| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Projektets første: "ARGH PIS !!" Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 17:15 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  15-01-05 18:26 |  
  |  
 
            Juel wrote:
 > Nårh ja hvad skulle man dog bruge sin lørdag til.. tjoo hvorfor ikke splitte
 > den nyindkøbte GSX400E ad så det streetfighter projekt kan komme igang..
 > Det hele gik let, ud over ........ at bremsepadal akslen
 > var rustet fast, men 1 dåse propan en kæmpe muggert og noget fedt og ikke
 > mindst 40minutter så var den fri   
Propan og mukkert - Morten, du kan ikke overraske mig længere!
 > 
 > Jeg var noget overrasket da jeg tog ventildækslet af for at få motoren ud,
 > prøv lige at se hvor rent det er !!:
 Gode gamle Newton har for lææænge siden sørget for at slam ikke 
 bundfælder sig opad!    
 >  http://starchild.dk/gsx400/ventildaeksel.jpg
Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke 
 overraske mig længere!!
 > Og kanstakslerne var også rene som en babynumse.. dog en lille smule slid på
 > den ene aksel.. sjovt nok kun på den ene...
 >  http://starchild.dk/gsx400/Knastaksler.jpg
Har set en GSX'er hvor olie-rillen i vippearmens trædeflade havde 
 medført at nedslidningen af knasten kunne erkendes ved at måle højden på 
 den kant der stod tilbage hvor vippearmen ikke trådte   
Knastens overflade så alligevel glat og fin ud => stadig hærdelag 
 tilbage, hvilket står i stærk kontrast til min GPZ900 hvis knaster havde 
 gennemslidt hærdelaget selvom de stadig overholdt 
 indbygningstolerencerne og derfor ikke blot tilnærmelsesvis havde nærmet 
 sig slid-tolerencen :-|
 > 
 > Nå men til sidst var der kun stellet tilbage, så kiggede det efter i
 > sømmene, og så kom projektets første "ARGH PIS!!":
 >  http://starchild.dk/gsx400/rust1.jpg
>  http://starchild.dk/gsx400/rust2.jpg
> Kan i finde fejlen !!.. 
 Hvis man kigger grundigt efter indenfor i hullet kan man lige ane at der 
 står Paderborn endnu!    
Bøttejern!
 > nå men må man svejse et nyt stykke rør i ?? eller er
 > det helt forbudt ? 
 You got it!
 > .....eller skal man bare skære det dårlige væk og så lappe det
 > med tykt pladejern ? 
 Ingen kommentarer - Jeg skal ikke lægge navn til fikumdik fra din hånd :-|
 > hvad gør man i denne situation ? 
 Var den afgiftsfri? Ifald er det billigst at købe sig et stel med 
 papirer syd for grænsen!
 > Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
 Er det ikke?
 Prøv at skære begge underløbne rør over lige der og kør en tur rundt om 
 nærmeste gadehjørne =  
> Resten af stellet skal sandblæses, og lakeres.. 
 Få lige dét gjort inden du begynder at lappe nogetsteds - Der dukker med 
 stor sandsynlighed andre skader op :-/
 > .......måske galvaniseres.
 Glem det!
 Dels er det for sent nu, og dels kræver varmgalvanisering (som er den 
 behandling der rykker) ar rør gennembores i vid omfang for at indelukket 
 luft kan slippe ud, således at den flydende Zink kan komme indenfor så 
 rørene også kan blive behandlet indenfor. Derudover er der stor mulighed 
 for dampeksplosioner med flækkede rør tilfølge hvis ikke at luft kan 
 slippe ud af rørene   
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 18:36 |  
  |  
 
            > Propan og mukkert - Morten, du kan ikke overraske mig længere!
 Tak tak   
> Har set en GSX'er hvor olie-rillen i vippearmens trædeflade havde
 > medført at nedslidningen af knasten kunne erkendes ved at måle højden på
 > den kant der stod tilbage hvor vippearmen ikke trådte   
> Knastens overflade så alligevel glat og fin ud => stadig hærdelag
 > tilbage, hvilket står i stærk kontrast til min GPZ900 hvis knaster havde
 > gennemslidt hærdelaget selvom de stadig overholdt
 > indbygningstolerencerne og derfor ikke blot tilnærmelsesvis havde nærmet
 > sig slid-tolerencen :-|
 Øj !
 > > Kan i finde fejlen !!..
 >
 > Hvis man kigger grundigt efter indenfor i hullet kan man lige ane at der
 > står Paderborn endnu!    
>
 > Bøttejern!
 Hehe    øv troede ikke at i kunne se det når billede var sat ned til
 1024x768 :o/   )
 > > nå men må man svejse et nyt stykke rør i ?? eller er
 > > det helt forbudt ?
 >
 > You got it!
 Dvs at ifølge loven så må man slet ikke bruge det stel mere ?! man må da
 godt fuldsvejse fjedertårne og vanger i en bil.. Må man ikke det samme med
 en mc ?
 > > .....eller skal man bare skære det dårlige væk og så lappe det
 > > med tykt pladejern ?
 >
 > Ingen kommentarer - Jeg skal ikke lægge navn til fikumdik fra din hånd :-|
 Jeg laver det ikke selv skal ha en til det, mine svejse egenskaber egner sig
 kun til svejsning på en spade eller en rive   )
 Har du ikke en ide ?
 > > hvad gør man i denne situation ?
 >
 > Var den afgiftsfri? Ifald er det billigst at købe sig et stel med
 > papirer syd for grænsen!
 nej der er sq afgift på stellet ! jeg smider det sq ikke ud..
 > > Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
 >
 > Er det ikke?
 > Prøv at skære begge underløbne rør over lige der og kør en tur rundt om
 > nærmeste gadehjørne =  
hehe, jaja, men jeg tænker hvis det nu bliver svejset op, havde været mere
 bekymret hvis det var et af de øveste rør.. !
 > > .......måske galvaniseres.
 >
 > Glem det!
 Huh efter en sandblæsning kan det vel el-galvaniseres kan det ikke ?
 Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  15-01-05 21:35 |  
  |   
            Juel wrote:
 >>
 > 
 >>>.......måske galvaniseres.
 >>
 >>Glem det!..................
 > 
 > 
 > Huh efter en sandblæsning kan det vel el-galvaniseres kan det ikke ?
 
 Til hvad nytte?
 Skal du køre vinteren igennem på den de næste 20 år??
 
 Skál det være grundigt, så er en pulver-coating med nylon det der skal til!
 
 -- 
 Armand
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 21:49 |  
  |  
 
            > > Huh efter en sandblæsning kan det vel el-galvaniseres kan det ikke ?
 >
 > Til hvad nytte?
 rent lir   
> Skal du køre vinteren igennem på den de næste 20 år??
 Nej ikke en eneste gang...
 > Skál det være grundigt, så er en pulver-coating med nylon det der skal
 til!
 Det var også lidt min plan, at få det pulverlakeret, gidder ikke selv male
 stel, det er det for kringlet til   
Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jacob Bager Jen~ (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  16-01-05 21:57 |  
  |  
 
            >>  http://starchild.dk/gsx400/ventildaeksel.jpg
>
 > Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
 > overraske mig længere!!
 Den kommentar fik mig til at puste kassen mit 1/4" topnøglesæt ligger i helt 
 ren i dag   
-- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-01-05 22:43 |  
  |  
 
            > > Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
 > > overraske mig længere!!
 >
 > Den kommentar fik mig til at puste kassen mit 1/4" topnøglesæt ligger i
 helt
 > ren i dag   
Hehe har brugt min ude på en gård, derfor er det fuld af skidt, skal vist
 lige ha vendt bunden ud på den en dag   
Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  16-01-05 23:15 |  
  |  
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >>> http://starchild.dk/gsx400/ventildaeksel.jpg
>>
 >>Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
 >>overraske mig længere!!
 > 
 > 
 > Den kommentar fik mig til at puste kassen mit 1/4" topnøglesæt ligger i helt 
 > ren i dag   
> 
 Nå, det var derfor arbejdstøjet var så beskidt!!??? Jeg troede du havde 
 hjulpet Moller med at rense udstødning på rat-MZ'en??? ;oP
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Moller (17-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  17-01-05 11:39 |  
  |  
 
            Hekto wrote:
 > Nå, det var derfor arbejdstøjet var så beskidt!!??? Jeg troede du havde 
 > hjulpet Moller med at rense udstødning på rat-MZ'en??? ;oP
    Rense udstødning ??? hov hov, rigtige 2-taketere kan selv brænde deres 
 udstødning rene ;) ikke uden grund at stinger røret er dimensioneret 
 fuldstændigt underligt i den potte jeg køre med ;) for satan den blir 
 varm...
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 www.dfmc.dk/Lars_Molnit
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Hekto (17-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  17-01-05 23:10 |  
  |  
 
            Moller wrote:
 >     Rense udstødning ??? hov hov, rigtige 2-taketere kan selv brænde 
 > deres udstødning rene ;) ikke uden grund at stinger røret er 
 > dimensioneret fuldstændigt underligt i den potte jeg køre med ;) for 
 > satan den blir varm...
 > 
 Jo smallere, jo højere forbrændingstemperatur, jo mere effekt.
 Men det kan selvfølgelig ikke blive uendeligt tyndt. Jeg har selv 
 eksperiemnteret med at ændre en potte:
 http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm
Det var billig tuning!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Moller (18-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  18-01-05 11:03 |  
  |  
 
            Hekto wrote:
 > Jo smallere, jo højere forbrændingstemperatur, jo mere effekt.
    Til en hvis grænse, for så stiger temperaturen stadig, men effekten 
 daler kraftigt ;)
 > Men det kan selvfølgelig ikke blive uendeligt tyndt. Jeg har selv 
 > eksperiemnteret med at ændre en potte:
    Yepsen, læste din side for lang tid siden ;)
 >  http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm
> 
 > Det var billig tuning!
    Ja, det kommer bag på en hver gang over hvor lidt der skal til for at 
 hive mere ud af en 2-Takter, og det kommer endnu mere bag på nogen over 
 hvor let det er at fjerne den merydelse igen ;) ingen nævnt, ingen ramt :)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 www.dfmc.dk/Lars_Molnit
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Arne Lorenzen (18-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Arne Lorenzen | 
  Dato :  18-01-05 17:29 |  
  |  
 
            "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
 news:3502plF4hsv82U1@individual.net: 
 >>>  http://starchild.dk/gsx400/ventildaeksel.jpg
>>
 >> Et topnøglesæt fyldt med savsmuld og lort! - Morten, du kán ikke
 >> overraske mig længere!!
 > 
 > Den kommentar fik mig til at puste kassen mit 1/4" topnøglesæt ligger i
 > helt ren i dag   
> 
 Hæ!
 Jeg sendte også mit en tanke   
-- 
 Mxtfzsh -  http://dfmc.dk/arne_lorenzen
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 18:45 |  
  |   
            
Juel skrev i meddelelsen <41e94175$0$48318$14726298@news.sunsite.dk>...
 >Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
 Det kan ikke være mere kritisk, det er svært at lave et buet rør af de
 rigtige dimensioner, og der er alligevel ikke noget at svejse det i. Det er
 svært nok i et friskt stel.
 >Resten af stellet skal sandblæses, og lakeres.. måske galvaniseres, skal
 >lige se priser på den handling..
 Det stel er så dødt som et stel kan være      Som Armand siger, sandblæs,
 og find ud af at der intet bliver tilbage af de underløbne rør, de har
 nemlig været fyldt med vand.
 mvh
 Orla
 >Mvh
 >Morten
 >GSX400E i dele..
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 18:58 |  
  |  
 
            > >Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
 >
 > Det kan ikke være mere kritisk, det er svært at lave et buet rør af de
 > rigtige dimensioner, og der er alligevel ikke noget at svejse det i. Det
 er
 > svært nok i et friskt stel.
 Dvs det er umuligt ? der er ikke meget optimisme i dig ! :o/
 > >Resten af stellet skal sandblæses, og lakeres.. måske galvaniseres, skal
 > >lige se priser på den handling..
 >
 > Det stel er så dødt som et stel kan være      Som Armand siger, sandblæs,
 > og find ud af at der intet bliver tilbage af de underløbne rør, de har
 > nemlig været fyldt med vand.
 Kan det ikke reddes på en eller anden måde ? finde et tysker stel og så
 skære det nederste ud og reppe med ?
 Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Niels Pein (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Pein | 
  Dato :  15-01-05 19:34 |  
  |  
 
            "Juel" skrev ...
 > Kan det ikke reddes på en eller anden måde ? finde et tysker stel og så
 > skære det nederste ud og reppe med ?
 >
 Jo da. I eet helt stykke, udskifter du bare alt andet end den lille stump 
 hvor stelnummeret er. Nemt!
  
Jeg vil mene det er et kristisk sted, også rent belastningsmæssigt. Jeg vil 
 tro der er trækbelastning det sted. Hurtig kurvekørsel, hop, wheelies og 
 andet der trykker fjedrene i bund må frarådes.
 -- 
 Mvh.
 Niels Pein
 TransAlp (stadigvæk) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 19:53 |  
  |  
 
            > > Kan det ikke reddes på en eller anden måde ? finde et tysker stel og så
 > > skære det nederste ud og reppe med ?
 > >
 > Jo da. I eet helt stykke, udskifter du bare alt andet end den lille stump
 > hvor stelnummeret er. Nemt!
 >   
hehe det må man ihvertfald ikke   )
 > Jeg vil mene det er et kristisk sted, også rent belastningsmæssigt. Jeg
 vil
 > tro der er trækbelastning det sted. Hurtig kurvekørsel, hop, wheelies og
 > andet der trykker fjedrene i bund må frarådes.
 Hvis man kigger på stellet, så sidder der motor fæstninger på hver side af
 hullet, dvs motoren er jo på et eller andet plan også en bærende del i den
 sammenhæng, har jeg ikke ret ?
 Jeg tror jeg vil få det lavet ved at skære det syge væk, og så få svejset et
 rør ind i det andet, og så igen en rør udenom, og slibe ud.. det må være
 mest holdbart.. sådan lidt rør-i-rør effekt..
 Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Niels Pein (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Pein | 
  Dato :  16-01-05 00:32 |  
  |  
 
            Juel skrev ...
 >
 > Hvis man kigger på stellet, så sidder der motor fæstninger på hver side af
 > hullet, dvs motoren er jo på et eller andet plan også en bærende del i den
 > sammenhæng, har jeg ikke ret ?
 >
 Aha. Jo, så er det nok ikke så galt. Men jeg er altså ikke MC mekaniker.   
Held og lykke med projektet. Du finder nok ud af noget.
 -- 
 Mvh.
 Niels 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            KubikH (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : KubikH | 
  Dato :  15-01-05 19:56 |  
  |   
            
"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse
 news:41e9598d$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
 > > >Det er jo ikke et meget kritisk sted heldigvis..
 > >
 >
 Hej Morten
 Nu siger jeg alt det de andre ikke tør   )
 Der er flere muligheder:
 Få skidtet sandblæst, og se hvor dårligt det egentligt er.
 Tror jeg har en ultralydsmåler, så kan du checke tykkelsen.
 Det sværeste er nok at finde noget rør i samme dimension, men det kan vel
 købes.
 Så er det bare at svejse løs
 Så kan man jo lige checke at det nu også er lige, ellers er der en god
 mulighed her for at rette det.
 Alle dem der bræger op om det farlige i den operation, skulle tænke på at
 deres eget stel fra nyt af er svejst sammen af en robot.
 Så hiver man et ud engang imellem og kigger lidt på det
 En korrekt manuel udført svejsning er meget bedre.
 Næste mulighed er at tage rørene fra en tysker, men de er måske ikke meget
 bedre   
Tredie mulighed er jo at holde "dåb" over et tyskerstel.
 Der er mange ting der ikke er helt lovlige, men så igen er der heller ikke
 altid fornuft i lovgivningen.
 I denne slags sager, bruger jeg loven som en slags "rettesnor"   
For øvrigt kan man godt få godkendt et repareret stel, men der er så meget
 bøv, papir og udgifter ved det, at det er stort set uoverkommeligt.
 Mvh
 Niels
 Niels
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 21:11 |  
  |  
 
            > Hej Morten
 > Nu siger jeg alt det de andre ikke tør   )
 Super   
> Der er flere muligheder:
 > Få skidtet sandblæst, og se hvor dårligt det egentligt er.
 > Tror jeg har en ultralydsmåler, så kan du checke tykkelsen.
 >
 > Det sværeste er nok at finde noget rør i samme dimension, men det kan vel
 > købes.
 > Så er det bare at svejse løs
 > Så kan man jo lige checke at det nu også er lige, ellers er der en god
 > mulighed her for at rette det.
 Jeg tror at det er den løsning jeg vælger, så skal jeg på rør jagt ude på
 losseren   
> Næste mulighed er at tage rørene fra en tysker, men de er måske ikke meget
 > bedre   
>
 > Tredie mulighed er jo at holde "dåb" over et tyskerstel.
 Hehe 2 og 3 er jeg ikke meget for.. 3'eren giver et smæk over nallerne hvis
 det bliver opdaget.. :o/
 > Der er mange ting der ikke er helt lovlige, men så igen er der heller ikke
 > altid fornuft i lovgivningen.
 > I denne slags sager, bruger jeg loven som en slags "rettesnor"   
>
 > For øvrigt kan man godt få godkendt et repareret stel, men der er så meget
 > bøv, papir og udgifter ved det, at det er stort set uoverkommeligt.
 Hmm ok, tjaa tror det bliver løsning nr. 1 en af mine kammier er rigtig god
 med en svejser i hånden, så han får nok æren   
Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  15-01-05 20:07 |  
  |  
 
            Juel wrote:
 > 
 > Kan det ikke reddes på en eller anden måde ? finde et tysker stel og så
 > skære det nederste ud og reppe med ?
 > 
 Alt er jo sådan set muligt!
 Det kræver en dygtig håndværker, og forudsætter at der er noget at svejse i.
 Man kan måske godt skære et rep.-stykke ud, hvis ellers det andet stel 
 er OK, og forsøge sig. Spørgsmålet er bare hvilket stel der skal levere 
 rep.-stykket!!! ... nej, det har jeg aldrig sagt!!!! =  
Ligegyldigt hvad vej du vender .... er det forbudt!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Stryg Dankortet og betal kontant - indtil de stryger Straarup!!!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 21:12 |  
  |  
 
            > Alt er jo sådan set muligt!
 > Det kræver en dygtig håndværker, og forudsætter at der er noget at svejse
 i.
 > Man kan måske godt skære et rep.-stykke ud, hvis ellers det andet stel
 > er OK, og forsøge sig. Spørgsmålet er bare hvilket stel der skal levere
 > rep.-stykket!!! ... nej, det har jeg aldrig sagt!!!! =  
Ok   
> Ligeg&//(¤igt hv/& v(j du ve&¤(r .... eT de( fo#"¤%dt!
 Hmm den sætning er vist gået tabt på nyheds serveren   
Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Preben Christensen (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Christensen | 
  Dato :  15-01-05 22:05 |  
  |   
            Hej Morten
 
 Få fat i en der har certifikat til at svejse de ved hvad de har med at gøre.
 Mit Certifikat er desværre ikke gyldigt mere da jeg ikke har svejset de 
 sidste 5 år men da jeg havde certifikat måtte jeg svejse vanger i biler så 
 de kunne synes og det er er ikke værre at svejse i en vange i en bil end rør 
 på en motorcykel. Man bruger nogle forskellige metoder til rør.
 Da jeg svejsede rør var det i rustfri med baggas for at svejsningen indeni 
 var glat så det er ikke umuligt
 Klø du bare på min ven
 
 -- 
 Venlig Hilsen
 Greetings
 
 Preben Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 22:09 |  
  |  
 
            > Få fat i en der har certifikat til at svejse de ved hvad de har med at
 gøre.
 > Mit Certifikat er desværre ikke gyldigt mere da jeg ikke har svejset de
 > sidste 5 år men da jeg havde certifikat måtte jeg svejse vanger i biler så
 > de kunne synes og det er er ikke værre at svejse i en vange i en bil end
 rør
 > på en motorcykel. Man bruger nogle forskellige metoder til rør.
 > Da jeg svejsede rør var det i rustfri med baggas for at svejsningen indeni
 > var glat så det er ikke umuligt
 > Klø du bare på min ven
 HuH certifikat ?
 Hvor bor du og hvad skal du ha for det   
Jeg klør også på, intet skal stoppe det her projekt   
Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Preben Christensen (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Christensen | 
  Dato :  15-01-05 22:19 |  
  |  
 
            Hej Morten
 Jeg bor i Jylland i nærheden af Kolding
 Jeg skal prøve om jeg kan få fat i nogen der kan det der med at svejse din 
 MC
 -- 
 Venlig Hilsen
 Greetings
 Preben Christensen
 "Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse 
 news:41e98676$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Få fat i en der har certifikat til at svejse de ved hvad de har med at
 > gøre.
 >> Mit Certifikat er desværre ikke gyldigt mere da jeg ikke har svejset de
 >> sidste 5 år men da jeg havde certifikat måtte jeg svejse vanger i biler 
 >> så
 >> de kunne synes og det er er ikke værre at svejse i en vange i en bil end
 > rør
 >> på en motorcykel. Man bruger nogle forskellige metoder til rør.
 >> Da jeg svejsede rør var det i rustfri med baggas for at svejsningen 
 >> indeni
 >> var glat så det er ikke umuligt
 >> Klø du bare på min ven
 >
 > HuH certifikat ?
 > Hvor bor du og hvad skal du ha for det   
>
 > Jeg klør også på, intet skal stoppe det her projekt   
>
 > Mvh
 > Morten
 >
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Ukendt (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-01-05 22:27 |  
  |  
 
            > Hej Morten
 Hejsa   
> Jeg bor i Jylland i nærheden af Kolding
 Argh den forkerte side af min bro ende :o/
 > Jeg skal prøve om jeg kan få fat i nogen der kan det der med at svejse din
 > MC
 Kender du nogle herovre på djævleøen ??
 Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Preben Christensen (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Christensen | 
  Dato :  15-01-05 23:13 |  
  |   
            Hvor bor du hende på Sjælland
 
 
 Her er der lige et par adresse på mulige hjælpere:
 
 Ringsted Motor v/Per Jacobsen,
 Roskildevej 236, 4100 Ringsted Tlf.  57 61 70 19
       Fax. 57 67 40 19
 
 
 LC RACING
 
 Industrikrogen 19
 4683 Rønnede
 Danmark
 
 Telefon +45 56 71 13 23
 
 FAX +45 56 71 14 44
 
 
 -- 
 Venlig Hilsen
 Greetings
 
 Preben Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Preben Christensen (15-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Christensen | 
  Dato :  15-01-05 23:17 |  
  |   
            Hej
 
 Du skal sørge for de gør det med Tig-svejsning
 
 -- 
 Venlig Hilsen
 Greetings
 
 Preben Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   André T. (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : André T. | 
  Dato :  16-01-05 04:46 |  
  |  
 
            >Nårh ja hvad skulle man dog bruge sin lørdag til.. tjoo hvorfor ikke 
 >splitte
 >den nyindkøbte GSX400E ad så det streetfighter projekt kan komme igang..
 Efter min mening:
 Glad for cyklen = køb et godt brugt stel (evt. tyskland)...... og flyt 
 resten af delene over, og betal afgift... Afgiften kan jo ikke være ret 
 meget da cyklens værdi er tæt på nul?
 Jeg tror ikke selv, at du for et sikkert stel ud af det jeg så på 
 billederne... Heller ikke med rep. stykker - tig svejsning osv... Det ville 
 kræve en totalt genopbygning af stellet, som ikke er lovligt....
 Men man skal da være meget glad for cyklen, da det vil koste mange gange 
 mere end cyklens værdi, at renovere den? :-|
              ««««««««««   André T  »»»»»»»»»»
  ¨¨°º©   http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434  ©º°¨¨
           © Live For Excess. Not Just Survival © 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Ukendt (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-01-05 08:19 |  
  |  
 
            > Glad for cyklen = køb et godt brugt stel (evt. tyskland)...... og flyt
 > resten af delene over, og betal afgift... Afgiften kan jo ikke være ret
 > meget da cyklens værdi er tæt på nul?
 nej gider ikke ligge flere kg hos T&S det kan de glemme..
 > Jeg tror ikke selv, at du for et sikkert stel ud af det jeg så på
 > billederne... Heller ikke med rep. stykker - tig svejsning osv... Det
 ville
 > kræve en totalt genopbygning af stellet, som ikke er lovligt....
 Motoren holder det stykke selv, så jeg ville ikke være nervøs ved at køre
 med et som det er !, men det skal self laves, også for en ekstra sikkerhed..
 > Men man skal da være meget glad for cyklen, da det vil koste mange gange
 > mere end cyklens værdi, at renovere den? :-|
 Hehe Det er ikke en renovation som sådan det er et lille projekt, jeg skal
 se om jeg kan lave en nyrenoveret streetfighter ud af en gammel cykel for
 under 10k   
Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Ukendt (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-01-05 10:49 |  
  |   
            
Juel skrev i meddelelsen <41ea1550$0$48321$14726298@news.sunsite.dk>...
 >Motoren holder det stykke selv, så jeg ville ikke være nervøs ved at køre
 >med et som det er !, men det skal self laves, også for en ekstra
 sikkerhed..
 Beklager Morten, men motoren er ikke medbærende, og tåler sansynligvis ikke
 træk i sit forreste motorophæng. Og med kun en bolt gennem forenden af
 motoren, har Du en "åben trapez"      Med mindre at Du flytter "kronrøret"
 til et friskt stel, eller som minimum skaffer komplette underløbne rør fra
 et andet friskt stel, så er din idé dødfødt. Og på et tidspunkt sælger Du
 cyklen til en stakkels uvidende, (nogen der sagde defekt gearkasse i
 Kawazaki ?), som måske ikke har lyst til at lege med sit eget liv.
 >> Men man skal da være meget glad for cyklen, da det vil koste mange gange
 >> mere end cyklens værdi, at renovere den? :-|
 Jup, sælg resterne som reservedele, og find et andet project !
 mvh
 Orla
 >Mvh
 >Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Steen E. (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen E. | 
  Dato :  16-01-05 11:37 |  
  |   
            
>
 > Jup, sælg resterne som reservedele, og find et andet project !
 >
 > mvh
 > Orla
 >
 >
 du kan sæ'fø'li' også bruge en 1. klasses køredragt, med rygbeskytter, 
 gode støvler, handsker og hjelm, til den dag hvor maskinen klapper 
 sammen under dig med 180 på uret ...   
(ikke for at være bedrevidende, min første Kawa Mach 3 knækkede kun 2 år 
 gammel det ene stelrør under motor - sikkert forårsaget af vibrationer - 
 og det svejsede jeg da bare sammen uden at tænke nærmere over det, holdt 
 fint indtil den blev stjålet, hvad der måske så bar straffen i sig selv)
 -- 
 Steen E.
 http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     J.C.Kløve (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : J.C.Kløve | 
  Dato :  16-01-05 14:20 |  
  |  
 
            Så var det lige at Juel Skrev
 [zap]
 >> Men man skal da være meget glad for cyklen, da det vil koste 
 >> mange
 >> gange mere end cyklens værdi, at renovere den? :-|
 >
 > Hehe Det er ikke en renovation som sådan det er et lille projekt,
 > jeg skal se om jeg kan lave en nyrenoveret streetfighter ud af en
 > gammel cykel for under 10k   
>
 > Mvh
 > Morten
 Som jeg læser de forskellige indlæg så er det netop et "renovations" 
 projekt - givet at ordet renovation betyder bortskaffelse af skidt, 
 i modsætning til "renoverings" projekt hvilket er at rekonstruere 
  
 
--
 Dun@nt
 XJ600 - 51J  - der kan købes
 http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Torben Scheel (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Scheel | 
  Dato :  16-01-05 14:33 |  
  |  
 
            Juel wrote:
 > Argh den forkerte side af min bro ende :o/
 Lidt i kontrast til "Jeg klør også på, intet skal stoppe det her projekt 
  ", synes du ikke?
 Note to self - køb aldrig en "renoveret" cykel af Juel.
 -- 
 vh
 Torben
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Ukendt (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-01-05 14:38 |  
  |  
 
            > > Argh den forkerte side af min bro ende :o/
 >
 > Lidt i kontrast til "Jeg klør også på, intet skal stoppe det her projekt
 >   ", synes du ikke?
 jo jo, men der er vel folk på øen der kan svejse også, alle svejsefolkene er
 vel ikke flyttet til jylland hva !!
 > Note to self - køb aldrig en "renoveret" cykel af Juel.
 hehe.. den skal ikke sælges igen, den er evigt legetøj, så det behøver du
 ikke bekymre dig om   
Har btw lige købt komplet for og bag ende fra en RD350, som skal på den, så
 får den skivebremser både foran og bagpå..   
Mvh
 Morten  **som nok skal få lavet det bette hul så det er noget der holder**
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Tommy Fer (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tommy Fer | 
  Dato :  16-01-05 21:54 |  
  |  
 
            >
 >> Note to self - køb aldrig en "renoveret" cykel af Juel.
 >
 > hehe.. den skal ikke sælges igen, den er evigt legetøj, så det behøver du
 > ikke bekymre dig om   
Den lektie har moller lært på den hårde måde!
 > Har btw lige købt komplet for og bag ende fra en RD350, som skal på den, 
 > så
 > får den skivebremser både foran og bagpå..   
Wee, du opgradere den med legendarisk blødforgaffel..   
mvh Tommy Fer 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Ukendt (16-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-01-05 22:44 |  
  |  
 
            > Wee, du opgradere den med legendarisk blødforgaffel..   
Mon ikke den kan modificeres med tiden, med andre fjedre f.eks. lige nu var
 det for at få 2 skiver foran   
Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Moller (17-01-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  17-01-05 11:42 |  
  |  
 
            Juel wrote:
 >>Wee, du opgradere den med legendarisk blødforgaffel..   
> 
 > 
 > Mon ikke den kan modificeres med tiden, med andre fjedre f.eks. lige nu var
 > det for at få 2 skiver foran   
   Ja ja... men du vil ha en forgaffel med samme dimensioner som en MZ ETZ 
 251 ;) nemlig 35mm ben, og flexende ben pga. manglende Fork brace ... jo 
 jo, dejlig ting. Næste problem er så at den er jo dimensioneret til en 
 meget lettere cykel, så hvis Tommy og andre 0,1T+ folk føler at 
 forgaflen er ved at knække på MZ'en, så vendt bare til du vil bremse med 
 en tung GSX400, med de ekstra kilo at selv en lille 40Kg boygirl fra 
 thailand vil føle at forgaflen er ved at knække ;) hæhæ
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 www.dfmc.dk/Lars_Molnit
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |