Schatz Royal Mariner
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 19:57

Hej,

jeg har et spørgsmål ang. Schatz-serien som laver skibsure, barometre,
hygrometre osv., jeg ved dog ikke om dette er gruppen at poste i.

Jeg har arvet et ur og et barometer. Desværre er glasset på barometeret
knust, og jeg mangler en optrækker-nøgle og en lås til uret.

Kan nogen fortælle mig hvor sådanne effekter kan repareres, eller jeg kan
bestille "reservedelene"?

Med venlig hilsen

Rune Bjerregaard
Århus
rune@direkte.org

Fra : John Vedsegaard

Dato : 02-02-05 13:32

"Rune Bjerregaard" <Rune[snabel-a]Direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> knust, og jeg mangler en optrækker-nøgle og en lås til uret.
>
> Kan nogen fortælle mig hvor sådanne effekter kan repareres, eller jeg kan

Nøgle og lås hos en låsesmed. Urglas hos en der handler med kemiudstyr, en
glarmester, eller en urmager.

John

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 20:06

> Nøgle og lås hos en låsesmed. Urglas hos en der handler med kemiudstyr, en
> glarmester, eller en urmager.
>
> John

Hej John,

problemet ligger i at glasset er meget specielt, idet der sidder en
bevægelig viser på indersiden, som kan stilles efter barometret.

Jeg har forøvrigt fundet en forhandler i Vejle som havde glasset. Palby
Marine.

Men tak for forslaget!
Rune