstanterede jeg at den ikke 
 befandt sig i hans "samling" længere. Lidt skulende bekræftede han at 
 den var blevet solgt - "Den var for ond" var begrundelsen   
Forinden havde jeg faktisk en ide om at man kunne hælde en KX500 motor i 
   det CB450S stel jeg har stående; men belært af hans CR-erfaringer 
 faldt interessen derfor hurtigt   
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jes Vestervang (25-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  25-01-05 23:45 |  
  |  
 
            "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:
 > Har du osse een maskine der fremkalder minder så fortæl om det !!
 Første gang jeg prøvede en KX500, hvor jeg var vant til min 13 hestes
 TS125, var en oplevelse i samme stil. Den onde tingest vil huleme
 fremad   
-- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Hansen (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Hansen | 
  Dato :  26-01-05 09:34 |  
  |  
 
            Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
 > > Har du osse een maskine der fremkalder minder så fortæl om det !!
 > 
 > Første gang jeg prøvede en KX500, hvor jeg var vant til min 13 hestes
 > TS125, var en oplevelse i samme stil. Den onde tingest vil huleme
 > fremad   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           anders majland (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  26-01-05 10:49 |  
  |  
 
            > Første gang jeg prøvede en KX500, hvor jeg var vant til min 13 hestes
 > TS125, var en oplevelse i samme stil. Den onde tingest vil huleme
 > fremad   
Samme her - Jeg var vant til at køre på en 14hestes scooter, og lejede så i
 tyskland en honda xl1000 varadero (Havde booket en transalp, men den var 
 defekt) -
 og den skulle selvfølgelig også skydes af. Den har godtnok "kun" små 100hk,
 men den trækker nu meget godt    - Det er vanedannende, men danske afgifter
 gør at jeg nøjes med mindre ...
 /A
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           J.C.Kløve (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  26-01-05 00:29 |  
  |  
 
            Så var det lige at Eg Egemarke Skrev
 > Følg linket:
 >
 >  http://www.blocket.se/view/4161370.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
>
 [zip]
 > Har du osse een maskine der fremkalder minder så fortæl om det !!
 >
 En anekdote kan jeg vel også diske op med.
 Havde haft kortet i et års tid, og mente nok at jeg havde rimeligt 
 fat i det med MC'er.
 En glad sommeraften løb jeg ind i en kammy der lige havde været i D 
 for at hente en FZR1000, med henblik på videresalg.
 Jooo det kunne nok være interessant mente jeg, og så måtte den jo 
 prøves - forsigtigt naturligvis.
 Op på nakken af dyret, forsigtigt liste den ud på vejen (i Hobro 
 Industri N), og give lidt rulle . det gik jo udmærket, op i 2. og nu 
 lidt friskt tænkte jeg, - på med noget rulle - der er jo ikke meget 
 mere skrald i sådan en 1K maskine end i XJ'eren (vurderet på 
 baggrund af turen ud fra den plads vi holdt på) - stort brøl - og 
 kløve havde ligepludselig rigeligt at gøre med at klamre sig til 
 FZR'eren, en situation der ikke ændrede sig nævneværdigt før den 
 toppede moment kurven og jeg for ned gennem industrikvarteret i en 
 Hel%#¤s fart.
 puha - det var en oplevelse af de lidt større for ikke at sige en 
 overraskelse. Jeg var da helt forpustet og havde en puls der 
 rigeligt var tre cifret. Jeg havde ikke haft fantasi til at 
 forestille mig at der var så meget smæk for skillingen som der var, 
 og at det kunne hive sådan i armene som det gjorde.....
 Vel tilbage igen kom jeg til at skamrose FZR'eren - den "rykkede jo 
 for vildt"
 Dette lige foran XJ'eren, der øjeblikkeligt - og for første gang i 
 den tid jeg havde haft den - kvitterede ved at nægte at køre med 
 mig - aka ville ikke starte - og sådan var det bare, 3 måneder og 
 flere tusinde !! inden jeg havde den tilbage i fordums form.
 Min konklussion var at frk. XJ var blevet jaloux over at jeg 
 flirtede med andre MC'er - jo hun har sjæl og et følsomt sind når 
 det kommer der til   
--
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - til salg for 23Kkr
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Torben Scheel (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Scheel | 
  Dato :  26-01-05 10:32 |  
  |   
            I starten af min MC-karriere hed det MZ TS 150 og derefter en CB400 Super 
 Sport (havde vel ca. 18 HK). Det var en stor dag da en bekendt gav en tur på 
 sin Laverda 500 med clip-on's.
 
 Wow! Flot fordæk. Hvordan kigger man fremad på det her bæst?? Hvordan dælen 
 kan de skaldede 2 cylindre levere så kontant effekt? Øj hvor den styrer 
 hurtigt. Er den ikke lidt hård? Pheuh - tak for lån. Der er vist mere end 
 100ccm til forskel..
 
 -- 
 vh
 Torben
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           [6705] Jesper Sørens~ (26-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ | 
  Dato :  26-01-05 13:40 |  
  |   
            "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:41f40f89$0$48317$14726298@news.sunsite.dk...
 > Har du osse een maskine der fremkalder minder så fortæl om det !!
 
 Første gang jeg rigtigt kørte MC, da var jeg 17 år og det var på min brors 
 fine RD 350 LC .. det var "jo bare en stor knallert" og jeg kørte jo 
 Kreidler Super Electronic til hverdag så vægter var der ikke meget forskel 
 på .. op på dyret og gi' den så noget rulle .. med det resultat at jeg kørte 
 100 km/t lige da jeg skiftede til 3. gear (det vidste min bror godt) og jeg 
 blev noget forbavset over hvad den kunne præstere .. Jeg måtte eddermanemæ 
 holde godt fast, men jeg fik den sikker ned i fart og "Nøj, den er fed" og 
 "Jøsses den er hurtig" .. da min bror solgte den (med smadret motor) knap 3 
 år senere købte jeg den og renoverede den, udelukkende baseret på den 
 oplevelse . Kørte godt 11.000km på den før jeg faldt for en CB 400 N .. det 
 har jeg siden fortrudt, selv om jeg er rigtig glad for Honda'en og kører 
 mange flere km på den .. Den mangler det "kick" som der er på en RD'er når 
 omrejningsnålen når 5500rpm .. Jeg plejer at sige at RD'en havde 12 gear ..
 
 /J
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |