Pimpsten granulat
Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 30-01-05 10:09

Jeg har netop tømt min hulmur, den var isoleret med pimpstengranulat. Det er
et elendigt isoleringsmateriale, vi må konstatere at luften i hulmuren
isolerer bedre.
Jeg står nu med alt det granulat. Kan det bruges til noget ?
hilsen Mogens

Fra : Klaus-E. Jensen

Dato : 30-01-05 17:29

"ULLA MORTENSEN" <hr_mortensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> isolerer bedre.
> Jeg står nu med alt det granulat. Kan det bruges til noget ?

Hej Mogens!

Da det er et naturprodukt, kan det køres på lossepladsen, for det egner sig
vist ikke til noget som helst.

Mvh

Klaus-E.

www.mti-stevns.dk

Fra : JSC-privat

Dato : 30-01-05 18:28

"ULLA MORTENSEN" <hr_mortensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står nu med alt det granulat. Kan det bruges til noget ?

Det er et godt slibemiddel....

/Jørgen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-01-05 21:52

"JSC-privat" <jsc@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "ULLA MORTENSEN" <hr_mortensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er et godt slibemiddel....

Det må være et godt jordforbedringsmiddel til lerjorder.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : crane

Dato : 01-02-05 23:35

Hej Med jer

Jeg tror måske at det perlite, som faktisk er et kanon godt isolerings
materiale.

Det ligner vaskepulver men er meget let. Jeg vil tro der er nogen på
friland.dk der gerne vil have det for at hente det.
sådan kom jeg af med mit. Det er i øvrigt uskadeligt for miljøet og er
ganske rigtigt et godt jordforbedrings middel. Det er kræver heller ikke
farligt at arbejde med ifg. nordisk perlite.

jens

Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 03-02-05 09:35

Det lyder præcis som om det er "perlite"
Men jeg syntes ikke det er et godt isoleringsmateriale, det skulle da lige
være om sommeren, da har her altid været dejligt koldt indendøre. Du må da
også have været utilfreds, siden du har givet dit væk. eller hvad?"Jeg har i
hvert fald bestilt indblæsning af rockwoll i stedet, det har jeg haft i et
tidligere hus og været meget glad for. Jeg vil i hvert fald give dette
granulat væk, måske nogen gider bygge et kølehus.........
Hilsen Mogens