> Der var absolut ikke på noget tidspunkt tale om at ændre dato! Hvis damen
> jeg talte med er en normalt begavet kvinde kan hun ganske enkelt ikke have
> taget fejl af vores samtale - UMULIGT!
Ting sker.
Snakkede du på samme måde til hende, som på den måde du skriver her
(råbte op og brugte CAPS LOCK)? Hvad med anden gang du ringede derind?
Hvorfor jeg spørger, er fordi jeg kan ikke forestille mig at personen i
den anden ende bliver heeelt vildt fleksibel, og har lyst til at bruge
3½ time af hendes arbejdsdag på at forsøge at få rettet op på fejlen,
hvis hun er blevet kaldt ubegavet og lattelig.
Problemet med mange, når de ringer til en kundeservice/support, er at
der bliver fokuceret alt for meget på råben og skrigen op over at
problemet overhovet kunne opstå, i stedet for at man i fællesskab finder
en løsning på problemet.
See the point?
> Jeg er pissed off over at et "stort" og "flot" selskab som TDC kan begå
> den slags fejl. Det er sgu da den eneste branche hvor man hører om denne
> form for umådelig ringe kundeservice (i form af fejlbehandling).
Hvor der er mennesker involveret, sker der fejl. Hvor der også er teknik
involveret, sker der flere fejl.
Men ja da... lad os være rigtig sure på alle i TDC og råbe op og skrige
ned om hvor dårligt det hele er. Hmmm... jeg begynder snart at nynne en
TV-2 sang ("Det er samf...").
> TDC burde bruge nogle af alle deres penge på at ansætte nogle mere
> kvalificerede folk.
Har du sendt din jobansøgning til dem?
> Mig bekendt er jeg jo laaangt fra den eneste der har
> oplevet sådan nogle "fejltagelser" fra TDC. Fx. er mange bestillinger gået
> tabt på mirakuløs vis. De må have landets ubestidt største fejlprocent og
> det sgu for dårligt.
Jeg har overhovet intet at klage over. Da jeg ikke har nået råt kobber
hvor jeg bor, er jeg "blevet nødsaget"[1] til at vælge mellem TDC eller
Orange. Da jeg så TDC's tilbud med Bredbånd|ADSL, hoppede jeg på dette.
I mandags var jeg så ude i min lokale Telebutik på Fisketorvet, hvor de
ganske vidst ikke vidste alt muligt om det nye produkt endnu (hvilket jo
er forståeligt nok, da det kun var en uge gammelt). Heldigvis er jeg
typen der godt kan li' lige at sætte mig ind i hvad jeg vil have, før
jeg køber/bestiller det - så jeg vidste på forhånd præcist hvad jeg
ville have, hvad det ville koste mig, samt de kundevilkår jeg ville være
under som ny Bredbåndskunde hos TDC.
Jeg fik en pakke med hjem under armen, og glæder mig som en sindsyg til
at få ADSL her den 14. juni. Bestillingen tog lidt lang tid (men det var
okay, da de var vældig flinke over for mig (og min bedre halvdel)), da
de lige skulle finde ud af det hele - men jeg brokkede mig ikke, og alt
forløb smertefrit.
Da jeg kom hjem lå der en besked på min svarer, om at jeg ikke havde
fået kviteringen med og at jeg kunne ringe til dem dagen efter for at
sige om jeg ville have den tilsendt eller selv komme og hente den.
Det er s** da kundeservice der basker!
Til sammenligning, kan jeg nævne to "Brian-typer"(tm) der kom ind og
skulle have deres mobiltelefon åbnet. Da dette ikke kunne lade sig gøre
(af tekniske årsager) før dagen efter, brokkede de sig højlydt over
dette. Tror du selv at de fik det klaret hurtigere af den grund? Nej -
tværtimod var kundeservicen ikke i top der.
Moralen er... den person i den anden ende, som du jo selv har ringet
til, er jo et menneske, og ikke bare en robot der sidder og ta'r imod.
Dvs. hvis nu at man behandler denne personen med respekt og høflighed,
så glider tingene meget nemmere, og vedkommende er nok også lidt mere
large mht. at finde en løsning på problemet.
Ja - det er noget ged når sådanne fejl sker... men det er altså ikke
verdens undergang (jeg selv ville da også være småirriteret hvis min
dato for ADSL opsættelsen bliver udskudt pga. en fejl, men jeg ville nok
ikke begynde at svine TDC til offentligt - jeg ville nok nærmere ryste
på hovedet, og så glæde mig over den ekstra halve måneds fritid jeg fik,
da jeg ikke skulle sidde og nørde 24/7 på Nettet).
Anyway, så tænkte jeg bare lige at jeg ville give mit besyv med til
debatten - og så kan du jo være enig eller lade være.
/david
[1] Da jeg er godt og grundig træt af mit 56k modem (eller rettere min
Kirk Delta telefon, som støjer mere end ovenboen når han holder fest),
og derfor godt vil have noget mere stabilt og noget hurtigere.
--
David P. Hansen - dph@12move.dk -
http://www.dave.dk/
http://www.internetsupporten.dk/ -
http://www.chatnet.dk/