Vil meget gerne have læ
Fra : Robert \(-:

Dato : 31-01-05 21:53

Hej

Efter stormen var der en del trær der væltede , og jeg har også fælet
en del gammel elmetræer der var gået ud.

så der blæser meget ind i vores baghave der er næsten ingen læ længre

så mit spørgamål er hvad kan jeg plante der vokser meget hurtigt op
og kan give læ , evt pil ?? og evt hvad sort ?? eller andre forslag ??

--
Hilsen Robert Aa
www.bobs-homepage.dk

Fra : Peter Risager

Dato : 31-01-05 22:40

> [...]
>
> så mit spørgamål er hvad kan jeg plante der vokser meget hurtigt op
> og kan give læ , evt pil ?? og evt hvad sort ?? eller andre forslag ??

Mener at hedeselskabet planter pil og popler, for at de kan danne læ til
langsommere voksende træer, når de
planter læbælter rundt omkring. Prøv at kontakte dem.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Gunnar

Dato : 01-02-05 08:57

> [...]
>
> så mit spørgamål er hvad kan jeg plante der vokser meget hurtigt op
> og kan give læ , evt pil ?? og evt hvad sort ?? eller andre forslag ??

Hej.
Pil og rødel er hurtig voksende men det er bedst at sætte det som læ for
langsom voksende planter som Eg eller Bøg og lign. envnt. i mellem hinanden
men sådan at efter 3-4 år kan de hurtig voksende måske fjernes så der bliver
bedre plads til de bestående. Lav en plan og tegn ind hvilke der skal
fjernes, små træer sætter man normalt for tæt, derfor skal man fra starten
have en plan over hvilke der kan fjernes igen. Rødel købes men pil skal du
bare have stiklinger,(afklippede første års skud som klippes af nu snarest),
sorten er ligegyldig hvis de alligevel skal væk igen snart, bare det er
hurtigvoksende.
Gunnar

Fra : Robert \(-:

Dato : 06-02-05 20:34

jeg må prøve at plante lidt piletræ så (-:

Tak for svarende