Juel wrote:
>>
> 
> Jeps En ny simmerring burde da kunne gøre tricket 
> Den ene gang jeg har skiftet en sådan, har jeg fået hevet den ud med en
> kniv, altså lirket den ud.. ved ikke om der er en mere proff metode, det er
> der sikkert.. 
Utvivlsomt Morten!
Til Kresten:
Har du set olielækken med egen øjen, eller er det svineri omkring 
forreste kædehjul der får dig til at konkludere at den lækker?
Det er sjældent set at lige dén pakdåse bliver utæt, og når det sker er 
det ofte i forbindelse med et udgangsleje der er færdigt 
(wheelie-belastning?) og det skønner jeg umiddelbart ikke GN'eren til at 
matche. Det er langt mere sandsynligt at lortet inde bag forreste 
kædehjuls-dæksel er kædefedt/olie der lettest bliver slynget af ved det 
mindste tandhjul, og i givet fald kan du ved at ændre din 
kædesmørings-procedure gøre meget ved "problemet":
- Smør hellere mindre, men oftere!
- Smør ikke lige før du skal køre, men derimod bedre lige efter at du 
har kørt (ved hjemkomst om aftenen), hvor kæden dels er lun og således 
bedre vil afdampe kædesprayens opløsningsmidler og dels har hele natten 
til indtrængen/afdampen!
Èr det pakdåsen, er det ikke givet at den kan skiftes udefra - Hvis ikke 
at der ligefrem er en kant på motorblokken som den ikke kan komme ud 
for, kan selve pakdåsen have en kant der enten spærrer inderst eller 
ligefrem sidder i en rille i selve pasningen :-/
At fremskaffe sig en pakdåse er den enkleste metode at forvisse sig om 
konstruktionen - hvis ikke at forhandleren ligefrem kan se det på sin 
reservedels-fiche!
I første fald kan man (á: vold!!) fjerne den spærrende kant mekanisk og 
skifte pakdåsen udefra; men står så med problemet med at konstruere en 
spærring der forhindrer pakdåsen i fremover at blive skudt ud 
Ellers er der kun den lange vej - Og lige dén pakning ligger så fjernt 
inde i motoren som man næsten kan komme 
I så fald er det et spørgsmål om ikke at lidt kosmetisk svineri er til 
at leve med :-/
-- 
Armand.