| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kawasaki ZX600E 1993 drypper olie, hjælp Fra : Kong | 
  Dato :  21-01-05 19:09 |  
  |   
            Har så godt som ingen MC erfaring, men bemærkede i dag da jeg havde
 kørt cyklen en længere distance for første gang at den lækkede olie
 efter ca 100 kms kørsel, ikke vild kørsel overhovedet, ganske
 almindelig kørsel. Olien drypper ned fra hvor støttebenet sidder, men
 andet kan jeg ikke umiddelbart se. Er der nogen der har en nem test
 eller noget for at lokalisere problemet?
 
 Syntes mit spg lyder noget vagt, men skyder i tåge. Håber der er nogen
 der ved hvad man hurtigt kan kigge efter.
 
 Mvh
 Kong
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jacob Bager Jen~ (21-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  21-01-05 21:47 |  
  |   
            >Olien drypper ned fra hvor støttebenet sidder
 
 Hej King -
 
 Der bliver smidt en del fedt/olie af kæden ved det forreste kædehjul. Kan 
 det ikke være det der er blevet mere flydende fordi motoren er blevet 
 gennemvarm. Min XJ'er dryppede altid nogle dråber derfra når jeg havde kørt 
 over 100km motorvej. Du har måske enda lige smurt kæde?
 
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC) 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kong (25-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kong | 
  Dato :  25-01-05 12:21 |  
  |   
            Hej igen, undskylder det sene svar men cyklen står hos mine svigerforældre
 nu.
 
 Olien kommer desværre ikke fra kædehjullet men derimod fra endnu et mystisk
 sted. Central støttebenet er pillet af og det ser ud som om det kommer
 deroppe fra et sted. Har endnu ikke fået taget kåben af for at få bedre
 plads til at undersøge, men vil prøve det når jeg får cyklen at se igen
 enten denne eller næste weekend.
 
 Mvh
 King Kong
 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
 message news:35d82rF4kd36qU1@individual.net...
 > >Olien drypper ned fra hvor støttebenet sidder
 >
 > Hej King -
 >
 > Der bliver smidt en del fedt/olie af kæden ved det forreste kædehjul. Kan
 > det ikke være det der er blevet mere flydende fordi motoren er blevet
 > gennemvarm. Min XJ'er dryppede altid nogle dråber derfra når jeg havde
 kørt
 > over 100km motorvej. Du har måske enda lige smurt kæde?
 >
 > --
 > Mojn
 > Jens Bager Jensen
 > Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 > Polyteknisk MC Forening (PMC)
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (25-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  25-01-05 16:45 |  
  |   
            Kong wrote:
 > Hej igen, undskylder det sene svar men cyklen står hos mine svigerforældre
 > nu.
 > Olien kommer desværre ikke fra kædehjullet men derimod fra endnu et mystisk
 > sted. Central støttebenet er pillet af og det ser ud som om det kommer
 > deroppe fra et sted. Har endnu ikke fået taget kåben af for at få bedre
 > plads til at undersøge, men vil prøve det når jeg får cyklen at se igen
 > enten denne eller næste weekend.
 
 Hvis ikke det kommer fra inde bag kædehjuls-dækslet, så er der den 
 mulighed at det er fra luftfilterkassen der netop har en 
 bund-afløbsslange til olie og vand der er kondenseret indvendig!
 Er det ikke relativt let at komme til luftfilteret under tanken?
 I givet fald, så fjern selve filteret og kig ned i bunden for at se om 
 der ikke skulle være hul - På ydersiden af et givent hul vil der være en 
 sturt med påmonteret slange, som sikkert er den der har dryppet olie bag 
 motoren!
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rene_Kawa4ever (25-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene_Kawa4ever | 
  Dato :  25-01-05 12:26 |  
  |   
            Har selv haft modellen og problemet. Fejlen behøves selvfølgelig ikke være
 den samme. Hvis der har været kørt lidt råddent (baghjul brænnere mm.) på
 den eller kæden har været strammet for hårdt op kan lejen, som sidder lige
 indenfor det forreste kædehul, trækkes ind i motorblokken. Dette gør at
 akslen som kædehjulet sidder på kan rokke sig (i mit tilfælde ca 0.5 mm)
 og derved slutter simmerringen ikke tæt! Jeg håber ikke du er ligeså
 uheldig som mig, men prøv lige at tjekke det!
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rene_Kawa4ever (25-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene_Kawa4ever | 
  Dato :  25-01-05 12:26 |  
  |   
            Har selv haft modellen og problemet. Fejlen behøves selvfølgelig ikke være
 den samme. Hvis der har været kørt lidt råddent (baghjul brænnere mm.) på
 den eller kæden har været strammet for hårdt op kan lejen, som sidder lige
 indenfor det forreste kædehul, trækkes ind i motorblokken. Dette gør at
 akslen som kædehjulet sidder på kan rokke sig (i mit tilfælde ca 0.5 mm)
 og derved slutter simmerringen ikke tæt! Jeg håber ikke du er ligeså
 uheldig som mig, men prøv lige at tjekke det!
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kong (27-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kong | 
  Dato :  27-01-05 14:06 |  
  |   
            Takker igen for alle svarene, vil prøve at pille tanken og kåbe af næste
 gang jeg får den at se. Haynes bogen vurderer det kun til 2 håndtag, så hvor
 svært kan det være :). Vel ikke meget anderledes end min Puch Maxi da jeg
 var 14....
 
 
 "Rene_Kawa4ever" <rha@jamo.com> wrote in message
 news:864b574758001252b863140875cdbde6@localhost.talkaboutmotorcycles.com...
 > Har selv haft modellen og problemet. Fejlen behøves selvfølgelig ikke være
 > den samme. Hvis der har været kørt lidt råddent (baghjul brænnere mm.) på
 > den eller kæden har været strammet for hårdt op kan lejen, som sidder lige
 > indenfor det forreste kædehul, trækkes ind i motorblokken. Dette gør at
 > akslen som kædehjulet sidder på kan rokke sig (i mit tilfælde ca 0.5 mm)
 > og derved slutter simmerringen ikke tæt! Jeg håber ikke du er ligeså
 > uheldig som mig, men prøv lige at tjekke det!
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |