Hvad er forskellen på en snedker og en
Fra : Chriz

Dato : 04-02-05 21:48

Umidelbart ville jeg sige at en tømrer er ham/hende der laver det grove
(Bjælker konstrukltioner ol.) mens en snedker laver laver køkkenlåger og
dørkarme..... men hvordan er det lige?

Kan en snedker lave tag og lægge gulv og bør man lader en tømrer lave
vinduerskarme og paneler. Selv om folks kompetancer selvfølgelig
varierer kan man så sige noget helt generelt ?

mvh

chriz

Fra : Anders Lund

Dato : 05-02-05 13:22

"Chriz" <Write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinduerskarme og paneler. Selv om folks kompetancer selvfølgelig
> varierer kan man så sige noget helt generelt ?

I dag er der en glidende overgang.......en tømrer laver stort set alt på et
hus...også indvendigt snedkerarbejde.
Uddannelsen hedder tømrer/snedker i dag, men de lidt ældre i faget er
selvfølgelig stadig delt lidt op!
Det findes også maskinsnedkere, som laver vinduer, døre, møbler osv.
Så normalt kan du sagtens hyre en tømrer til det fine også!

Anders Lund

NB. Ved besvarelser direkte til min e-mail,
så slet _FJERN_ i adressen!

Fra : Leonard

Dato : 05-02-05 14:13

"Anders Lund" <anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> wrote:

>Så normalt kan du sagtens hyre en tømrer til det fine også!

Som med alle andre håndværk, så er det ikke altid uddannelsen eller
titlen der afgør hvad hvem er gode til.
Jeg har haft flere tømrere indenfor og hvad den ene ikke var god til
det var den anden, så mens de var 3 i huset samtidigt fra samme firma,
så supplerede de hinanden godt. Det gik ikke så godt, da ham der var
bedst til de store konstruktioner skulle gøre det hele færdigt
tilsidst, der havde det været bedre om den af de andre, der var god
til småtingene havde fået lov.
--
Leonard

Ting til salg: