Salt
Fra : Martin Jensen

Dato : 24-01-05 21:43

Hejsa,

I disse kolde tider skal man jo gøre lidt for at forhindre gud og hver
mand i at skøjte rundt på fortove og fliser.

Jeg fejer og skovler efter bedste evne, men synes dog, at der tit er
lidt is der ikke er til at få has på (ikke så nemt - jeg er jo doven),
og så virker salt godt. Og hvis man ikke overdriver og slår græs og
planter ihjel, så er det jo meget fint.

Men hvor køber man det billigst? Skal det være specielt fint eller groft?

Jeg havde forestillet mig noget der ligner 25 kilos sæk, og jeg kan kun
finde små sække og poser til ågerpriser.

Hvad køber I, hvor, og til hvor meget? :)

På forhånd tak,

Martin Jensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-05 21:56

On Mon, 24 Jan 2005 21:43:02 +0100, Martin Jensen wrote:

> Men hvor køber man det billigst? Skal det være specielt fint eller
> groft?

Jeg bruger groft industrisaltnings salt.

Jeg strøede en gang sidste vinter og det virkede resten af vinteren.

Jeg må dog ud nu her igen for virkningen har fortaget sig.

Rart at se naboerne feje sne når jeg kan sidde indenfor og nyde saltet
arbejde hurtigt og effektivt :)

> Hvad køber I, hvor, og til hvor meget? :)

Jeg har fået det i industrien, men mon ikke et byggemarked har noget
lign? Har set sække på 25kilo til omkring 30-40,- men om det er det
samme må jeg melde pas om.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Holst

Dato : 24-01-05 22:28

Martin Jensen wrote:

> Hvad køber I, hvor, og til hvor meget? :)

Som ny husejer investerede jeg sidste vinter i tre sække a 25 kg med
forventning om, at jeg skulle bruge en hel del. Det gjorde jeg dog ikke.
Jeg har mere end to sække tilbage til denne vinter :) Jeg vil tro, at
jeg gav omkring 40 kr. sækken. Jeg mener bestemt, at det var under 50
kr. pr. sæk.

Jeg købte det enten hos Jem & Fix eller Råd & Dåd - er det ikke det, de
hedder?

Fandt også lige:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8541&n=10

Pt. 30 kr. for 25 kg. Hos Harald Nyborg kan du vist bare bestille over
internettet og betale forud med Dankort - så kommer fragtmanden med det
- endog uden at det koster ekstra, så vidt jeg husker.

Fra : John Smith

Dato : 24-01-05 22:39

Martin Jensen wrote:

> Hvad køber I, hvor, og til hvor meget? :)

Sidst jeg boede et sted med fortov, brugte jeg urea. Det er et
gødningssalt, som man også bruger til landingsbaner i lufthavne.
Fidusen er at det virker 40 gange stærkere end salt imod sne og is. Jeg
blande det op i en vandkande med spredebom og gik en tur op og ned at
fortovet med sprederen - 10 minutter senere var der ryddet! Helt!

Mvh
John Smith

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 25-01-05 16:52

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blande det op i en vandkande med spredebom og gik en tur op og ned at
> fortovet med sprederen - 10 minutter senere var der ryddet! Helt!

Urea er meget godt, men der er lagt en meget høj afgift på det inden for de
sidste år. Urea er 46 % kvælstof ( kunstgødning)
Hilsen Matthias